Czy moze ktos polecic w miare dobry, darmowy program do usuwania pikselizacji? Czasami mam male pliki, z ktorych musze cos wyciagnac i 'db' (czyli d... blada).
Sprawdzalem na forum, ale nie udalo mi sie znalezc takiej informacji. Z gory dzieki![]()
Czy moze ktos polecic w miare dobry, darmowy program do usuwania pikselizacji? Czasami mam male pliki, z ktorych musze cos wyciagnac i 'db' (czyli d... blada).
Sprawdzalem na forum, ale nie udalo mi sie znalezc takiej informacji. Z gory dzieki![]()
moze doprecyzuj okreslenie "pixelizacji", a najlepiej pokaz takie zdjecie, gdzie jest owa pixelizacja i okresl jak ma wyglac juz bez "pixelizacji"Zamieszczone przez zigger
pozdrawiam
K.Gajda (cra3y)
Dopracowac okreslenie? HmmKrotko mowiac, z malego fragmentu musze czasami wyciagnac jeszcze mniejszy, a nie mam mozliwosci uzycia wiekszej rozdzielczosci i wowczas pojawiaja 'kwadraty'. Akurat nie mam nic pod reka takiego, bo korzystam z innego kompa, ale poszukam cos i wrzuce.
POMAGAM
Potrzebujesz programu do interpolacji np
Qimage - link
Pozwoli on Ci na większy wydruk z mniejszego niz normalnie potrzeba pliku.
Ogólnie
O interpolacji
Z Wiki:
Interpolacja – w grafice komputerowej jest to proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nie istniejącego piksela na podstawie pikseli sąsiadujących z pikselem tworzonym tak, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do przetwarzanego obrazu. Interpolację wykorzystuje się przy resamplingu, uzupełnianiu i korygowaniu obrazów oraz automatycznej korekcie obrazów w skanerach do filmów.
Istnieją cztery główne rodzaje interpolacji:
* Interpolacja metodą "najbliższego sąsiada", ang. nearest neighbor - przy powiększaniu odbywa się wierne kopiowanie najbliższego piksela. W przypadku skalowania innego niż o wielokrotność 100% jest to statystyczne kopiowanie niektórych pikseli. Przy pomniejszaniu jest to mechaniczne pomijanie niektórych pikseli. Metoda najprostsza i wymagająca od komputera najmniejszej mocy obliczeniowej. Jest to interpolacja rzadko stosowana, ponieważ w przypadku dużych powiększeń wyraźnie widać grupy identycznych pikseli, a granice pomiędzy pikselami są wyraźne, ostre, nie rozmyte. Metoda dobra przy obrabianiu zrzutów z ekranu monitora, np. okien dialogowych, przycisków. Można jej także użyć do najbardziej kontrastowych obrazów, oraz obrazów o motywach wyraźnie ułożonych na siatce. Reguły nie ma. Decyzję należy podjąć drogą eksperymentu - wszystko zależy od oczekiwanych rezultatów. Jest to jedyna interpolacja nie powodująca rozmycia kształtów – owo rozmycie jest jednak najczęściej potrzebne dla zachowania naturalnego wyglądu obrazu.
* Interpolacja dwuliniowa, ang. bilinear - metoda pośrednia, trochę bardziej obciąża komputer ale i daje lepszy, łagodniejszy dla oczu obraz. Piksele są powielane lub redukowane z uwzględnieniem koloru czterech sąsiednich pikseli, stykających się z danym pikselem bokami.
* Interpolacja dwusześcienna, ang. bicubic – najlepszy efekt końcowy, opcja domyślna w większości programów. Krawędzie są naturalnie, łagodnie rozmyte, a obraz po transformacji najbardziej wśród tych trzech metod przypomina obraz początkowy. Metoda polega na uwzględnieniu kolorów wszystkich ośmiu pikseli stykających się bokami lub rogami z danym pikselem.
* Interpolacja algorytmem Lanczos'a - uwzględniająca sąsiadujące punkty w kwadratach 4x4, 6x6 lub 8x8. W pierwszym przypadku algorytm jest zbliżony wynikami do interpolacji dwusześciennej, w pozostałych daje lepsze wyniki, ale czas wykonania obliczeń jest znacząco dłuższy.
A teraz coś z zupełnie innej beczki: The Rasterbator...
http://homokaasu.org/rasterbator/
Narzędzie do rozdmuchiwania plików do chorych wręcz rozmiarów, ale przeznaczone głównie do druku. Z czysto teoretycznych moich rozważań przy oglądaniu sufitu wynika, że można by wygenerować jakieś takieś ciekawe artystycznie powiększenie z miniaturowej fiszki.
Spróbuj, a nuże coś Ci wyjdzie ciekawego - do ściągnięcia jest wersja działająca na komputerze w domu.
Moze nie okreslilem tego zbyt trafnie, ale w domysle mialem interpolacje obrazu. Magus dzieki za pomoc![]()
![]()
Ja stosuję Genuine Fractals
Genuine Fractals
Zobacz sobie równiez na ten art:
Cyfrografia
PS. Ciesze się, że pomogłem....
aktualizacja
NIEAKTUALNE - sorki, widzę, że wiesz
Pisze bo wiele osób jeszcze o tym nie wie![]()
Tak wiem. A wiesz, od kogo masz 4 pkt?Zamieszczone przez Magus
![]()
Dzieki i pozdrawiam
Nie ma jak spostrzegawczość
Swoja drogą dość dużo "pomógł" sam rozdaję, generalnie może 10% tych co pomagają dostaje pomógł nie tylko dlatego, że autorzy tematów czasem zapominają a dlatego, że w dłuższych wątkach czasem nieautor pyta o coś i ktoś mu pomaga, wtedy nie ma możliwości by autor pytania dał "pomógł", to tak na marginesie.
Możesz tez interpolowac w szopie zwiększając rozmiar wyciętego fragmentu o krok 10% aż do uzyskania zadawalającego rozmiaru/jakości
Sprobuje co 10%, mysle, ze powinno byc dobrze.
Co zas do opcji 'pomogl', to fajna sprawa![]()
Pozdrawiam