Strona 36 z 43 PierwszyPierwszy ... 263435363738 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 351 do 360 z 425

Wątek: Olympus Zuiko Digital 50 1:2 makro

  1. #351
    | OlyJedi Awatar wulf
    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    647
    Siła reputacji
    76
    Moja galeria
    W moich pięćdziesiątkach też chodzi(ł) bardzo lekko, wiem o czym mówisz. Przy ostrzeniu na statywie właściwie używam tylko jednego palca gdy chodzi o milimetry i słychać wtedy pojedyncze cyknięcia silnika.

  2. #352
    | OlyJedi Awatar piotrekmor
    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    128
    Siła reputacji
    61
    Moja galeria
    Witam,

    posiadam obecnie Olympusa E-420 + kit 14-42. Ponieważ moja druga połówka dość mocno interesuje się kulinariami podjęliśmy decyzję o założeniu bloga (szukanie hobby ). Z tego tytułu myślę o zakupie wymienionego w temacie obiektywu do wykonywania zdjęć potrawom (i nie tylko). O jego wadach i zaletach już sporo poczytałem jednak chciałem zapytać, czy ktoś z użytkowników podpina ten obiektyw pod micro 4/3? W niedalekiej przyszłości planuję przesiadkę na OM-D i chciałem się zorientować, czy mój ewentualny zakup byłby dobrym rozwiązaniem pod micro 4/3. Zastanawiałem się jeszcze nad dużo tańszym ZD 35mm 3.5, jednak niedostatek światła może okazać się w tym przypadku decydujący.

  3. #353
    | OlyJedi Awatar nyny
    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    5.144
    Siła reputacji
    201
    Moja galeria
    Podpina i sobie chwali

    Jak sie przesiadasz na m4/3 to moze mZD60 ?


    pozdro
    W tym miejscu ludzie chwala sie sprzetem... Ja nie mam czym
    Kanał IRC Olympus Club: http://webchat.freenode.net/?channels=olympusclub
    Tylko prawdziwi twardziele nie robia BACKUP'ów

  4. #354
    | OlyJedi Awatar wulf
    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    647
    Siła reputacji
    76
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrekmor Zobacz posta
    Zastanawiałem się jeszcze nad dużo tańszym ZD 35mm 3.5, jednak niedostatek światła może okazać się w tym przypadku decydujący.
    Radzę pamiętać, że we wspomnianej fotografii kulinarnej itp zabawach studyjnych światłosiła obiektywu nie ma kompletnie żadnego znaczenia gdyż:
    1. zdjęcia robi się na ogół przy w miarę dobrym oświetleniu i przy manualnym ostrzeniu. (ostrzenie manualne w zd 50 to bajka i jest mz lepsze i przyjemniejsze niż ostrzenie setką macro canona na fufu)
    2. aby uzyskać zadowalającą głębie ostrości (czyli dużą) trzeba solidnie przymknąć przysłonę do f8-f16 a nawet więcej.
    No chyba, że chodzi o smaczenie typu wszystko rozmemłane a ostra tylko wisienka na torcie to wtedy rzeczywiście światło 2 będzie atutem.
    bezbagnetowiec z mianowania

  5. #355
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Thomasso
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.942
    Siła reputacji
    91
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wulf Zobacz posta
    Radzę pamiętać, że we wspomnianej fotografii kulinarnej itp zabawach studyjnych światłosiła obiektywu nie ma kompletnie żadnego znaczenia gdyż:
    1. zdjęcia robi się na ogół przy w miarę dobrym oświetleniu i przy manualnym ostrzeniu. (ostrzenie manualne w zd 50 to bajka i jest mz lepsze i przyjemniejsze niż ostrzenie setką macro canona na fufu)
    2. aby uzyskać zadowalającą głębie ostrości (czyli dużą) trzeba solidnie przymknąć przysłonę do f8-f16 a nawet więcej.
    No chyba, że chodzi o smaczenie typu wszystko rozmemłane a ostra tylko wisienka na torcie to wtedy rzeczywiście światło 2 będzie atutem.
    Wullf, napisz mi cos o tym ostrzeniu
    W jakim sensie jest przyjemniejsze? Lubie ZD 50 MACRO ale kurde.. o tym raczej nie myslalbym :P


    T.
    "Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."


    Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.


