Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Dyktafon dla młodego dziennikarza

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    7
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Dyktafon dla młodego dziennikarza

    Witam serdecznie.
    Jestem początkującym dziennikarzem i szukam dla siebie dyktafonu. Potrzebny jest mi on do nagrywania w plenerze - np. rozmowy z jakąś osobą na ulicy. Chciałbym, aby taki plik mógł być później odtwarzany w audycji. Dysponuje mikrofonem shure 606 oraz programem cool edit pro w wersji 2.1.

    Przeznaczyć mogę na to 400 złotych.
    Czy taka kwota jest abstrakcją w tym wypadku?

    Myślałem o dyktafonie Olympus ds-30/ds-40.

    Czy może mi ktoś podpowiedzieć/rozwiać wątpliwości?

    Z góry dziękuje za każdą pomoc!

  2. #2
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    39
    Moja galeria
    Czy jesteś przekonany, że Shure 606 sprawdzi się na ulicy? Żaden dyktafon Olympusa nie posiada złącza XLR. Ptrzelotka na minijacka to chyba nie jest jazzy...
    Ja eksperymentowałem z dyktafonami DM-550 i LS10. Dźwięk z DM-550 bardzo mi się podoba, mimo ceny niższej od LSa. Używałem mikrofonów zewnętrznych i tych wbudowanych. Zewnętrzne cięły mi pasmo po obu stronach więc odpuściłem sobie dalsze eksperymenty z zewnętrznymi. Fakt, że zewnętrzne mikrofony mam "trzeciego sortu" z najbardziej popularnym zdaniem świata. Dźwięk z wbudowanych mikrofonów mnie satysfakcjonował. Był pełny, może trochę kiepsko spisywały się wszelkie automaty do cięcia szumów otoczenia. No, ale po dobrej poradzie mojego guru wsadzam teraz mikrofon prawie w usta osoby z którą rozmawiam i szum otoczenia jest jakby mniejszy.
    Problemem przy mikrofonie wbudowanym jest wyskalowanie ręczne głośności nagrywania. Po prostu nie widać wyświetlacza kiedy skierować mikrofony w swoim kierunku.