Może i fujik poszaleje z ceną na starcie , ale na wymianie szklarni byś był do przodu . chyba , że Twoja artystyczna polowa używa jednego ulubionego szkiełka jak moja.
To wtedy masz duży wybór.
Może i fujik poszaleje z ceną na starcie , ale na wymianie szklarni byś był do przodu . chyba , że Twoja artystyczna polowa używa jednego ulubionego szkiełka jak moja.
To wtedy masz duży wybór.
http://www.allegro.pl/item144096147_..._vat_lodz.htmlZamieszczone przez robin102
4 kafle za aparat z przed 3 lat. Chopie, Fuji nie poszaleje, Fuji normalnie wyceni swoją puszkę zgodnie z polityką sufitową.
Kiedy aparat wchodził na rynek, był o 30% droższy od Nikona d70. Teraz jest droższy od Nikona d80 w kicie.
Fuji nie zrobi jak olek wyprzedaży top-modelu. Nie ich strategia. Ta firma bardzo ceni swoje produkty.
Co do wymiany szklarni - takiego 80-200 f/2.8 sprzedam za tyle, za ile go kupiłem. 50 jak znajdę (bo gdzieś leży zapomniany - ostatni raz użyliśmy go ze dwa lata temu) też sprzedam bez straty. Tamron czy SB, to nie będą problemy handlowe. Jedno na czym wtopię, to korpus. Ma już z 80k klepnięć i chyba muszę go na półce zakonserwować, jako wspomnienie błędów młodości.
Ja się z przyjemnością wymiksuję z systemu Nikona, w który wdepnąłem bezmyślnie.
Pozdrawiam
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
Radio:
myślę, że S5 nie będzie kosztował 9k, tylko jakieś 7-8 na wjazd. minie parę miechów i zrobi się z tego 6.
Pożyjemy, zobaczymy. Zapewne ze względu na cenę, nie przeleci się huraganem po klubowiczach (choć w sumie w kwestii ceny chętnie bym się pomylił).Zamieszczone przez KaarooL
Dopiszę jeszcze, że możliwym jest jakiś upgrade konstrukcji Canona 5d (standardowe 18 miesięcy mija na wiosnę), więc możliwe, że ceny jeszcze w okolicy PMA spadną. Teraz bez łaski komplet z 24-105 wyjmuje się za 12k PLN brutto z fakturą. To ~8500 PLN za korpus.
Jeżeli prawdą jest, że na PMA Sony pokaże pełnoklatkowca - to będzie się ciekawie działo.
Pozdrawiam
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
kupno aparatu to również inwestycja w przyszłość. zysk w światłach na pewno wart jest grzechu. S3 miał kilka wad:
- powolność
- cienki wizjer
- mały bufor
- zintegrowany grip (dla mnie to wada, nie każdy lubi targać bydlę)
S5 ma szansę naprawić błędy. jak będzie - zobaczymy...
skąd soniak weźmie szklarnię do FF? wyklepią pod szyldem Zeiss'a?
Wszystkie szkła Minolty są FF. Nie pamiętam, czy w ramach przejmowania marki Sony pokazało jakiś DXowy obiektyw (chyba nie). Tak więc mają pod FF szkła więcej jak Olek pod 4/3. W zeszłym roku świętowali 20 milionów sztuk obiektywów AF sprzedanych w systemie (tylko pod szyldem Minolty). Troszkę tego jest, nie uważasz?Zamieszczone przez KaarooL
Wracając do Fuji. Z S3 było tak, że w bardzo fatalnym korpusie (gorszym od d70) była boska na owe czasy matryca, przyczepiona do marnego procesora obrazu. Teraz w bardzo dobrym korpusie, będzie marna jak na dzisiejsze standardy matryca, z bardzo dobrą dynamiką, ale nadal niewiadomą jest procesor obrazu i peryferia. 22 MB na 6mpix zdjęcie, to deczko dużo.
Pozdrawiam
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
Popstrykałem kilka fotek D80 i E300 polukałem na histogramy no i trochę potwierdzam to co Cra3y zauważył. Mój D80 wcale nie prześwietla , wrecz nawet minimalnie niedoświetla w porównaniu do E300 . Więc gdzie ten problem co Nikoniarze wałkują na swoim forum , że im nowe aparaty (D80) prześwietlają o 1 lub nawet 2 EV !!!. Nie używam innego pomiaru niż centralnie ważony . Może na ESP by coś wyszło. Nie zauważyłem tego problemu, ale może przyjdzie na to czas albo mam egzemplarz z późniejszej produkcji choć wersja softu jest ta sama.Zamieszczone przez cra3y
Radek połamał koledze nogę wrzucił go do piwnicy swojego domku i na weekendos ma do dyspozycji D80.Trzeba poczekać na jego opinnię . On potrafi porządnie "przetrzepać" sprzęt na różne okoliczności.
Robin, nie sprawdzalem pracy histogramu a prace matrycy (oba aparaty mialy tryb M i wszystkie ustawienia byly wprowadzane "z reki" - identyczne dla obu aparator) - i tu juz byla roznica ciut powyzej 1/3EV na niekorzysc nikona.Zamieszczone przez robin102
to i tak malo, D70 odwalal lipe na 2/3EV, a w stosunku do Canona byl 1EV do tylu, bo matryce Canona maja zawyzone ISO o 1/3EV-0.5EV.
pomiar w nikonach (D70) to inna sprawa i tez potrafi "zakonserwowac" swiatlo i niedoswietlic porzadnie.
pozdrawiam
K.Gajda (cra3y)
No dobra widzę ,że się do tego przyłożyłeś lepiej od mnie. Ja histogram uważam za dość wiarygodną informację w każdym razie bardziej niż ten w D70 bo tam jest z chyba tylko z jednego kanału, jak w D80 nawet nie wiem . W każdym razie to skąd ogólny lament ludzi z żóltymi paskami , że im D80 prześwietlają ???
ps.
Wszystkie parametry naświetlania zadane z reki to też może być mylące , nie działają wtedy żadne algorytmy kompensacji błedów pomiaru i tolerancji . Założe się jak byś focił to samo w tych samych warunkach np. 5 egzemplarzami D80 czynawet E-1 to znalazł bysie przynajmiej jeden egzemplarz w tej piątce ktory inaczej naswietlał. Trzeba to było zrobić na automacie- dać mu szanse żeby pokazał jaki jest guuupi albo mądry.
D80 posiada ten sam system pomiaru co D50 - 420 polowa matryca zamiast 1005 polowej + inny algorytm wyliczania ekspozycjiZamieszczone przez robin102
w porownaniu do systemu stosowanego w D70 (czyli tej 1005 polowej) - naswietla bardziej
o ile jpgi faktycznie moga wyjsc przepalone, o tyle przy robieniu raw jest akuracik (z rawa srednio jest jeszcze zapas okolo 1EV wiecej w porownaniu do wyprodukowanego jpga wprost z aparatu)
sadze, ze opinie zrobili ci, co mecza glownie jpgi i pomiar matrycowy
pozdrawiam
K.Gajda (cra3y)