Musisz porównać dla takich samych kadrów - np 50mm i 100mm by zrobić taki sam kadr 100 musisz stanąc w innym miejscu.Zamieszczone przez grizz
Poszukam tego testu, który ostatnio czytałem gdzie kolesie to udowadniali.
Musisz porównać dla takich samych kadrów - np 50mm i 100mm by zrobić taki sam kadr 100 musisz stanąc w innym miejscu.Zamieszczone przez grizz
Poszukam tego testu, który ostatnio czytałem gdzie kolesie to udowadniali.
Canon 85 f/1.2 mkII L w moim plecaku jest jak perła w chlewie.
Przy zachowaniu tego samego pola widzenia, będzie inna odległość od fotografowanego przedmiotuZamieszczone przez grizz
![]()
![]()
![]()
![]()
Bo ma wpływ na skalę odwzorowania. Przy tej samej skali odwzorowania obiektywy o różnych ogniskowych i tej samej przysłonie (i tym samym krążku rozproszenia) będą miały taką samą GO.Zamieszczone przez grizz
Przekładając na ludzki. Obiektyw dłuższy wymaga odsunięcia się od fotografowanego obiektu w celu znalezienia tego samego kadru, co z pomocą obiektywu krótszego.
Pozdrawiam
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
Analizując pierwszy wykres, który przedstawia wielkość głębi ostrości w zależności od stopnia przesłony i ogniskowej obiektywu, dochodzi się do wniosku, że dla wielkości głębi ostrości ogniskowa obiektywu nie ma praktycznego znaczenia przy skali odwzorowania 1:10 (i jak będzie pokazane później tym bardziej nie ma znaczenia przy większych skalach odwzorowania).http://www.grzyby.pl/fglebia.htm
Canon 85 f/1.2 mkII L w moim plecaku jest jak perła w chlewie.
Zorientowałem się już po wpisaniu posta...
Co ta sesja robi z człowiekiem :/
Spadam na egzamin...
Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.
Ty zawsze potrafisz napisać czytelnie to co ja staram się powiedzieć - THXZamieszczone przez RadioErewan
Canon 85 f/1.2 mkII L w moim plecaku jest jak perła w chlewie.
Może tak więcej coś na temat mojej fotografi napiszecie. Wasza dyskusja jest ciekawa i kostruktywna, ale napiszcie mi parę rad na przyszłość.![]()
pisząc dla ludzi: najlepiej rozmyjesz tło podchodząc blisko do obiektu z otwartą maksymalnie przysłoną. A jeszcze idealnie byłoby żeby obiekt stał w miarę daleko od tego tła, które chcesz rozmyć.
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
też zrobiłem podobne foto
miałem duży otwór i dużą ogniskową i małą odległość przedmiotową
ale raczej to nie wystarczyło do rozmycia tła![]()
IwoR: a jaka byla przeslona i ogniskowa?
paszczol: duza ogniskowa i jak najwiekszy otwor dadza Ci to, o co chodzi. Dla przykladu tego, co pisza koledzy wyzej: w kitowcu 14-45 ogniskowa 14mm i swiatlo 3,5 rozmywa mniej, niz Sigma 55-200 na 200mm i swietle 5,6. Pisze o efekcie, jaki jest widoczny. W kompaktach ta sama liczba przeslony da wieksza glebie ostrosci niz w lustrzance.