Niezle niemieckie skrzydla![]()
Moja przygoda z morzem Kapitan I , II , V rejsu PBO
Dzięki za uwagi. Przyglądnę się temu bliżej. Może rzeczywiście pozostawiać zdjęcie w naturalnym oświetleniu. albo znaleźć lepszy program z funkcją łagodzenia cienia. Pomiar światła mam ustawiony przy samolotach na zacienione miejsca, na ogół jest to 'brzuch. Myślę że każdy inny sposób pomiaru światła byłby gorszym rozwiązaniem, ale mogę się mylić. Poniżej fotka z aparatu,zmniejszona i wyostrzona +1, w OM2
![]()
Ostatnio edytowane przez juras49 ; 3.10.11 o 17:55
Wszystko jest trudne nim stanie się łatwe...
E-520, ZD 14-42, 14-45, 40-150, 70-300
W porzadku, ale jak masz punktowy i mierzysz w ciemne miejsca i nadal jest za ciemno, to musisz korygowac recznie- skoro wiekszosc zdjec jest za ciemna, to smialo mozesz ustawic sobie +0.7EV na stale i tak focic- oczywiscie jak potrzeba wicej, to wiecej lub mniej.
Albo faktycznie zmienic sposob wyciagania cieni- tez moze pomoc.
no tak ale +xEV przepali mi kadłub, bardzo często i tak jasny. Pozostaje odpowiednie światło zastane, ale kłopot w tym,że do tego potrzebny byłby jasny obiektyw.
Wszystko jest trudne nim stanie się łatwe...
E-520, ZD 14-42, 14-45, 40-150, 70-300
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie
Racja- spojrzalem w exif'y- wiekszosc kompensowana na -EV. To pozostaje ci zmienic sposob obrobki, zeby nie bylo tych jasnych obwodek okol samolotow.
Ostatnie lepsze technicznie - chyba nie ciagniete cienie i dzieki temu takze naturalniejszy kolor nieba.
Wszystko jest trudne nim stanie się łatwe...
E-520, ZD 14-42, 14-45, 40-150, 70-300
<br><br>Ustaw na -1EV i mierz na najasniejsze miejsca(oswietlony kadlub?)Pomiar punktowy.
To moze i balans wtedy lepszy bedzieZałącznik 55652
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie