Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: Jak obrabiać RAW by uzyskać B&W z maxymalną ilością szar

  1. #1
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

    Jak obrabiać RAW by uzyskać B&W z maxymalną ilością szar

    Jak w temacie - jak obrabiać RAW'y by uzyskać fotę B&W z maksymalną ilością odcieni szarości, rzecz jasna, że nie raw do jpeg.

    Może RAW do TiFF to najlepsze wyjście?

    Oczywiście przeznaczenie obróbki to naświetlenie odbitki.

    Najlepiej na barycie.

    Jakieś doświadczenia?

  2. #2
    Banned Zwycięzca OlyRulez Awatar RadioErewan
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Łódź/Warszawa
    Posty
    5.394
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria

    Re: Jak obrabiać RAW by uzyskać B&W z maxymalną ilością

    Cytat Zamieszczone przez Magus
    Jak w temacie - jak obrabiać RAW'y by uzyskać fotę B&W z maksymalną ilością odcieni szarości, rzecz jasna, że nie raw do jpeg.

    Może RAW do TiFF to najlepsze wyjście?

    Oczywiście przeznaczenie obróbki to naświetlenie odbitki.

    Najlepiej na barycie.

    Jakieś doświadczenia?
    Baryt "cyfrowy" po znajomości robi Jakub Jewuła. Tylko za jedną sztukę bekniesz kilka stówek.
    Po co ci wiele szarości, skoro człowiek widzi ich na raz ~100 (więcej nie rozróżnia).
    Konwersję do cz-b kiedyś opisałem tu: http://www.fotosite.pl/index.php?tit...rno-bia%C5%82a może nie widziałeś?

    Pozdrawiam
    Radosław "Radio Erewan" Przybył
    http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
    * Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto

  3. #3
    | OlyJedi Awatar WG
    Dołączył
    Sep 2006
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Posty
    118
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Być może ten link w czymś pomoże http://www.cdrom.pl/index.php?title=...rno-bia%C5%82a

    Edit:
    troszkę się spóźniłem

  4. #4
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Generalnie znam ten tekst - musze spróbować tej metody z ACR

    Baryty w fajnej cenie z cyfry sa POWIĘKSZENIE.PL



    Po co ci wiele szarości, skoro człowiek widzi ich na raz ~100 (więcej nie rozróżnia).
    Generalnie masz rację, ale obraz z 256 i 1024, naświetlony na odbitke, postawiony obok siebie wygląda inaczej, lepiej. Ni potrafię tego określić.

    Do tej pory byłem zadowolony z 256, ale skoro mozna, mogę więcej to trzeba EXPLOROWAĆ

    Jakieś inne sposoby? Doświadczenia?

    Przygotowanie pliku do naświetlenie, na coś konkretnego zwracacie szczególna uwagę?

  5. #5
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar lessie
    Dołączył
    Sep 2004
    Mieszka w
    wrocław
    Posty
    2.256
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    ode mnie się pewnie wiele nie nauczysz ale najczęściej robię b/w metodą opisaną przez Radka w ACR lub mieszanie kanałów w trybie monochromatycznym. Na barycie nie próbowałem wołać. Robiłem A4 do tej pory w superfoto, jestem zadowolony z jakości. Teraz listonosz niesie 40x30 z lab-netu kolor i B/W - zobaczymy jak będzie.
    Ale w najbliższym czasie wybieram się do Reprotechniki - to w końcu koło mnie. Kiedyś byłem tam powielić starą, kolorową mapę i popatrzyłem na żywca co potrafią zrobić z naprawdę dużymi formatami. Ale wtedy nie podejrzewałem że wywołam odbitkę większą niż 15x21.
    Jutro się przejadę i zdam relację co i jak.
    Teraz służę tylko stronką : www.reprotechnika.pl

  6. #6
    Machanie suwaczkami w ACR czy innym demonie do wysysania piexeli, aż nie wyjdzie to co potrzeba...

    A jeżeli wyjść "nie chce", to cyfrowa chemia w postaci maskowanych kilku "wywołań" danego RAWa (na cienie, na światła, na co_tam_chcesz).

