Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 112

Wątek: Olympus Zuiko Digital ED 35-100mm 1:2

  1. #61
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    hmmm do posiadaczy - jak wam współpracuje 35-100 z e-3 e-30?

    Chodzi o pracę AF. Szybko? Średnio? Skacze przy trudniejszych warunkach oświetleniowych?
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  2. #62
    EuroLiberty
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez grizz Zobacz posta
    hmmm do posiadaczy - jak wam współpracuje 35-100 z e-3 e-30?

    Chodzi o pracę AF. Szybko? Średnio? Skacze przy trudniejszych warunkach oświetleniowych?
    grizz używam krótko, ale intensywnie z E-3. Ciężko ocenić jednoznacznie, gdzie wykłada się obiektyw, a gdzie aparat. W trudniejszych warunkach lubi pomarudzić, a czasami całkiem się zgubić, ale tragedii nie ma. Co, prawda do Nikona lata świetlne, ale jak już wspomniałem tragedii nie ma. Co, zaskakuje 14-35 lepiej nie wypada, a może i gorzej, co troszkę mnie irytuje. W dobrym oświetleniu pewny, ale do szybkich nie należy.

    Zaryzykuję ogólną ocenę pracy AF jako średnią.
    Ostatnio edytowane przez EuroLiberty ; 29.12.09 o 21:45

  3. #63
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    A porównania z 12-60 i 50-200 SWD nie masz?
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  4. #64
    EuroLiberty
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez grizz Zobacz posta
    A porównania z 12-60 i 50-200 SWD nie masz?
    Z 50-200 SWD nie, ale sprawdzałem 12-60 SWD i przynajmniej 14-35 SWD wypada przy nim słabo.

    Zarówno 14-35 jak i 35-100, to bardzo specyficzne obiektywy. Jeśli któryś mnie rozczarował, to 14-35. Jeśli masz okazję kupić 35-100 w dobrej cenie, to na Twoim miejscu zdecydowałbym się. Ja kompletuję sprzęt pod konkretny wyjazd i dlatego nie tylko jakość obrazka się dla mnie liczy. Jakbym miał się tylko tym kierować, to bezapelacyjnie zdecydowałbym się na obiektywy f/2.0.

    Pozdrawiam

  5. #65
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar andytown
    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    790
    Siła reputacji
    34
    Moja galeria
    Mogłbyś rozwinąc wątek dlaczego 14-35 Ciebie rozczarowął?
    Próbowałem już wielu kochanek i zawsze wracam do OLI

    www.fotochwila.pl - zdjęcia ślubne, portrety

  6. #66
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    RP
    Posty
    1.898
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez grizz Zobacz posta
    hmmm do posiadaczy - jak wam współpracuje 35-100 z e-3 e-30?

    Chodzi o pracę AF. Szybko? Średnio? Skacze przy trudniejszych warunkach oświetleniowych?
    Powiem tak, chcesz AF do szybkoporuszających się obiektów, to kup sobie coś z Canona lub Nikona.

    35-100 to obiektyw z innej bajki. Używam go z E-1, E-300, E-3, z niezmiennie taką samą przyjemnością i z niezmiennie rewelacyjnymi efektami. Kontrast, czystość kolorów, ostrość nie do pobicia, po prostu od razu rozpoznajesz, ze zdięcie zostało mim właśnie zrobione.

    Zazwyczaj robię nim na f=2.0 - GO jest naprawdę papierowa - ale procent zdięć z ostrością tam gdzie powinna być jest największy dla 35-100 w porównaniu do 14-54, S30, 40-150. Jedynie chyba z 7-14 procent ostrych zdięć jast porównywalna, ale powód raczej nie leży w precyzji AF.

    35-100 mmimo swojej nieporęczności jest najczęściej zabieranym przeze mnie obiektywem, na równi z 14-54.

    Używam go głównie do dwóch celów:
    - koncerty, kabarety, imprezy w kiepskim światełku, kotlety
    - portrety plenerowe

    Nigdy nie odczuwałem jakiegokolwiek dyskomfortu związanego z AF (na wszystkich trzech puszkach).

    Gorąco polecam, jeśli czujesz pociąg do tego szkiełka.

    PS
    Potrafi tchnąć nowe życie w starą puszkę.
    Ostatnio edytowane przez tymczasowy_ ; 29.12.09 o 22:55

  7. #67
    EuroLiberty
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez andytown Zobacz posta
    Mogłbyś rozwinąc wątek dlaczego 14-35 Ciebie rozczarowął?
    Nie powiedziałbym, by mnie całkowicie rozczarował.

    Jaki daje obrazek każdy sam może się przekonać. W sieci jest sporo przykładów. Na 14mm beczka jest, ale mniejsza niż w przypadku AF-S 24-70 na 24mm. Przy f/2.0 troszkę za bardzo mydlany na brzegach. Bardzo dobry koniec zakresu. Rewelacyjne wykonanie. Tu jednak niczego innego się nie spodziewałem. Od zaaaawsze powtarzam, że wszystkie firmy robią bardzo porządne obiektywy, ale w przypadku Olympusa coś każe mi sądzić, że jest troszkę lepiej.

