Wielkie dzięki dla jolly za założenie tak interesującego tematu. Jak miło że coraz więcej speców pokazuje jakie cuda można zrobić
Wielkie dzięki dla jolly za założenie tak interesującego tematu. Jak miło że coraz więcej speców pokazuje jakie cuda można zrobić
Pozdrawiam
JARO
E-520, ED14-42 f3,5-5,6 + ED40-150 f4-5,6 + ED70-300 f4-5,6
No to zgodnie z prośbą:
Zdjęcie było od początku planowana na dwie lampy. Niestety tuż przed zdjęciami chmury się rozrzedziły i się rozjaśniło. Jako, że jedną lampe muszę wyzwalać radiowo (jest to SB-25), a phottixy pozwalają na max czas synchronizacji 1/250, mogłem w takim układzie zapomnieć o szczegółach w światłach - taka ekspozycja, nawet przy f/11, powodowała wypalenie co jaśniejszych miejsc, zwłaszcza nieba (bez którego zdjęcie nie miało sensu).
Musiałem zrezygnować z dwóch lamp. Na szczęście, druga to SB-900 i pozwala na trochę więcej swobody, zwłaszcza z czasem synchronizacji (bo mocą niestety nie powala) - ustawiłem ją po prawej stronie aparatu aparatu (co do kąta, to można wywnioskować po cieniu od nóg kierowcy), na statywie i ustawiłem w trybie remote. Wyzwolona poprzez CLS wbudowaną lampą, w trybie FP, z czasem 1/800 - udało się dzięki temu oświetlić postać, odcinając ją z tła i dobrze naświetlić tło (choć najchętniej bym niedoświetlił tło o 1EV-1,5EV tak jak to zazwyczaj robię w dogodniejszych warunkach, ale mogłoby mi tym razem braknąć mocy w lampie do zadowalającego oświetlenia modela).
Niebo na LCD miałem co prawda całe białe, ale po histogramie widziałem, że nie było miejsc prześwielonych ani nawet na granicy - czyli cel osiągnięty.
Parametry:
- D700, ISO 200, F8, 1/800, Sigma 15-30 @ 15mm, RAW
- lampa SB-900, moc 1/1 (lub 1/2, nie pamiętam dokładnie), zoom 35 lub 50mm, odległość ok 1,5-2m od modela, bez modyfikatorów.
Zdjęć z backstage'a nie mam, miałem tylko ok. pół godziny czasu na tą sesje, więc nawet o tym nie myślałem... Zresztą setup z jedną lampą chyba tego tak bardzo nie wymaga
To teraz dalsza część czyli obróbka:
RAWa wywołałem na dwa razy - raz doprowadzając do porządku dół zdjęcia i boki - tak aby nie było przepaleń w zaczernionych miejsc, ustalając WB, wyostrzenie itp, a drugi raz niedoświetlając o 2EV, aby wydobyć szczególy na niebie:
Wrzuciłem do Photoshopa obydwie wersje i nałożyłem na siebie, zakrywając czarną maską wersje ciemniejszą. Białym pędzlem odkryłem to co mnie interesowało. Przy krawędziach na dużym powiększeniu, z pędzlem o twardych brzegach, żeby nie robić obwódek i aureolek.
Wygląda to tak:
Obrazek zaczyna jakoś wyglądać... Przynajmniej jest bliższy temu co było na żywo, bo to z pierwszego screena nijak się ma do rzeczywistości.
Następnie zająłem się "rzeźbieniem" pojazdu i kierowcy. Niezawodne w tej kwestii narzędzia to Dodge i Burn.
Rozjaśniając odbicia światła na kombinezonie i karoserii, pogłębiając cienie uzyskałem bardziej plastyczny i przestrzenny wygląd:
Dalsza obróbka to już norma - lokalne przyciemnienie i zwiększenie kontrastu na niebie, podłodze i bokach, pogłębienie cieni (choć zachowując umiar, bez robienia czarnych plam w każdym cieniu), lekkie zdjęcie nasycenia z podłogi, boków i twarzy. Narzędzia to zwykle poziomy, krzywe, jasność/kontrast, ekspozycja, barwa/nasycenie.
Usunięcie stemplem jakiś śmieci, paprochów na podłodze (i nieodpalonej lampy po lewej).
Na koniec dodana lekka winieta.
Efekt końcowy:
Ostatnio edytowane przez S4INT ; 30.03.10 o 12:47
S4INT, zdjęcie rewelacyjne. A opis jeszcze lepszy. Po Twoim opisie jeszcze mocniej do mnie dotarło, że sam proces zrobienia zdjęcia, to dopiero połowa sukcesu. Tylko że trzeba mieć jeszcze wizję, co ze zdjęciem zrobić. Bez tego ciężko o tak dobry efekt, jaki nam pokazałeś.
Pozdrawiam, Jola
_______________________
Mój wątek http://forum.olympusclub.pl/showthre...=12540&page=70
Ostatnio edytowane przez jolly ; 30.03.10 o 15:00
Pozdrawiam, Jola
_______________________
Mój wątek http://forum.olympusclub.pl/showthre...=12540&page=70
może uchylicie co nie co z Joda99 jak oświetlacie te modelki w portretach![]()
E-30, E-510 + Dual Kit + ZD 14-54 II + ZD 50 + Samyang 85 + ex-25 + Metz 48 + Fl-36R
ogłoszenia internetowe nauka jazdy Gorlice
Może kogoś zainteresuje sposób rozmycia tła w PS-ie
pozdrawiam
Jasiu z Rybnika
Ogólnie rzecz biorąc, ładne rozmycie tła da się imitować przy pomocy Lens Blur czy też po naszemu: rozmycia soczewkowego (tak to się chyba zwie). Osiągnięcie dobrego efektu wymaga jednak pracy i staranności. Nie mniej, można.
Przed moim postem były dwa, o jasnym szkle, pociągu do tradycji itd... wsiąkły!
Tym samym mój stracił sens![]()
Wg Karola najlepsza stopka na OC: Canonizacja św. Bernarda z Olympu AD 2011
[...]Nie patrzę na to jak na efekt pracy z aparatem cyfrowym i oprogramowaniem, dzięki któremu wszystko mogę idealnie wyczyścić i obrabiając zdjęcie też nie myślę w ten sposób, że skoro mam takie narzędzia, to powinienem wszystko doprowadzić do stanu sterylnego.[...]
BernArt - Moje zdjęcia
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
Dziadek--> jak mam być szczery, wygląda to fatalnieOd razu widać, że PS
Może jeśli będzie to delikatniej, wtedy ktoś się nie pozna.