Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: 'Pikselizacja'

  1. #1
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria

    'Pikselizacja'

    Czy moze ktos polecic w miare dobry, darmowy program do usuwania pikselizacji? Czasami mam male pliki, z ktorych musze cos wyciagnac i 'db' (czyli d... blada).
    Sprawdzalem na forum, ale nie udalo mi sie znalezc takiej informacji. Z gory dzieki

  2. #2
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Posty
    622
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

    Re: 'Pikselizacja'

    Cytat Zamieszczone przez zigger
    Czy moze ktos polecic w miare dobry, darmowy program do usuwania pikselizacji?
    moze doprecyzuj okreslenie "pixelizacji", a najlepiej pokaz takie zdjecie, gdzie jest owa pixelizacja i okresl jak ma wyglac juz bez "pixelizacji"
    pozdrawiam
    K.Gajda (cra3y)

  3. #3
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria
    Dopracowac okreslenie? Hmm Krotko mowiac, z malego fragmentu musze czasami wyciagnac jeszcze mniejszy, a nie mam mozliwosci uzycia wiekszej rozdzielczosci i wowczas pojawiaja 'kwadraty'. Akurat nie mam nic pod reka takiego, bo korzystam z innego kompa, ale poszukam cos i wrzuce.

  4. #4
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    POMAGAM

    Potrzebujesz programu do interpolacji np
    Qimage - link

    Pozwoli on Ci na większy wydruk z mniejszego niz normalnie potrzeba pliku.

    Ogólnie
    O interpolacji


    Z Wiki:
    Interpolacja – w grafice komputerowej jest to proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nie istniejącego piksela na podstawie pikseli sąsiadujących z pikselem tworzonym tak, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do przetwarzanego obrazu. Interpolację wykorzystuje się przy resamplingu, uzupełnianiu i korygowaniu obrazów oraz automatycznej korekcie obrazów w skanerach do filmów.

    Istnieją cztery główne rodzaje interpolacji:

    * Interpolacja metodą "najbliższego sąsiada", ang. nearest neighbor - przy powiększaniu odbywa się wierne kopiowanie najbliższego piksela. W przypadku skalowania innego niż o wielokrotność 100% jest to statystyczne kopiowanie niektórych pikseli. Przy pomniejszaniu jest to mechaniczne pomijanie niektórych pikseli. Metoda najprostsza i wymagająca od komputera najmniejszej mocy obliczeniowej. Jest to interpolacja rzadko stosowana, ponieważ w przypadku dużych powiększeń wyraźnie widać grupy identycznych pikseli, a granice pomiędzy pikselami są wyraźne, ostre, nie rozmyte. Metoda dobra przy obrabianiu zrzutów z ekranu monitora, np. okien dialogowych, przycisków. Można jej także użyć do najbardziej kontrastowych obrazów, oraz obrazów o motywach wyraźnie ułożonych na siatce. Reguły nie ma. Decyzję należy podjąć drogą eksperymentu - wszystko zależy od oczekiwanych rezultatów. Jest to jedyna interpolacja nie powodująca rozmycia kształtów – owo rozmycie jest jednak najczęściej potrzebne dla zachowania naturalnego wyglądu obrazu.
    * Interpolacja dwuliniowa, ang. bilinear - metoda pośrednia, trochę bardziej obciąża komputer ale i daje lepszy, łagodniejszy dla oczu obraz. Piksele są powielane lub redukowane z uwzględnieniem koloru czterech sąsiednich pikseli, stykających się z danym pikselem bokami.
    * Interpolacja dwusześcienna, ang. bicubic – najlepszy efekt końcowy, opcja domyślna w większości programów. Krawędzie są naturalnie, łagodnie rozmyte, a obraz po transformacji najbardziej wśród tych trzech metod przypomina obraz początkowy. Metoda polega na uwzględnieniu kolorów wszystkich ośmiu pikseli stykających się bokami lub rogami z danym pikselem.
    * Interpolacja algorytmem Lanczos'a - uwzględniająca sąsiadujące punkty w kwadratach 4x4, 6x6 lub 8x8. W pierwszym przypadku algorytm jest zbliżony wynikami do interpolacji dwusześciennej, w pozostałych daje lepsze wyniki, ale czas wykonania obliczeń jest znacząco dłuższy.

  5. #5
    A teraz coś z zupełnie innej beczki: The Rasterbator...

    http://homokaasu.org/rasterbator/

    Narzędzie do rozdmuchiwania plików do chorych wręcz rozmiarów, ale przeznaczone głównie do druku. Z czysto teoretycznych moich rozważań przy oglądaniu sufitu wynika, że można by wygenerować jakieś takieś ciekawe artystycznie powiększenie z miniaturowej fiszki.

    Spróbuj, a nuże coś Ci wyjdzie ciekawego - do ściągnięcia jest wersja działająca na komputerze w domu.

  6. #6
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria
    Moze nie okreslilem tego zbyt trafnie, ale w domysle mialem interpolacje obrazu. Magus dzieki za pomoc

  7. #7
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Ja stosuję Genuine Fractals
    Genuine Fractals

    Zobacz sobie równiez na ten art:
    Cyfrografia

    PS. Ciesze się, że pomogłem....

    aktualizacja
    NIEAKTUALNE - sorki, widzę, że wiesz

    Pisze bo wiele osób jeszcze o tym nie wie

  8. #8
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Magus
    PS. Ciesze się, że pomogłem.... a wiesz, że jest taki przycisk pomógł?
    Tak wiem. A wiesz, od kogo masz 4 pkt?
    Dzieki i pozdrawiam

  9. #9
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Nie ma jak spostrzegawczość

    Swoja drogą dość dużo "pomógł" sam rozdaję, generalnie może 10% tych co pomagają dostaje pomógł nie tylko dlatego, że autorzy tematów czasem zapominają a dlatego, że w dłuższych wątkach czasem nieautor pyta o coś i ktoś mu pomaga, wtedy nie ma możliwości by autor pytania dał "pomógł", to tak na marginesie.

    Możesz tez interpolowac w szopie zwiększając rozmiar wyciętego fragmentu o krok 10% aż do uzyskania zadawalającego rozmiaru/jakości

  10. #10
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria
    Sprobuje co 10%, mysle, ze powinno byc dobrze.
    Co zas do opcji 'pomogl', to fajna sprawa
    Pozdrawiam

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.