ten piękniutko wyszedł...
a ja...cóż, pstrykam, jakby powiedziało paru na forum...i nawet nie mam kiedy tego z rawa wyciągnąc
ten piękniutko wyszedł...
a ja...cóż, pstrykam, jakby powiedziało paru na forum...i nawet nie mam kiedy tego z rawa wyciągnąc
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
willow,
Dwa poprzednie są niezłe, (piszę tylko "niezłe", ale biore pod uwagę poziom Twoich prac). Pierwsze - dama w slomkowym kapeluszu, mimo, ze jest to portret dość "ostry", sugestywny, to zakomponowanie postaci jest harmonijne, wyrobienie tonalne subtelne, pewną zagadkowość zdołałeś utrzymać, co jest najważniejsze w kobiecych portretach.
Na drugiej wszystko jest OK, nawet ten filuterny paluszek pod brodą (przecież to kobieta, a nie facet). Mi bardzo brakuje w oczach jakichś szczątków bieli. Fotka dobra, jeśli ją sie silnie powiększy ("tylko "dobra", biorąc pod uwagę Twój poziom).
Ostatnie jest bardzo odwaznie zakomponowane. Przyjmuję również z odwagą to oparcie idące po przekatnej. Wizaż jest bardzo stylowy, oświetlenie dobrze z nim współpracuje, pokazuje postać wydobywając na pierwszy plan twarz oraz pomagając w percepcji spojrzenia modelki przeze widza.
Trzy różne portrety, na każdym jest jakiś pomysł. Z tego punktu widzenia podziwiam Cię bardzo. Za światło również.
Pzdr, TJ
znaczy się pstrykanie dla samego pstrykania, fajnie też tak kiedyś miałem, teraz już nie za bardzo mam czas na takie zabawy, a szkodaZamieszczone przez lessie
(
Tadeusz staram się jak mogę nie zanudzać was takimi samymi kadrami, choć przy tego typu fotografii nie jest to łatwe
Dziękuję za komentarze i pozdrawiam
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5
willow,
ile jest szopa w tym ostatnim zdjęciu? Bo jak na nie patrzę to się coraz częściej się zastanawiam nad efektami jakie uzyskujesz. Miałem okres "draganizowania" i widzę troszkę podobieństw - wydaje mi się że pewne załamania światła i jego różnorodność uzyskujesz właśnie w PS-sie , lub też wzmacniasz w nim to co ustawiłeś na lampach. Możesz powiedzieć z jakich technik korzystasz? CZy tylko narzędzia typu ściemnianie, rozjaśnianie, może jakiś kolor kryjący i pędzlujesz na masce warstwy?
Może inaczej też zadam pytanie - możesz procentowo określić ile w tym jest rawa a ile pracy nad nim?
co do mnie - to troszkę źle mnie zrozumiałeś - nie pstrykam dla samego naciskania spustu. Po prostu nie mam dostępu jak na razie do zaawansowanego świecenia, tła i innych gadżetów. Robię co mogę w warunkach domowych i w warunkach zastanych, starając się żeby każda klatka była dobra na tyle na ile może być w takich warunkach. Moja kochana żona pozować nie lubi albo nie ma czasu, a tylko ona mogłaby być idealną modelką ( kim zresztą była długi okres czasu - może dlatego już ma dość ) ale albo nie potrafię jej przekonać albo...nie wiem co? Zostaje mi dzieciak a spróbuj powiedzieć dwulatkowi żeby się ustawił tak czy inaczej... Więc łapię go gdzie jest i nie mam wpływu na : kolor sufitu, tło za nim itd...Stąd nazwałem to pstrykaniem. Powiem tak - wykorzystuję na max swoje umiejętności i "ukształtowanie terenu" żeby ukręcić " bata z g..a".
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
lessie wygląda na to ze idziesz dokładnie moim śladema twoja historia w 90% pokrywa się z moją
jestem poprostu o jeden krok przed Tobą
mam światła studyjne i tło, studia nie mam ale wystarczy mi kawałek pomieszczenia i studio powstaje w ciągu 15 minut
![]()
Co do ostatniej fotki to ile PSa w niej jest zobaczysz kiedy wyślę Ci oryginalny plik, tylko muszę wiedzieć na jaki adresA co do pracy w PSie to nie opiszę co robię nie dla tego że to jakaś tajemnica tylko dlatego że to bardzo złożony proces wystarczy że powiem ze pracuję na kilku do kilkunastu warstwach o różnym stopniu krycia i mieszania, a po drugi to obróbka u mnie to pełna improwizacja. Z grubsza to mogę tylko podać kolejność działania, najpierw czyszczę to czego być nie może na zdjęciu, czyli stemplowanie, łatki itp, później wygładzanie o ile konieczne a dalej to już na warstwach poziomy, krzywe i inne narzędzia, na końcu tonacja. Ot i cała recepta
Pozdrawiam
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5
willow32 rozumiem przeznaczenie twoich prezentacji. Ocenia sie efekt koncowy czyli to co prezentujesz, ale moze fajnie by bylo gdybys zamiescil tez surowy obraz z aparatu przed obrobka PSem. Osoby nie wprawione w obrobce (jak ja) mogly by sie czegos nauczyc. Pewnie czest fotek ktore posiadam w swoim archiwum po obrobce bylaby 100% lepsza ale brak umiejetnosci powoduje ze podniecam sie tylko tym co mam. A dzieki temu ze ktos taki jak Ty zaprezentowalby nie obrobioną fotke i ta koncowa moze zmotywowala by takich jak ja zeby jednak wzieli sie za nauke i podrasowali swoje foty. Czesto sa to proste zabiegi i o taki mi chodzi.
Z gory dziekuje.
PS.
A moze stworzyc osobny wątek na takie prezentacje zeby nie psuc celowosci dotychczasowych watkow. W takim osobnym watku osoby mogly by prezentowac prace surowe i finalne.
Co Wy na to (moze admin sie tez wypowie) czy jest taka wola... ?
...był Olek jest A6000
kisi bardzo dobry pomysł, jeżeli znajdzie się jeszcze kilka osób które będą czymś takim zainteresowane z chęcią pokażę kilka moich prac przed i po.
Pozdrawiam
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5
Ja jestem zainteresowany![]()
Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.
Ja tysz.
widzę ze Olyclubowicze to zwolennicy czystej fotografii nie zbrukanej PSem, no skoro zainteresowanie tak małe to chyba trzeba zapomnieć o pomyśle
pozdrawiam
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5