Ja wierzę, ale kto to robi testy na f16? (ZD są słabe powyżej 11, IIRC).Zamieszczone przez Michu (Pentax)
Ja wierzę, ale kto to robi testy na f16? (ZD są słabe powyżej 11, IIRC).Zamieszczone przez Michu (Pentax)
No dobra, zweryfikujmy fakty. Poniżej lista obiektywów ZD (pomijam sigmy, leica, OM itp).Zamieszczone przez Michu (Pentax)
Podaj mi Michu (Pentax) odpowiedniki w systemie Pentaxa (interesuje mnie: ogniskowa, min. przysłona, cena brutto). Później możemy próbować porównywać jakość obrazu...
Olympus ZUIKO DIGITAL 35mm f/3.5 ED MACRO 779.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 8mm f3.5 Rybie oko 2555.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 11-22mm F2.8-3.5 2899.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 14-45mm F3,5-5,6 888.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 14-54mm f2.8-3.5 1999.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 40-150mm F3,5-4,5 699.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL 7-14 mm F4,0 6099.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 150mm F2,0 8299.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 18-180mm 3.5-6.3 1499.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 300mm, F2.8 24799.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm 1:2.0 7799.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm, F2.8-3.5 3699.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 50mm, F2 Macro 1899.00 PLN
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 90-250mm f/2.8 18499.99 PLN
(ceny brutto z jednego ze sklepów internetwych)
blady
nienerwowo sobie cykam fotki w tempie 4/3
O w twarz... ale drogi szeroki kat...
Chyba musze zmienic prace na lepiej platna![]()
Pzdr.
gajos
*E-500 + 2 kity + 2x Pretec Cheetah 1GB*
gajos:
faktycznie drogi, ale Zuiko 7-14 to nie zabawka. ten obiektyw powinien służyć celom zarobkowym.
jeśli jesteś dobry i focisz wnętrza, to kupujesz E-330, do tego 7-14 i po kilku dobrych fuchach sprzęt masz spłacony. po paru miechach (zależy gdzie focisz) jesteś na czysto i zarabiasz.
Hej Michu (Pentax) tutaj nikt nie mówi że Pentax jest beeeeeeeeeeee, bo nie jest, to fajna maszynka i czuje do niej jakiś sentyment
Co do tego testu to po pierwsze:
1. jak pisano ZD powyżej iluś spada z jakością
2. szkło pentaxa może od 14-45 jest lepsze, ale 14-54 też jest szkłem kitowym - podejrzewam że go zostawia daleko za murzynami(szkło Pentaxa)
3. 14-54 podejrzewam że lepszego szkła kitowego od niego nie ma :]
BTW. wpadaj częściej, potrzebny jest ktoś od Pentaxa w naszym gronie![]()
było sobie życie
Pentax to ma fajne naleśniki, ale do najtańszych nie należą.
Blady - nie zamierzałem czynić konkursu czy też wyścigu jakości szkiełsystemowych, bowiem i tak jest to już OT. Ale spróbuję odpowiedziećna Twoje pytanie.
Olympus ZUIKO DIGITAL 35mm f/3.5 ED MACRO
Pentax 100/3,5 MACRO
Olympus ZUIKO DIGITAL 8mm f3.5 Rybie oko
Pentax 10-17/3.5-4.5 Fisheye (zoom rybie oko!!!)
Olympus ZUIKO DIGITAL 11-22mm F2.8-3.5
Pentax SMC P-DA 12-24mm F4.0 ED/AL
Olympus ZUIKO DIGITAL 14-45mm F3,5-5,6
Pentax SMCP-DA 18-55 f/3.5-5.6 AL
Olympus ZUIKO DIGITAL 14-54mm f2.8-3.5
Pentax SMCP-DA 16-45mm f/4.0 ED AL
Olympus ZUIKO DIGITAL 40-150mm F3,5-4,5
Pentax SMCP-FA J 75-300 f/4.5-5.8 AL
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 18-180mm 3.5-6.3
Pentax SMCP-FA 80-320 f/4.5-5.6
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 50mm, F2 Macro
Pentax SMCP-FA 100 f/2.8 Macro Autofocus
Olympus ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm 1:2.0
Pentax SMCP-FA* 80-200 f/2.8 ED IF
Oczywiście do części szkieł nie znalazłem odpowiedników, tak, jak Ty nie będziesz w stanie znaleźć do FA 85/1.4 czy SMCP-FA 28 f/2.8 AL SOFT, czy też nadczodzących słoików z napędem ultradzwiękowym. Zresztą dokładny roadmap szkieł masz tutaj:
http://www.digital.pentax.co.jp/en/lens/roadmap.pdf
Być może nie zgodzicie się ze mną, ale moim zdaniem największym problemem Olympusa jest właśnie standard 4/3 i wynikająca z tego wielkość fizyczna matrycy. Nie przeczę - właśnie dzięki mniejszemu rozmiarowi matrycy można budować mniejsze, lepsze optycznie i tańsze szkła. Tylko, że postęp technologiczny prze do przodu w zastraszającym tempie i być może za kilka lat gabaryty matrycy okażą się niewystarczjące, by spełniać ówczesne wymagania. I niestety cyfrówki Olka mogą podzielić los świetnej serii OM.
Mam nadzieję, że tak się nie stanie. Liczę na to, że na PMA Olympus przedstawi przełomowy aparat, który pozwoli ominąć owe ograniczenia (może wspominana przez Was rejestracja obrazu wielomatrycowa, może nowy typ matrycy). Sądzę jednakże jedno. Jeżeli Nikon w D3X będzie miał matrycę FF, to będzie zwiastun nadciągającego końca "cropów". Wcześniej czy później bowiem technologie z puszek profi trafią do amatorskiego segmentu.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
taaaa kitowym , a z jakim to aparatem jest sprzedawany teraz wspaniały 14-54 w naszym kraju ??? bo to , że mieślicie- mieśliśmy okazje go kupić z wyprzedażowego E-1 to już inna bajka . To szkło prawie profi doczepiane bylo do body niby profi to jakie kit mieli dodawać . Taki jak camun 18-55 ???Zamieszczone przez fotomic
Nie lubię glendzenia ,że 14-54 to kitowy obiektyw.
Pierwsze, co mi się narzuca to to, że szkła Pentaksa są o przysłonę wolniejsze.Zamieszczone przez Michu (Pentax)
robin102:
"kit" to może faktycznie złe słowo dla 14-54, ale od początku postrzegałem E-1 jako sprzęt stanowiący jedność z 14-54. wiosną 2005, przez parę miechów czytałem posty Kaziq'a, które uświadomiły mi że zakup E-1 bez tego obiektywu to pomyłka.
wszelkie fotki w necie pokazują E-1 właśnie z 14-54, więc można uznać je za duet, w sklepach również stał z 14-54. dopiero w ostatniej fazie, kiedy wyprzedawano resztki, pojawiły się komplety z 14-45 a nawet 17-coś tam co uważam za smutne. dało to paru osobom szanse na zakup za psi kesz, teraz jednak mają ciemno niczym w de.
jesteś w czołówce rankingu, więc korzystaj... na takich warunkach nie kupisz nówki 14-54 gdzie indziej...