Strona 12 z 14 PierwszyPierwszy ... 21011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 135

Wątek: E500 + 14-45 i problemy z autofocusem?

  1. #111
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar zigger
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Olsztyn
    Posty
    1.623
    Siła reputacji
    96
    Moja galeria
    fajnie Gregorius, ze tak zostales potraktowany przez serwis. Az nie chce sie wierzyc, ze to mialo miejsce w Polsce Takie incydenty, chociaz sporadyczne, tojednak przywracaja wiare w sumiennosc. No i ta koszulka!!!!! Czy to cos w stylu: ? Oby teraz juz wszystko dziala poprawnie a foty sypaly sie strumieniem
    Pozdrawiam
    Moczarom... mówimy zdecydowane NIE!!!

  2. #112
    | OlyJedi
    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    N=52°16 E=20°57
    Posty
    1.648
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria


    Normalnie potraktowali Cię jak VIP'a


    Statyw pod aparat i pokaż zdjęcia z jednego i drugiego - też chcę zobaczyć różnice
    blady

    nienerwowo sobie cykam fotki w tempie 4/3

  3. #113
    | OlyJedi Awatar Jack
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Błonie
    Posty
    2.460
    Siła reputacji
    131
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Gregorius
    ... serwis wymienił mi obiektyw!
    Gregorius nie odróżnia, co w Olku jest Serwis, a co Wsparcie Użytkowników a to dwie różne instytucje
    Jack

  4. #114

    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    61
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    To gratulacje! Mam nadzieję, że w tej szafie znajdzie się także egzemplarz i dla mnie. Czy z tym drugim obiektywem dostałeś też gwarancję?

  5. #115
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez casper
    To gratulacje! Mam nadzieję, że w tej szafie znajdzie się także egzemplarz i dla mnie. Czy z tym drugim obiektywem dostałeś też gwarancję?
    Mi juz, przy okazji oddawania obiektywu do naprawy, wypozyczali taki pbiektyw sam na czas naprawy, wiec pewnie nie bedzie problemow. Jak oddawalem, to nawet przypominali, ze u nich zawsze, w razie awarii mozna wypozyczyc. To jest dbanie o klienta! To mi sie podoba! Takim zachowaniem firma Olympus pokazuje klase
    Pzdr
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  6. #116
    Awatar Gregorius
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    Civitas Kielcensis
    Posty
    69
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    No i ta koszulka!!!!! Czy to cos w stylu: ?
    Niestety w stylu "mju" ale lepszy "mju" na plecach niż "e-system" na... dachu?

    Czy z tym drugim obiektywem dostałeś też gwarancję?
    Dostałem gwarancję typu "gentlemen's agreement" Myślę że w razie czego nie będzie problemu.

    Jutro rano strzelę kilka fotek porównawczych zanim odeślę wadliwy obiektyw.
    EDIT:
    W zasadzie to nie chce mi się już zakładać starego obiektywu... "przykładowych fotek" mam dużo na twardzielu...

    Gregorius nie odróżnia, co w Olku jest Serwis, a co Wsparcie Użytkowników...
    Dla mnie to prawie to samo... przynajmniej z odległości 200km nie widać różnicy
    Grunt że Olympus się popisał

  7. #117

    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    13
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    no to jest nadzieja.... jak mozesz zrob fotki i jednym i drugim... 3 dni temu wyslalem moj zestaw do serwisu na druga naprawe - pierwsza nei dala efektu... boje sie ze bede musial sie z serwisem jeszcze troche pomeczyc zanim wymienia mi szkla albo naprawia. pytalem wczesniej jak jest w przypadku wymiany sprzetu zakupionego w stanach? czy jest jakas roznica?

  8. #118
    Awatar Gregorius
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    Civitas Kielcensis
    Posty
    69
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez k0marus
    no to jest nadzieja.... jak mozesz zrob fotki i jednym i drugim...
    Już nie mogę. Jak pisałem już nie chciało mi się wogóle zakładać wadliwego obiektywu do apratu bo po co...

    Cytat Zamieszczone przez k0marus
    3 dni temu wyslalem moj zestaw do serwisu na druga naprawe - pierwsza nei dala efektu...
    Jeżeli będziesz wysyłał po raz trzeci to pamiętaj że w Polsce lustrzanek nie naprawiają tylko sprzęt leci do serwisu w Czechach.
    Żeby Czescy technicy dobrze zrozumieli na czym polega wada aparatu można im wydrukować zdjęcie przykładowe i poprosić o dołączenie do przesyłki przez polski serwis.

    Ja na ten przykład za drugim i trzecim razem dołączyłem takie wydrukowane zdjęcie:


    Niestety nic to w moim przypadku nie dało, ale i nie zaszkodziło
    Za to znam inny przypadek w którym dołączenie zdjęcia spowodowało że sprzęt został naprawiony (za drugim razem jak dobrze pamiętam).

