Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: 5 lamp do olka, którą wziąć +2 pytania

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

5 lamp do olka, którą wziąć +2 pytania

Witam.
    Poczytałem forum, poszedłem do fotograficznych sklepów i otrzymałem całkiem inne opinie (polecano tylko 3 ostatnie, ale wg nich powinienem najbardzie brać FL - ale one są dla mnie za drogie). Nie znam się w ogóle na lampach, nie znam wielu podstawowych pojęć, ale zamierzam się uczyć. Gdy fotografowałem w pomieszczeniach czy np. w kościele to wbudowana się nie sprawdzała, ale nie chciałbym zrobić złego wyboru. Na lampę mam do 300zł. Oto moje pytania i typy:
    1) czym różni się lampa półautomatyczna od automatycznej- tym, że na półautom. muszę synchronizować iso, przysłonę, czas w stosunku do tego co w aparacie? A automatyczna wszystko robi sama?
    2) C7070 ma TTL (czyli mierzy światło odbite od obszaru gdzie się zdjęcie robi?), ale jak działa z tym lampa, która obsługuje TTL? Jeśli lampa nie obsługuje tego czy jest to duża strata, czym to się objawia?

Moje typy:
    1) Metz 36 C-2 (ale jest bezdedykacyjna, ma gorącą stopkę a nie dedykowaną, jak zrozumiałem), za to jest tania - znalazłem za 239zł
    2) Soligor DG-340 DZ z dedykacją do Olympusa ,czy będzie obsługiwać TTL w moim? I czy jest dużo lepsza od Metz'a 36 C2? - 349zł
    3) CULLMANN 34 AF-O - cena podobna do Metz'a 36 C2 - 269zł, a może jest porównywalna do Soligora, bo jest napisane, że też TTL obsługuje?
    4) Metz 28 AF-3 digital - sprzedawca mi mówił, że o wiele lepiej będzie działał niż 36 C2 bo jest dedykowany do Olka ale za 450zł
    5) Fl-20 ale za 100$-czy wtedy się opłaca czy i tak ww. są lepsze od niej?

Podaję linki do lamp:
    http://skocz.pl/bwoj
    http://skocz.pl/bwok
    http://skocz.pl/bwol
    http://skocz.pl/bwom
    http://skocz.pl/bwon

Pozdrawiam

| OlyJedi Awatar konukera
    Mieszka w
    Wafka
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria