helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura
Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura
Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
Nie ma się co czarować, w takich warunkach najwięcej zależy od szkieł. Najlepiej niech zaświadczy o tym przykład - zdjęcie zrobione na koncercie przez Kirka Tucka:
http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=34603146
Oczywiście, takie obiektywy kosztują, ale do nocnych zdjęć architektury można spokojnie znaleźć dobre szkła manualne i efekt może być taki:
http://img260.imageshack.us/img260/281/snowps.jpg
Obiektyw Nikkor f/1.2 50mm (ISO-800 1/13s f/2.8 lub f/4 nie pamiętam). Zdjęcie zrobione z ręki, więc stabilizacja w korpusie przydaje się również w takich warunkach. Trzeba jeszcze dodać, że przy zdjęciach architektury ważna jest duża głębia ostrości i tutaj Olympus wyrównuje swoje straty w ISO, bo możemy szerzej otworzyć przesłonę przy tej samej GO.
Ostatnio edytowane przez kano ; 26.02.10 o 08:45
Faktycznie, lepiej byloby miec 85 f/1.4 niz 2.0 i mozliwosc swobodnego wejscia na wyzsze ISO.
Koncert to kiepskie porownanie, na wiekszych imprezach oswietlenie jest bardzo dobre, kamery nie lubia ciemnosci.
Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?
Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO![]()
Pozdrawiam Rafał M.
__________________________________________________
E-520 + ZD 14-42 + ZD 14-54 + ZD 70-300 + Tumax DPT386AFZ-OP + Raynox DCR-250, DJI Mavic Air
Tak! (funkcja Anti-shock)
Może zainteresuje Cię porównanie tych dwóch aparatów:
http://www.optyczne.pl/porownaj.php?...0=629&add1=704
Ostatnio edytowane przez helmuth ; 26.02.10 o 11:32
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
Tylko zobacz czas ekspozycji, bo koncerty mają to do siebie, że statyw jest raczej bezużyteczny.
Nie rozumiem, przecież piszę o dużej GO, rzędu metrów, nie centymetrów (architektura przy f/1.4 ?). Tutaj matryca 4/3 jest sprzymierzeńcem, bo przy tej samej przysłonie głębia będzie wieksza niż w APS-C.Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?
Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO![]()
Dlatego mowie ze 1.4 + wyzsze ISO da wiecej.
Z jakiej odleglosci fotografujesz architekture i przy jakiej ogniskowej?
Ja uzywam najczesciej 17mm, gdyby moj obiektyw mial nawet f/1.4 to przy matrycy pelnoklatkowej mam GO w zakresie 7m - nieskonczonosc.
Ja takie tematy fotografuje w okolicach f/8 i zakres GO to 1.3m - nieskonczonosc.
Dlatego pytam o przyklad zdjecia architektury gdzie wieksza GO mniejszej matrycy daje przewage.
Warto wiedziec o czym sie pisze zamiast wprowadzac kogos w blad.
Dla maniakow architekury polecam obiektywy shift, a tych akurat w 4/3 nie znajdziesz.
ORF Viewer 1.10 - program do szybkiego przeglądania plików ORF (100% "czystej" Javy)
Obsługuje również E-30, E-620 i E-P1
Rzadko robię panoramy. Najczęściej wyselekcjonowane obiekty, używam wówczas 50 lub 85mm. W takich warunkach przy f/1.2 i odległości 20m (często nie można odejść dalej) miałbym GO rzędu 2-5.8m. Dobrze jeżeli zdjęcie jest "an face" ale już "z ukosa" jest gorzej. Pozostaje wrażenie nieostrego zdjęcia, a jeżeli dołożymy do tego słabszą ostrość obiektywu na pełnej przesłonie, to efekt będzie jeszcze silniejszy