Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Wątek: e-520 a konkurencja

  1. #31

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    opole/łódź
    Posty
    18
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura
    Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?

  2. #32
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2003
    Posty
    301
    Siła reputacji
    64
    Moja galeria
    Nie ma się co czarować, w takich warunkach najwięcej zależy od szkieł. Najlepiej niech zaświadczy o tym przykład - zdjęcie zrobione na koncercie przez Kirka Tucka:
    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=34603146
    Oczywiście, takie obiektywy kosztują, ale do nocnych zdjęć architektury można spokojnie znaleźć dobre szkła manualne i efekt może być taki:
    http://img260.imageshack.us/img260/281/snowps.jpg

    Obiektyw Nikkor f/1.2 50mm (ISO-800 1/13s f/2.8 lub f/4 nie pamiętam). Zdjęcie zrobione z ręki, więc stabilizacja w korpusie przydaje się również w takich warunkach. Trzeba jeszcze dodać, że przy zdjęciach architektury ważna jest duża głębia ostrości i tutaj Olympus wyrównuje swoje straty w ISO, bo możemy szerzej otworzyć przesłonę przy tej samej GO.
    Ostatnio edytowane przez kano ; 26.02.10 o 08:45

  3. #33
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez kano Zobacz posta
    Nie ma się co czarować, w takich warunkach najwięcej zależy od szkieł.
    Faktycznie, lepiej byloby miec 85 f/1.4 niz 2.0 i mozliwosc swobodnego wejscia na wyzsze ISO.
    Koncert to kiepskie porownanie, na wiekszych imprezach oswietlenie jest bardzo dobre, kamery nie lubia ciemnosci.

    Cytat Zamieszczone przez kano Zobacz posta
    Trzeba jeszcze dodać, że przy zdjęciach architektury ważna jest duża głębia ostrości i tutaj Olympus wyrównuje swoje straty w ISO, bo możemy szerzej otworzyć przesłonę przy tej samej GO.
    Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?

    Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO

  4. #34
    dinx6
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Czytalem, ze zdjecia na 1600 ISO robi bardzo dobre
    i na tej podstawie polecasz komuś aparat? jestem pod wrażeniem

  5. #35
    | OlyJedi Awatar Tojfi
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański
    Posty
    183
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez funkydiscorobot Zobacz posta
    helmuth - wielkie dzięki, ciekawa lektura
    Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
    W E520 odpowiedzialna jest za to opcja [ANTI-SHOCK].
    Możesz wybrać interwał między otwarciem zwierciadła, a zwolnieniem migawki z zakresu od 1 do 30 sekund. Nie wiem jak jest w E420 ale pewnie podobnie.
    Pozdrawiam Rafał M.
    __________________________________________________

    E-520 + ZD 14-42 + ZD 14-54 + ZD 70-300 + Tumax DPT386AFZ-OP + Raynox DCR-250, DJI Mavic Air

  6. #36
    Animator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar helmuth
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    12.138
    Siła reputacji
    350
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez funkydiscorobot Zobacz posta
    Rozumiem że zarówno e420 jak i e520 są w owy system wyposażone ?
    Tak! (funkcja Anti-shock)
    Może zainteresuje Cię porównanie tych dwóch aparatów:
    http://www.optyczne.pl/porownaj.php?...0=629&add1=704
    Ostatnio edytowane przez helmuth ; 26.02.10 o 11:32
    Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomy
    W moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.
    Główny Prostownik TWA

  7. #37
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2003
    Posty
    301
    Siła reputacji
    64
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Faktycznie, lepiej byloby miec 85 f/1.4 niz 2.0 i mozliwosc swobodnego wejscia na wyzsze ISO.
    Koncert to kiepskie porownanie, na wiekszych imprezach oswietlenie jest bardzo dobre, kamery nie lubia ciemnosci.
    Tylko zobacz czas ekspozycji, bo koncerty mają to do siebie, że statyw jest raczej bezużyteczny.

    Mozesz podac przyklad zdjecia architektury gdzie pojawilby sie problem zbyt malej GO?

    Rozumiem ze na innych systemach moze pojawic sie problem ze tylko parapet jest w GO
    Nie rozumiem, przecież piszę o dużej GO, rzędu metrów, nie centymetrów (architektura przy f/1.4 ?). Tutaj matryca 4/3 jest sprzymierzeńcem, bo przy tej samej przysłonie głębia będzie wieksza niż w APS-C.

  8. #38
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez kano Zobacz posta
    Tylko zobacz czas ekspozycji, bo koncerty mają to do siebie, że statyw jest raczej bezużyteczny.
    Dlatego mowie ze 1.4 + wyzsze ISO da wiecej.

    Cytat Zamieszczone przez kano Zobacz posta
    Nie rozumiem, przecież piszę o dużej GO, rzędu metrów, nie centymetrów (architektura przy f/1.4 ?). Tutaj matryca 4/3 jest sprzymierzeńcem, bo przy tej samej przysłonie głębia będzie wieksza niż w APS-C.
    Z jakiej odleglosci fotografujesz architekture i przy jakiej ogniskowej?
    Ja uzywam najczesciej 17mm, gdyby moj obiektyw mial nawet f/1.4 to przy matrycy pelnoklatkowej mam GO w zakresie 7m - nieskonczonosc.
    Ja takie tematy fotografuje w okolicach f/8 i zakres GO to 1.3m - nieskonczonosc.
    Dlatego pytam o przyklad zdjecia architektury gdzie wieksza GO mniejszej matrycy daje przewage.
    Warto wiedziec o czym sie pisze zamiast wprowadzac kogos w blad.

    Dla maniakow architekury polecam obiektywy shift, a tych akurat w 4/3 nie znajdziesz.

  9. #39
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Dla maniakow architekury polecam obiektywy shift, a tych akurat w 4/3 nie znajdziesz.
    Ciekawe czy by się dało skonstruować adapter z 4/3 ma µ4/3 realizujący tilt/shift?
    ORF Viewer 1.10 - program do szybkiego przeglądania plików ORF (100% "czystej" Javy)
    Obsługuje również E-30, E-620 i E-P1

  10. #40
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2003
    Posty
    301
    Siła reputacji
    64
    Moja galeria
    Rzadko robię panoramy. Najczęściej wyselekcjonowane obiekty, używam wówczas 50 lub 85mm. W takich warunkach przy f/1.2 i odległości 20m (często nie można odejść dalej) miałbym GO rzędu 2-5.8m. Dobrze jeżeli zdjęcie jest "an face" ale już "z ukosa" jest gorzej. Pozostaje wrażenie nieostrego zdjęcia, a jeżeli dołożymy do tego słabszą ostrość obiektywu na pełnej przesłonie, to efekt będzie jeszcze silniejszy

Podobne wątki

  1. e-30 a konkurencja
    By wujen in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 8.12.09, 17:54
  2. Rośnie konkurencja dla 4/3
    By P in forum E-System
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 10.09.05, 22:49

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.