    Rozczarowuje AF. Bardzo wolny, a przy tym nawet przy bardzo korzystnych warunkach oświetleniowych bardzo niezdecydowany. Doostrzanie jest normą. W przypadku D700 i AF-S 24-70 po wciśnięciu spustu do połowy momentalnie mam ustawioną ostrość. Do tego stopnia, że w zasadzie nie muszę przy spokojnym wciskaniu spustu robić przystanku. Ot wciskam spust, a ostrość jest szybko i pewnie ustawiana nim docisnę do końca. W przypadku E-3 i 14-35 jest diametralnie inaczej. Wciskam spust do połowy i czekam, aż zostanie ustawiona ostrość. Zyk, zyk, zyk i dopiero mogę wykonać zdjęcie.

    Dziwią MONSTRUALNE rozmiary 14-35. Tego nie da się opisać słowami, a zdjęcia wszystkiego nie oddają. AF-S 24-70 przy 14-35 wygląda mizernie. Jest, co prawda obiektywem o działkę ciemniejszym, ale i konstruowanym pod kilka razy wiekszą matrycę. Przynajmniej osłona przeciwsłoneczna jest mała i zgrabna. Jeśli ktoś nie korzysta z pierścienia ostrości da się pracować z zamontowaną odwrotnie osłoną, co mnie cieszy. W AF-S 24-70 osłona jest wielachna i nieporęczna.

    Ogólnie jest zadowolony. Jednak tylko ze względu na cenę za jaką udało mi się kupić ten obiektyw. Gdybym dał ponad 8000zł byłbym wściekły. Obiektyw reporterski, a AF studyjny.

    Pozdrawiam

  8. #68
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar geo
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    widzę Morze
    Posty
    737
    Siła reputacji
    48
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez EuroLiberty Zobacz posta
    Nie powiedziałbym, by mnie całkowicie rozczarował.

    Jaki daje obrazek każdy sam może się przekonać. W sieci jest sporo przykładów. Na 14mm beczka jest, ale mniejsza niż w przypadku AF-S 24-70 na 24mm. Przy f/2.0 troszkę za bardzo mydlany na brzegach. Bardzo dobry koniec zakresu. Rewelacyjne wykonanie. Tu jednak niczego innego się nie spodziewałem. Od zaaaawsze powtarzam, że wszystkie firmy robią bardzo porządne obiektywy, ale w przypadku Olympusa coś każe mi sądzić, że jest troszkę lepiej.

    Rozczarowuje AF. Bardzo wolny, a przy tym nawet przy bardzo korzystnych warunkach oświetleniowych bardzo niezdecydowany. Doostrzanie jest normą. W przypadku D700 i AF-S 24-70 po wciśnięciu spustu do połowy momentalnie mam ustawioną ostrość. Do tego stopnia, że w zasadzie nie muszę przy spokojnym wciskaniu spustu robić przystanku. Ot wciskam spust, a ostrość jest szybko i pewnie ustawiana nim docisnę do końca. W przypadku E-3 i 14-35 jest diametralnie inaczej. Wciskam spust do połowy i czekam, aż zostanie ustawiona ostrość. Zyk, zyk, zyk i dopiero mogę wykonać zdjęcie.

    Dziwią MONSTRUALNE rozmiary 14-35. Tego nie da się opisać słowami, a zdjęcia wszystkiego nie oddają. AF-S 24-70 przy 14-35 wygląda mizernie. Jest, co prawda obiektywem o działkę ciemniejszym, ale i konstruowanym pod kilka razy wiekszą matrycę. Przynajmniej osłona przeciwsłoneczna jest mała i zgrabna. Jeśli ktoś nie korzysta z pierścienia ostrości da się pracować z zamontowaną odwrotnie osłoną, co mnie cieszy. W AF-S 24-70 osłona jest wielachna i nieporęczna.

    Ogólnie jest zadowolony. Jednak tylko ze względu na cenę za jaką udało mi się kupić ten obiektyw. Gdybym dał ponad 8000zł byłbym wściekły. Obiektyw reporterski, a AF studyjny.

    Pozdrawiam
    no to pstryknij 24-70 i 14-35 na f4 i dawaj sample pls
    A7II słoiki
    jerzykulesza.zenfolio.com

  9. #69
    EuroLiberty
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez geo Zobacz posta
    no to pstryknij 24-70 i 14-35 na f4 i dawaj sample pls
    Gdybym miał używać tylko f/4.0, to nie kupiłbym 14-35. Porównanie ZD 14-35 oraz AF-S 24-70 zrobię w następny weekend.

    Pozdrawiam

  10. #70
    qbic
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez geo Zobacz posta
    no to pstryknij 24-70 i 14-35 na f4 i dawaj sample pls
    Raczej odwrotnie, 24-70 na F4 żeby DoF wyszedł taki sam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.06.11, 07:40
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30.06.11, 07:40
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15.01.09, 20:46
  4. Zuiko Digital ED 35-100mm 1:2.0 - Test(lab)
    By fotomic in forum E-System
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28.01.07, 19:16

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.