tak właśnie jest - Auto ISO w obecnej postaci nie jest zbyt użyteczne w OLKACH. zabawa w pomieszczeniach zaczyna się dopiero od ISO400 a zwykle i ISO800 nie daje zapasu.
tak właśnie jest - Auto ISO w obecnej postaci nie jest zbyt użyteczne w OLKACH. zabawa w pomieszczeniach zaczyna się dopiero od ISO400 a zwykle i ISO800 nie daje zapasu.
Gdzieś wyczytałem (instrukcja?), że przy wyższych ISO może nie zawsze działać prawidłowo pomiar Auto TTL, dlatego auto iso jest w zakresie do iso 400.
blady
nienerwowo sobie cykam fotki w tempie 4/3
Po prostu w trybie FP lampa ma sporo mniejszy zasięg - błyska serią zamiast pojedynczo i wyładowuje się momentalnie. FP hest trybem specjalnym do pracy z krótkimi czasami, np. do doświetlania cieni na twarzach w słoneczne dni lub gdy musisz a jakiegoś względu zastosować krótki czas.Zamieszczone przez rodia
E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8
Zależy na jakich imprezach i jakie efekty chcesz uzyskać. Jesli jest ciemno (słabo oświetlone wnętrza) to od razu możesz wrzucić ISO 400 i walić lampą od sufitu. f 5,6 zazwyczaj starcza. Czas możliwie jak najdłuższy by tło nie było czarną plamą - wystarczy, że w trybie priorytetu apertury (A) aparat ustwi Ci automatycznie czas względem ogniskowej według wzoru t=1/2f, gdzie f to ogniskowa. Auto ISO jest przyzwoitym rozwiązaniem - jego zaletą przy używaniu E-1 jest fakt, iż dobiera wzmocnienie co 1/3EV, natomiat ręcznie można ustawić tylko co 1EV.Zamieszczone przez rodia
Do szybkiego focenia (gdy nie ma czasu na zabawy np. w pomiar punktowy i ustawianie czegokolwiek) - AutoISO, lampa w sufit (jak się nie da to chociaż stofen), f ~5,6 - 7, w aparacie tryb A i pomiar ESP, a na lampie TTL Auto. Jeśli trzeba krótszego czasu niż wynika z t=1/2f to ustawić w trybie M. Działa zazwyczaj bez pudła - kilka imprez (typu sylwester) tak przestrzelałem i jestem zadowolony. Nie po to jest ta cała automatyka, żeby z niej nie korzystać![]()
E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8
AutoISO działa tylko z lampą i jest wtedy przyzwoitym rozwiązaniem. Zaletą przy używaniu go z E-1 jest fakt, iż dobiera wzmocnienie co 1/3EV, natomiat ręcznie można ustawić tylko co 1EV. Musisz sobie jednak zdawać sprawę, że nie zastąpi Ci świadomej kontroli wzmocnienia. Aprat nie jest jasnowidzem.Zamieszczone przez kisi
Podstawowa wiedza fotograficzna poparta przykładami i paroma ćwiczeniami jest naprawdę łatwo przyswajalna i kobiet nie zniechęca - testowane![]()
E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8
Nie prawda.Zamieszczone przez siwyjohn
Przynajmniej z E-300 działa nie tylko z lampą.
W E-1 tylko z lampą. Innych E-XXX nie testowałem.Zamieszczone przez skow
E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8
W Trystatrzydziestce AutoISO działa bez lampy jak i z nią, ale tylko 100-400![]()
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
To i tak postęp, bo w E-500 Auto ISO też tylko z lampą...![]()
OLYMPUS E-500, ZD 12-60/2.8-4.0, ZD 14-45/3.5-5.6, ZD 40-150/3.5-4.5, FL-36, filry HOYA polaryzacyjny LINIOWY i połówkowy-szary
To mam już chyba ostatnie pytanie co do FL-36. Jakie aku do niej kupić najlepiej?