Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: zdjęcia w ruchu

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

zdjęcia w ruchu

Niedawno kupiłem olympusa C740. Mam problem z ostrością zdjęć kiedy obiekt (w sensie mój syn) się porusza. Proszę o jakieś wskazówki. A może to od "wada" tego aparatu?

Awatar marcin1323
    Siła reputacji
    22
    Moja galeria

Re: zdjęcia w ruchu

witam
    jestem spotterem (fotografem lotniczym) i tego typu problemy nie są mi obce. Co prawda dzieciak to nie myśliwiec na poddźwiękowej, ale czasem... olympusy mają zrąbanego auto focusa i już! W C-740 masz jeszcze dostępne ręczne ustawianie ostrości, dzieki czemu możesz się tym ratować. odrobina wprawy i zadziała. Ja dość długo fotografowałem samoloty ustawiając ręcznie ostrość, np. w zenitach i na efekty nie mogę narzekać. spróbuj ustawiać się w odpowiedni sposób do kierunku przemieszczania się dzieciaka. prostopadle do lini jego ruchu. wtedy musisz względnie dobrze prowadzić aparat, ale prędkość obiektu względem aparatu będzie napewno mniejsza niż byś chciał robić ujęcia np.: z przodu.
    pozdrawiam

| OlyJedi Awatar (A)rturo
    Mieszka w
    Bełchatów
    Siła reputacji
    23
    Moja galeria
    Duzy wplywa ma rowniez ShuterLag ale to normalne we wszystkich kompaktowych cyfrowkach..

Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    czyli rozumiem, że wybrałem słaby aparat niestety mam go troszkę krótko i jeszcze nie do końca go opanowałem, muszę się nauczyć ustawiać ręcznie ustawiac ostrość, ale wszystko przede mną

Awatar marcin1323
    Siła reputacji
    22
    Moja galeria
    napewno 740 ma też swoje mocne strony, ale ruch to nie jest to do czego ją opracowano...
    ja miałem 720 przez kilka miesięcy i porpstu juz ją sprzedaję, a za kilka dni kupuję minoltę z-1. ma najszybszy af w tej klasie i chyba też wogóle na rynku...
    wiem, że to licha porada, ale takie jest życie weryfikuje i cały czas zmienia się klasyfikacja

| OlyJedi Awatar (A)rturo
    Mieszka w