Głosujemy![]()
Głosujemy![]()
Gratulacje!
Czekamy na krótki opis obróbki.
Gratulacje. Czekam na przelew za oddany głos![]()
Po pierwsze dzieki wszystkim, ktorym spodobala sie moja obrobka!
Przyznam sie, ze troche eksperymentowalem nim osiagnalem efekt koncowy jaki mozecie.. podziwiac. Zreszta jak przy wiekszosci zdjec, co do ktorych mam "wizje" - tzn. wtedy, kiedy chcialbym, zeby fota byla bardziej... hmm "artystyczna", a nie tylko dokumentowala/odtwarzala wiernie rzeczywistosc.
Moj warsztat to olympusowska wolaczka RAW - Olympus Master 2, a po wywolaniu obrobka w Paint Shop Pro 8. Tak! Stara wersja 8Ma wszystko co jest mi potrzebne.
1. Podstawa bylo wywolanie RAW'a z recznie ustalona temp. barwowa (WB) na 8000-8100st. Ekspozycjia -0.6EV (przyciemnienie) i na koniec kolory na MUTED.
2. Teraz wkracza PSP. Wystempelkowanie dloni, szabli (czy co to tam bylo) i wypoziomowanie terenuLekkie kadrowanie.
3. Korzystajac narzedzia "Highlits/Midtone/Shadow" z parmetrami +20H, -15M, -10S, poprawiam kontrast i odbior zdjecia na... mrrrroczny, a w tym przypadku dodatkowo ladnie uwypuklio to, uplastycznilo dym z armaty.
4. Lekko oslabiam jeszcze saturacje. Poniewaz po kolejnym kroku kolory wypalilyby oczy.
5. Teraz tworze nowa warstwe z kopia obrazu i stosuje na niej filtr z grupy Artistic Effects "Sepia Toning" z sila 40-50. Nie jest to typowa konwersja do sepi jakby niektorzy mogli sadzic. Owszem konwertuje do tej kolorystyki, ale dodaje tez jakby efekt postarzenia foty. Trudno opisac, najlepiej sprawdzic samemu :P (taka troche sepia, troche cz-b, mocniejszy kontrast)
6. Na koniec lacze warstwe postarzona z tlem oryginalu stosujac opcje laczenia (Blend mode) na "Overlay" z parametrem Opacity kolo 50%.
Tyle. Dziekuje za uwage
Thomasso
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.
plus za opis
Gratuluje Thomm(y/asso)![]()
Tommy czekam na szczegolowy przepis na obrobke![]()
Ok tak jak obiecałem podaję Wam przepis na moją wersję.
Niestety, podczas oryginalnej obróbki nie zapisywałem krok po kroku ustawień (nie przyszło mi do głowy że zajmę jakieś miejsce, więc teraz jedynie "odtworzyłem" obróbkę z pamięci.
Leci to mniej więcej tak:
1. Wywołanie rawa:
2. Przejście w duotone (image->mode->grayscale i potem image->mode->duotone):
ta krzywa ma tu kluczowe znaczenie, podczas obrabiania zdjęcia konkursowego miałem nieco inną...
3. Wygenerowanie efektu starego zdjęcia. Generalnie texturę można zrobić w prosty sposób samemu. Ja od x czasu używam swojej biblioteki (część robiona, część ze stocków)
należy otworzyć obrazek, dać edit->define pattern
4. Nałożyć teksturę na obrabiane zdjęcie:
mieszanie soft light, 70%
5. Dodać szum (jakby olkom było mało):
6. Znów nadać barwę w duotone odpowiadającą starej fotografii:
7. Zjechać kontrastami na minimum i poprzesuwać suwaczki w levels
8. Potem już tylko ramka, czyli odpowiedni ołówek i jazda (najlepiej robić po jednym lub dwóch browarkach)
i to na tyle
miłej zabawy!