  6. #356
    | OlyJedi Awatar piotrekmor
    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    128
    Siła reputacji
    61
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wulf Zobacz posta
    Radzę pamiętać, że we wspomnianej fotografii kulinarnej itp zabawach studyjnych światłosiła obiektywu nie ma kompletnie żadnego znaczenia gdyż:
    1. zdjęcia robi się na ogół przy w miarę dobrym oświetleniu i przy manualnym ostrzeniu. (ostrzenie manualne w zd 50 to bajka i jest mz lepsze i przyjemniejsze niż ostrzenie setką macro canona na fufu)
    2. aby uzyskać zadowalającą głębie ostrości (czyli dużą) trzeba solidnie przymknąć przysłonę do f8-f16 a nawet więcej.
    No chyba, że chodzi o smaczenie typu wszystko rozmemłane a ostra tylko wisienka na torcie to wtedy rzeczywiście światło 2 będzie atutem.
    Ostatnio zakupiłem sobię książkę o fotografii kulinarnej "Ujęcia ze smakiem" gdzie większość zdjęć wykonana jest właśnie 100 canona głównie na przysłonie 2.8 - 3.5. Jak dla mnie estetyka zdjęć wykonywanych przez autorkę książki jest na najwyższym poziomie, dlatego nie uważam, że będę musiał często przymykać obiektyw do takich dużych wartości. Bardziej do ZD 50 niż do ZD 35 przekonuje mnie właśnie długość ogniskowej i ładniejsze rozmycie tła, no i bardziej uniwersalne możliwości użycia tego szkła. Właściwie to w tej chwili to głównie zzastanawiam się nad możliwościami współpracy tego szkła z m4/3.

  7. #357
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Thomasso
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.942
    Siła reputacji
    91
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrekmor Zobacz posta
    Ostatnio zakupiłem sobię książkę o fotografii kulinarnej "Ujęcia ze smakiem" gdzie większość zdjęć wykonana jest właśnie 100 canona głównie na przysłonie 2.8 - 3.5. Jak dla mnie estetyka zdjęć wykonywanych przez autorkę książki jest na najwyższym poziomie, dlatego nie uważam, że będę musiał często przymykać obiektyw do takich dużych wartości. Bardziej do ZD 50 niż do ZD 35 przekonuje mnie właśnie długość ogniskowej i ładniejsze rozmycie tła, no i bardziej uniwersalne możliwości użycia tego szkła. Właściwie to w tej chwili to głównie zzastanawiam się nad możliwościami współpracy tego szkła z m4/3.
    Zalezy z jakim m43. Testowałem ZD 50 MACRO z E-M1 i musze powiedzieć, że szybkośc takiego AF-u w zasadzie nie odbiegała od pracy na E-30.
    Ogólnie szybko i pewnie, trafiał w punkt.
    Na innych sprzetach m43 (poza E-M1) moze to dzialac juz nie tak sgrabnie i sprawnie. Szkla z 43 bez silnika SWD sa slamazarne i doostrzaja skokowo i wolno raczej. Z drugiej strony.. żywnośc nie ucieka (w większości przypadków) :P


    T.
    "Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."


    Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.


  8. #358
    | OlyJedi Awatar sepi19
    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.792
    Siła reputacji
    116
    Moja galeria
    Napiszę Ci coś dziwnego. Przestań się przejmowac tak bardzo obiektywem. Serio. Na twoim miejscu bardziej zastanowił bym się nad takimi "pierdołami" jak: czym będziesz oświetlał? Stałe światło czy błyskowe? Stałe, to jaka temperatura ? Błyskowe, to ile lamp i czym wyzwalane? No i jeszcze taka drobnostka: na czym? Stół bezcieniowy czy namiot ? Może jakieś blendy albo softboxy, że o dyfuzorach nie wspomnę.
    Nie odbieraj tego jak jakąś złośliwość.
    Chcesz kupić (zd 50mm macro) zajebisty silnik, tylko nie wiesz z jaką skrzynią go połączyć i do jakiej budy to wszystko wsadzić.
    Jeśli nie masz szklarni z dużego 4/3, a chcesz kupić korpus mikro, to się w to nie pchaj. Troszkę bez sensu, no chyba, że z jakiegoś (świadomego i dogłębnie przemyślanego) powodu chcesz. Cuż, twoja kasa, twoja sprawa, można i tak.
    Chcesz korpus mikro, to go kup i do niego (dla tych potrzeb o ktorych piszesz) Heliosa i tanią przejściówkę. I tak chcesz-musisz ostrzyć manualnie.
    Resztę kasy zainwestuj w oświetlenie i miejsce do pracy (stół).
    Gwarantuję Ci, że do potrzeb netu zdjęcia bedziesz miał więcej niż wystarczające
    ps. mam zd50mm z dużym 4/3 i jest super, ale zdjęcia tego typu robię 14-54 bo jest wygodniej, a różnicy i tak nie widac.
    Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo

  9. #359
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Thomasso
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.942
    Siła reputacji
    91
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez sepi19 Zobacz posta
    ps. mam zd50mm z dużym 4/3 i jest super, ale zdjęcia tego typu robię 14-54 bo jest wygodniej, a różnicy i tak nie widac.
    Z E-M1 też jest świetne. Wolałbym je niż m.ZD 45 mm f/1.8


    T.
    "Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."


    Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.


  10. #360
    | OlyJedi Awatar piotrekmor
    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    128
    Siła reputacji
    61
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez sepi19 Zobacz posta
    Napiszę Ci coś dziwnego. Przestań się przejmowac tak bardzo obiektywem. Serio. Na twoim miejscu bardziej zastanowił bym się nad takimi "pierdołami" jak: czym będziesz oświetlał? Stałe światło czy błyskowe? Stałe, to jaka temperatura ? Błyskowe, to ile lamp i czym wyzwalane? No i jeszcze taka drobnostka: na czym? Stół bezcieniowy czy namiot ? Może jakieś blendy albo softboxy, że o dyfuzorach nie wspomnę.
    Nie odbieraj tego jak jakąś złośliwość.
    Chcesz kupić (zd 50mm macro) zajebisty silnik, tylko nie wiesz z jaką skrzynią go połączyć i do jakiej budy to wszystko wsadzić.
    Jeśli nie masz szklarni z dużego 4/3, a chcesz kupić korpus mikro, to się w to nie pchaj. Troszkę bez sensu, no chyba, że z jakiegoś (świadomego i dogłębnie przemyślanego) powodu chcesz. Cuż, twoja kasa, twoja sprawa, można i tak.
    Chcesz korpus mikro, to go kup i do niego (dla tych potrzeb o ktorych piszesz) Heliosa i tanią przejściówkę. I tak chcesz-musisz ostrzyć manualnie.
    Resztę kasy zainwestuj w oświetlenie i miejsce do pracy (stół).
    Gwarantuję Ci, że do potrzeb netu zdjęcia bedziesz miał więcej niż wystarczające
    ps. mam zd50mm z dużym 4/3 i jest super, ale zdjęcia tego typu robię 14-54 bo jest wygodniej, a różnicy i tak nie widac.
    Dzięki za opinie, jednak nie mogę się z Tobą zgodzić. Zdjęcia planuję wykonywać tylko i wyłącznie w świetle naturalnym, odpowiednio złagodzonym i dodatkowo lekko odbitym. Na pewno nie będę używał lamp, namiotów, halogenów itp. Po prostu nie takiej estetyki oczekuję. Akcesoria potrzebne do wykonywania zdjęć już praktycznie wszystkie posiadamy. Naczynia, sztućce, miseczki, ściereczki, foremki itd oraz dużo akcesoriów drewnianych już mamy - to jest akurat działka mojej żony. Gdyby stać mnie było od razu na zakup OM-D i do tego 60 2.8 macro to nie byłoby tematu. Obecnie posiadam e-420 i chciałbym spróbować wykorzystać je maksymalnie ile będę mógł. Używany obiektyw ZD 50 można kupić w okolicach 1200zł czyli na tą chwilę byłyby to jedyne koszty związane z inwestycją w szprzęt. Ze szkieł manualnych nie planowałem i planuję korzystać.

Podobne wątki

  1. Olympus Zuiko Digital 35mm 1:3.5 makro (subiektywnie)
    By robin102 in forum Obiektywy 4/3
    Odpowiedzi: 598
    Ostatni post / autor: 1.08.14, 01:13
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.06.11, 07:40
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.06.11, 07:40
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15.01.09, 20:46

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.