  9. #119
    | OlyJedi Awatar Jack
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Błonie
    Posty
    2.460
    Siła reputacji
    131
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez k0marus
    ...pytalem wczesniej jak jest w przypadku wymiany sprzetu zakupionego w stanach? czy jest jakas roznica?
    Generalnie nie istnieje w Olympus Europa (a więc także w Polsce) pojęcie "wymiana sprzętu", natomiast funkcjonuje naprawa gwarancyjna, która może byc realizowana wielokroć, aż do skutku. Osoby, którym się wydaje, że PRL-owski przepis: "Sprzęt 3x w serwisie - to należy się wymiana" nadal jest obowiązujący, znajduje się w gigantycznym błędzie. Również aktualnie obowiązujące w RP przepisy, dotyczące rękojmi i odpowiedzialności za sprzedawane towary, wyznaczają jako strony konsumenta i sprzedawcę (termin "sprzedawca" we wszystkich interpretacjach oznacza "miejsce, w którym konsument nabył produkt"). Wymiana zatem towaru nabytego na terenie RP może odbyć się u sprzedawcy, o ile zaistniały okoliczności uregulowane obowiązującymi przepisami prawnymi. Przepisy nie obliguje producenta do wymiany towaru (nawet nie obligują do udzielania gwarancji ), a decyzja o wymianie przez producenta (a nie przez sprzedawcę!!!) ewentualnie może nastąpić, jeżeli taką możliwość dopuszczają procedury wewnętrzne producenta, lub uprzejmość managerów itp.
    Wracając do sprzętu Olympusa. Nawet, jeżeli ktoś podjąłby decyzję o wymianie sprzętu, uczyniłby to wyłącznie w stosunku do sprzętu kupionego WYŁĄCZNIE w Polsce. Również należy zwrócić uwagę na fakt, że o ile sprzęt Olympus kupiony za granicą, jest objęty gwarancją i zostanie naprawiony bezpłatnie, o tyle dostarczenie takiego aparatu do serwisu nie obciążą Olympus Polska (przecież nie zarobił ani grosza na wprowadzeniu sprzętu na rynek - dlaczego ma dopłacać do czegoś, za co kompletnie nie jest odpowiedzialny?) i ogromną uprzejmością serwisu jest to, że nie zawsze nalicza koszt przesyłki.
    Jack

  10. #120

    Dołączył
    May 2006
    Mieszka w
    z lasu
    Posty
    73
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Składając reklamację możemy ją złożyć na podstawie gwarancji, ale również skorzystać z uprawnień wynikających z „ustawy konsumenckiej” i złożyć ją sprzedawcy – wybór należy do konsumenta i sprzedawca nie może wysyłać go do gwaranta. Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już do końca tylko według reguł, które wybraliśmy. Jeśli składamy reklamację na podstawie gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji, gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez ustawę - już dawno byśmy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne reklamacje, już na podstawie ustawy.

    Przed złożeniem reklamacji i wyborem drogi dochodzenia roszczeń najpierw przeczytajmy dokładnie dokument gwarancyjny i sprawdźmy, jakie mamy uprawnienia i porównajmy je z uprawnieniami przewidzianymi w ustawie o sprzedaży konsumenckiej. Jeżeli gwarancja jest mniej korzystna, odłóżmy ją do szuflady i składajmy reklamację do sprzedawcy.

    Źródło: http://strefa.org/porady/reklamacje.html

    Zgodnie z tym, jeżeli ktoś kupił aparat w US to nie może skorzystać z praw przysługujących mu zgodnie z ustawą o sprzedaży konsumenckiej bo nie kupił tego na terenie RP gdzie taka ustawa obowiązuje. Może za to skorzystać z umowy gwarancyjnej bo ją zawarł z producentem w momencie dokonania zakupu. Zatem jeśli producent napisał, że gwarancja jest typu Worldwide, to żaden serwis łaski nie robi i naprawić MUSI. Nieważne czy jest to serwis w PL, US czy innym kraju. Byleby to był serwis PRODUCENTA, z którym została zawarta umowa gwarancyjna w momencie zakupu.

    Co do zwrotów wadliwych produktów, to ustawa jest o niebo bardziej prokonsumencka niż jakakolwiek umowa gwarancyjna (pisana przecież przez prawników korporacyjnych). Tak więc niekoniecznie musimy skorzystać z umowy gwarancyjnej. Idziemy do sprzedawcy i gwarancja nas nie interesuje!!! Chroni nas wtedy ustawa. Nie gwranacja producenta.
    E-500, E-1, ZD 50mm, ZD 14-54mm, ZD 14-150mm, FL-36, OMZ 50mm/1:1.8, EX-25

Podobne wątki

  1. Problem z autofocusem w trybie makro!
    By Koniar78 in forum E-System
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26.01.10, 20:39
  2. Jak sobie radzicie z autofocusem 3 punktowym.
    By mxc in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23.11.09, 23:47
  3. E500!!????
    By rafał73 in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 6.03.08, 21:32
  4. c-4000 problemy z AutoFocusem
    By Toom in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14.04.04, 15:22

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.