    Wszystko w tzw. 16 bitach, nigdy mniej.

  7. #7
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez eelmika
    Machanie suwaczkami w ACR czy innym demonie do wysysania piexeli, aż nie wyjdzie to co potrzeba...

    A jeżeli wyjść "nie chce", to cyfrowa chemia w postaci maskowanych kilku "wywołań" danego RAWa (na cienie, na światła, na co_tam_chcesz).

    Wszystko w tzw. 16 bitach, nigdy mniej.
    Czyli generalnie to wywołujesz np to samo zdjęcie do TiFFa i robisz sobie 3 warstwowy obrazek maskując to czy tamto? Bo jeśli o to chodzi to już to ćwiczyłem, ale nie na TiFFach.

  8. #8
    Cytat Zamieszczone przez Magus
    Czyli generalnie to wywołujesz np to samo zdjęcie do TiFFa i robisz sobie 3 warstwowy obrazek maskując to czy tamto? Bo jeśli o to chodzi to już to ćwiczyłem, ale nie na TiFFach.
    No nie do końca... Jeżeli miałbym używać tiffów, to zrobiłbym sobie na przykład 3. Niech 1 będzie podstawowy, tak jak automat ustawi sobie a mi się powiedzmy jego wybór podoba, potraktuje go jako tło. Drugi tiff niech będzie zawierał szczegóły w cieniach w ilosći na tyle dużej, że praca na "levels/curves" nie da mi tego samego bez zniszczenia czści tonów. Trzeci niech ma szczegóły w światłach. Robię z tego kanapkę trzywarstwową. Maskuję to czego mi nie potrzeba na warstwach z tiffem nr 2 i 3. Ew. zmieniam przezroczystość, jeżeli fragmenty jakoś od siebie odstają, albo poprawiam maski. Cały czas jak wściekły wpatruję się w histogram, w razie wątpliwości łączę wszystkie warstwy i sprawdzam jeszcze raz. Czasami pomagam sobie jeszcze jedną warstwą wypracowana z kolorowej wersji, po prostu "odsyconą" z kolorów - ale to w skrajnie dziwnych przypadkach i raczej z desperacji.

    Ew. wariant tej metody - wywołać ładnie, na szeroki histogram, w kolorze, w 16 bitach. I potem mieszać kanałami czy innymi pluginami, tak, aby uzyskać albo od razu jedną warstwę z satysfakcjonującą skalą tonów, albo wyprodukować 2-3 warstwy, które następnie maskujemy, itp, itd.

    W sumie to korzystam z metod RE, o których pisał w artykule. Tylko je porządnie wymieszałem razem z tym co wyczytałem jeszcze dawniej i później gdzieś w sieci i z tym co wyniosłem z ciemni machając pod powiększalnikiem rękami podczas naświetlania... Partyzantka... ;]

  9. #9
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Widzę, że każdy ma swoje warjacje

    Zobaczymy jak to będzie mi szło w 16 bitach

  10. #10
    Cytat Zamieszczone przez Magus
    Widzę, że każdy ma swoje warjacje

    Zobaczymy jak to będzie mi szło w 16 bitach
    Jest jeszcze jeden sekret - profil kolorów w którym pracujemy... Wypróbuj kilka i sprawdź jakie osiągasz efekty w tych które oferują więcej niż sRGB. Tylko pamiętaj o konwersji z powrotem do sRGB gotowego pliku (najlepiej kopii, najzdrowiej), bo kolory (jeżeli zdjęcie będzie tonowane) mogą być trochę inne.

Podobne wątki

  1. Obrabiać czy nie obrabiać?
    By qlepa in forum Cyfrowa ciemnia
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 29.09.09, 11:22
  2. Pierwsza fota - jak to obrabiać w Gimpie?
    By m_kola in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19.08.08, 09:37
  3. Jak uzyskać taki błękit???
    By Ania_ in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11.09.07, 18:24
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 7.08.06, 20:18
  5. jak uzyskac taka GO?
    By Jeronimo in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 30.09.05, 19:36

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.