Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Fotografowanie materiału (tekstylia)

  1. #1
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Fotografowanie materiału (tekstylia)

    Witam
    Muszę zrobić kilka zdjęć materiałom.
    Materiał ma 120 cm szerokości i spory kawałek musi się znaleźć w kadrze.
    Jakie ustawienia zastosować aby jak najlepiej odwzorować kolory, teksturę materiału itd. ?
    Czy lepiej to zrobić na wiszącym materiale czy leżącym?
    Posiadam lampy halogenowe 2 szt. po 1000W, parasolki rozpraszające i odbijające, statywy do lamp i aparatu.
    Sprzęt foto to e500, 14-54, fl50.

  2. #2
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar kali999
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Posty
    731
    Siła reputacji
    23
    Moja galeria
    jeśli chodzi o kolory to musisz poprostu temperaturę barwową ustawić pod halogeny i będziesz miał ok kolory, jeśli chcesz mieć teksturę na zdjęciu widoczną musisz jedno źródło światła puścić po materiale. Czyli kładąc materiał na ziemi lampę położyć również na ziemi tak żeby światło go muskało.
    A i przydałoby się wiedzieć jakie to dokładnie materiały, żeby może pomóc coś więcej.

  3. #3
    Zwycięzca OlyRulez Awatar Jeronimo
    Dołączył
    Feb 2003
    Mieszka w
    wielkopolska
    Posty
    3.045
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    halogen + mierzenie balansu na szara karte (custom WB) no i dzialasz

    /EDIT
    ewentualnie jedna lampe ustawiasz z boku zeby wydobyc fakture materialu i swiecisz ostrym swiatlem
    List ten dedykuje wszystkim tym, którym jest dany przywilej służenia innym pomocą w osiągnięciu celu i tym, którzy ucząc się wzbogacają wszystko przez podjęcie wyzwania do postępu i stawania się tym wszystkim, czym mogą się stać

  4. #4
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Spr w instrukcji halogenów mają temp 3400K i zalecane WB 5600K.
    Jaką ustwić przysłonę myślałem o f8 czy inną?

  5. #5
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar kali999
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Posty
    731
    Siła reputacji
    23
    Moja galeria
    Ja bym użył jak najmniejszej, a robiąc zdjęcie pod kątem ustawił bym ostrość na początek materiału, a dalsza część by się wtedy ładnie rozmyła. Ale to zależy jaki klient chce osiągnąć efekt, bo najczęściej jest tak że klient wybiera najbrzydsze i najprostrze rozwiązania. Cóż jego sprawa przecież klient nasz pan

  6. #6
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Materiał jak i faktura jego ma być wyraźnie widoczna. Czyli jak najwięcej ma być widać i jakość ma być jak najlepsza Materiały mają różną fakturę i różne wzory.

  7. #7
    | OlyJedi Awatar Jack
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Błonie
    Posty
    2.461
    Siła reputacji
    131
    Moja galeria
    Jeśli mógłbym doradzić:
    1. materiał powinien swobodnie zwisać (nie może przylegać do tła, ale zawieś na jakims sztywnym pręcie), wtedy łatwiej będzie ci dobrać kierunek światła, by wydobyc strukturę materiału, ponadto naturalne pofałdowania pomagają uzyskać wgląd w połysk materiału (jak materiał leży, zaczyna wyglądać nienaturalnie),
    2. przy oświetleniu halogenami będziesz miał przegwizdane z uzyskaniem poprawnej kolorystyki. Moim zdaniem nie rób eksperymentów z ręcznym dopasowywaniem balansu bieli, ustaw na jeden konkretny - CWB na poziomie 3200 - 3400 i trzymaj sie go stale do wszystkich zdjęć.
    3. zapisz zdjęcia w RAW.
    4. przygotuj się do korekty kolorów, ideałem byłoby (ale wymagajace nieco inwestycji) zrobienie profilu do twojego oświetlenia, ale wymagałoby to posiadania tablicy wzorcowej i wtyczki do PS-a (spróbuj ewentualnie "pomęczyć" na ten temat Radio Erewań, może ci podpowiedzieć, jak to zrobić). Ewentualnie możesz przygotować taki pseudoprofil przy użyciu karty wzorcowej i krzywych w PS (zachowała mi sie jeszcze jedna nieużywana karta wzorcowa QPcard 101 http://www.qpcard.se/8DFC4A2CB46F40578CBCE16EEA1A5DC3 mogę cię obdarować).
    5. jeżeli nie masz PS-a, pomiń punkty 2,3,4 i wróć do rady Jeronimo.
    6. nie przesadzaj z przymykaniem przysłony, max. 8, przy mocniejszym zamykaniu nawet 14-54 zaczyna mieć tendencję do gubienia drobnych szczegółów.
    Powodzenia
    Jack

  8. #8
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Dzięki Jack za cenne uwagi.
    A jak myślisz jakie oświetlenie byłoby najlepsze do tego? Mam jeszcze trochę czasu i mogę coś przygotować. Kasa może by się na to znalazła. Robiłem próby w RAW i można coś z kolorami pokombinować czyli dopasować tak żeby jak najwierniej odwzorować barwę materiału.
    PS-a niestety nie mam.

  9. #9
    | OlyJedi Awatar Jack
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Błonie
    Posty
    2.461
    Siła reputacji
    131
    Moja galeria
    Teoria mówi, że dużo lepszym oświetleniem byłoby stabilne źródło światła o ciągłym widmie, o temp. barwowej na poziomie 5100 - 5600 K. Czyli mówiąc po ludzku, lampy błyskowe Problem się tworzy w momencie wyjęcia z kieszeni kasy, bo to duża inwestycja. Osobiście odradzam lampy błyskowe - takie "żarówkowe" wkręcane w zwykłe oprawki - ciągle nie jestem przekonany o ich stabilności (tzn powtarzalnych parametrach światła przy każdym błysku), a inne przyzwoitsze "błyskadełka", to zdecydowanie wiekszy wydatek. Może jednak pozostań przy halogenach, jeżeli jesteś w stanie pogodzić się z tropikalnym upałem w studio, z tym, że radziłbym ci zmienić wszystkie posiadane żarniki na sztuki-nówki tego samego producenta (ponieważ pod koniec ich żywotności zmienia się nieprzewidywalnie skład widma i mogłyby zacząć występować kłopoty z korektą kolorów w obrębie całej serii zdjęć). Wypróbuj cały zestaw oświetleniowy i jeżeli uzyskasz zadowalającą kolorystykę - to działaj.
    Jack
    P.S. Jeżeli to robota na sprzedaż, klient będzie zadowolony i masz szanse na kolejne zlecenia, za zarobioną kasę wypij piwo, a całą resztę przeznacz na lepsze oświetlenie

  10. #10
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Jack po raz pierwszy mi się trafia takie zlecenie i może będzie z tego stała współpraca. Wszystko zależy od efektów.
    Cenne rady przydadzą się.
    Zastanawiałem się jeszcze nad zastosowaniem parasolek bo softbox raczej się spali (z parasolką może być to samo ale będę wyłączał światła co jakiś czas). Czy to ma sens?

Podobne wątki

  1. Fotografowanie w Kościele
    By prestigemedia in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 21.03.09, 11:53
  2. Fotografowanie w jaskiniach
    By zenobiusz latający in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 19.03.09, 01:20
  3. Fotografowanie mebli
    By oski in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30.11.07, 10:46
  4. Fotografowanie ryb w akwarium
    By nihonjin in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 3.09.07, 21:32
  5. fotografowanie przyrody
    By ProNo in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21.04.07, 23:11

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.