Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 118

Wątek: Lampa błyskowa - potrzebne info

  1. #11
    Awatar nurek
    Dołączył
    Mar 2005
    Mieszka w
    Kuj-Pom.
    Posty
    335
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Rodia, moje zdanie jest takie. Oczywiście nie każdy musi się z nim zgadzać.
    Ja kupiłem lampę systemową FL-50. Owszem, wydatek był ale cóż. Poprostu chciałem mieć mocna lampę dedykowaną do tego aparatu i koniec. Taką, przy której nie będzie trzeba bawić się jakieś stopki, zamartwiać czy automatka zadziała poprawnie czy nie. W końcu nie kupuję tego raz na miesiąc czy nawet pół roku. Zakładam, że sprzęt będzie służył przez dłuższy czas. Poza tym nikt nie mówił że będzie łatwo, że E-System jest tani. Kupujesz porządną furę to nie narzekaj że paliwo jest drogie. Może ktoś powie, że można było FL-36 bo przecież nie chodzę na śluby, nie zarabiam na tym. No ale co z tego? Dziś nie ale kto wie co będzie jutro? A wtedy powiesz że mogłeś wziąć większą, wydajniejszą a tak masz mały problem. Wychodzę z założenie że lepiej kupić coś później ale jak już to konkretnego (nie mówię tu oczywiśćie o szkłach za kilka, kilkanaście tysiaków).
    Bierz FL50 i masz święty spokój. Od przybytku mocy jeszcze chyba nikt nie umarł tak jak od nadmiaru powietrza w butli nurka .
    Zresztż chyba już ktoś pisał na naszym forum, że przesiadka z FL-36 na FL-50 to jak z przesiadka ze zwykłego auta na mercedesa.


    Powodzenia w wyborze!
    E-1 // C-5060 // ZD 14-54 // 40-150 // 35 Macro // FL-50 // EP-2 // SHLD-2

  2. #12
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    27
    Moja galeria
    Mam FL36 i jestem z niej zadowolony. Musze sie jeszcze pouczyc jej uzywac, ale jak dotad jest ok. Jesli potrzebujesz tylko doswietlac, usuwac cienie, to ta lampka sie bardzo dobrze sprawdza. Nie focilem nia w kosciolach, wiec trudno mi powiedziec jak jest, ale w mieszkaniach nie brakuje mocy. Dodatkowo dokupujesz, albo robisz wlasnorecznie (przepisy znajdziesz w innych watkach) dyfuzor i gra gitara
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  3. #13

    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Zawadzkie
    Posty
    50
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Używam Metza 32MZ-3 ze stopką SCA3202 M4 o mocy porównywalnej z FL-36 i w zasadzie mi wystarcza, nawet błyskając sporadycznie w jakimś kościele czy innym dużym pomieszczeniu. Jednak zbieram na lampę systemową, na FL-50. Argumentacja? Podobnie jak nurek, taką planowałem kupić do mojego aparatu od początku bo lubię mieć zapas mocy. Ta co jest, to pozostałość po wcześniejszym analogu i traktuję ją jako przejściówkę.
    Pozdrawiam

  4. #14
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Mam FL-36 - fajna rzecz, ale pracuję czasem FL-50 ma dużą przewagę w wielu askpektach:
    - Siła
    - Precyzja błysku
    - Wyżej nad obiektywem
    - Większa powierzchnia palnika

    Gdybym miał teraz kupowac to albo Fl-50 albo metz 54i z Adapter: SCA 3202 (ab M4 / as of M4)

    No i najważniejsze w przypadku metza dla Ciebie


    Metz 54 MZ 4 i do Olympusa

    * Zasilanie - akumulatorki AA-4szt
    * Liczba przewodnia - 40 (przy 50mm), 54 (przy 105mm)
    * Kąt rozsyłu błysku - automatyczny zoom w zakresie ogniskowych (12-52 4/3) 24-105mm. Z nasadką pokrywa pole widzenia obiektywu 20mm (10 4/3)
    * Regulacja głowicy - w pionie i w poziomie
    * Tryby Ekspozycji - automatyka TTL, automatyka lampy, tryb ręczny
    * Wymiary - 75 x 125 x 108 mm
    * Waga - 480 g

    Cena około 1300 zł

  5. #15
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    polska
    Posty
    119
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Jeśli E-500 nie ma wbudowanego AF iluminatora czyli czerwonej lampki wspomagającej AF (e-300 i e-400 wiem, że nie ma, iluminator ma model e-1) to lampa z dedykacją daje ci kolejny atut - wspomaganie autofokusa. Jeśli używasz obiektywu 14-45 to poczujesz znaczną poprawę jeśli chodzi o szybkość ustawiania ostrości w słabym świetle.

  6. #16
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez 01
    Jeśli E-500 nie ma wbudowanego AF iluminatora czyli czerwonej lampki wspomagającej AF (e-300 i e-400 wiem, że nie ma, iluminator ma model e-1) to lampa z dedykacją daje ci kolejny atut - wspomaganie autofokusa. Jeśli używasz obiektywu 14-45 to poczujesz znaczną poprawę jeśli chodzi o szybkość ustawiania ostrości w słabym świetle.
    Metz z odpowidnia stopką wspomaga autofokus więc ten atut nie istnieje.

  7. #17
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    polska
    Posty
    119
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Metz z odpowiednią stopką lub w odpowiednim wydaniu też jest lampą z dedykacją. [/quote]

  8. #18
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    54 nie jest lampą dedykowaną, dedykowany jest adapter łączący ją z aparatem - lampy dedykowane Metza to inna seria.

  9. #19
    | OlyJedi Awatar rodia
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Koszalin
    Posty
    883
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Problem jak zawsze z kasą. Na FL-50 nie mogę sobie pozwolić. Jak już to wezmę FL-36. Dlatego rozważałem zakup jakiegoś Metz'a tylko, że skoro nie miałem do czynienia z żadną z tych lamp to nie wiem jak to w praktyce?. Do tych Metzów to jakiś adapter potrzebny? Ktoś tu wcześniej pisał?

    Ktoś wspomniał, że liczba przewodnia to zasięg, ale przy jakiej czułości i przy jakiej przysłonie. Jak to przeliczać na inne czułości i przysłony i odległości?

  10. #20
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    z wiki

    Liczba przewodnia (LP) określa moc lamp błyskowych. Oznacza ona odległość lampy od obiektu, z jakiej do obiektu dotrze odpowiednia ilość światła do poprawnego naświetlenia filmu ISO 100 przy przysłonie f/1.

    Liczba przewodnia pozwala na obliczenie wartości przysłony przy fotografii z wykorzystaniem lampy, zgodnie z poniższymi wzorami:

    * wartość przysłony dla materiału ISO 100 (21DIN): przysłona = LP/odległość od obiektu;
    * wartość przysłony dla materiału ISO 200 (24DIN): przysłona = (LP / odległość od obiektu) * 1.42;
    * wartość przysłony dla materiału ISO 400 (27DIN): przysłona = (LP / odległość od obiektu) * 2.

Podobne wątki

  1. Lampa błyskowa FL-50R
    By fotomic in forum Oświetlenie 4/3
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 17.06.09, 23:01
  2. lampa błyskowa do 570
    By GregOk in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28.07.08, 20:54
  3. Lampa błyskowa FL-50
    By fotomic in forum Oświetlenie 4/3
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 1.06.08, 12:16
  4. Lampa błyskowa
    By epafras in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28.01.05, 16:48
  5. E-10 + lampa błyskowa
    By felix_16 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28.10.04, 09:12

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.