Tamrac System 6
Torba naramienna, na jednym pasku, o wymiarach zewnętrznych 36x24x23cm. Porównanie wielkości torby z aparatem E-510 z doczepionym 14-54mm na poniższym obrazku.
Główna przestrzeń "bagażowa" torby, tam gdzie przechowywany jest aparat i obiektywy, zamykana jest na 3 sposoby. Po pierwsze, przestrzeń zewnętrzna, wyściełana, zapina się na zamek błyskawiczny. Po drugie, po spuszczeniu przedniej "klapy", która zasłania również przednią kieszeń ZipDro™, klapa przylega do małego rzepa. Po trzecie, górną klapę można zablokować za pomocą trzech plastikowych zatrzasków - jednego z przodu oraz dwóch po bokach.
Torba posiada również w przedniej spodniej części paski umożliwiające podczepienie do niej statywu.
Widok torby od przodu:
Zamykanie głównej przegrody bagażowej na zamek błyskawiczny:
Aparat fotograficzny nie jest umieszczony na samym dnie torby. Spoczywa on na czymś, co producent określa mianem LensBridge:
LensBridge jest umieszczony mniej więcej w połowie głębokości torby. Widok na wnętrze z wyjętym aparatem:
Te odstające "listki" nazywane są LensGate i służą odseparowaniu od siebie obiektywów wkładanych do kolejnych przegródek. W moim przypadku, 510-tka z podpiętym 14-54mm dochodzi do ok. 2/3 długości torby, co pozwala na umieszczenie w dwóch ostatnich (po prawej stronie) przegrodach obiektywów o dość znacznej długości. Tele 40-150 (stara wersja z metalowym bagnetem) mieści się spokojnie. Nie wiem jak będzie np. z 70-300, ale można porównać jego długość z długością wewnętrznej przestrzeni bagażowej podawanej przez producenta: 27x18x18 cm.
W dwóch środkowych przegródkach powinny się zmieścić obiektywy o niewielkiej długości. Piszę powinny, ponieważ na chwilę obecną nie mam możliwości tego sprawdzić.
Oczywiście przegródki można regulować zmieniając miejsce ich przypięcia.
Górna klapa zawiera kieszonkę z przezroczystego tworzywa, umożliwiającą przechowywanie np. kabli czy pudełek na filtry:
Przednia kieszeń to miejsce przechowywania zapasowych kart pamięci, zapasowych baterii czy np. jak w moim przypadku pędzelków. Kieszeń ta posiada trzy przegródki, do każdej z nich mieści się spokojnie zapasowy BLM. Przednia, siatkowa część umożliwia przechowywanie zapasowych kart CF. Po lewej stronie przegródek miejsce do wsunięcia np. długopisu, w przedniej części kieszeni dodatkowy przezroczysty schowek zamykany zamkiem błyskawicznym.
Torba posiada dwie boczne kieszenie, zamykane na rzepy. Kieszenie mieszczą spokojnie ładowarkę akumulatora z kablem zasilającym i jeszcze zostaje trochę miejsca.
Nad kieszeniami znajdują się zaczepy paska oraz plastikowe zatrzaski do zamknięcia górnej klapy. Zaczepy paska są wykonane z solidnego metalu i są zamontowane na stałe - nie ma żadnych karabińczyków, nie ma możliwości odczepienia metalu od torby ani paska od zaczepów:
Sam pasek jest dość szeroki, wyprofilowany w środkowej części z dodatkowo wszytą "poduszką" wykończoną materiałem antypoślizgowym. Długość paska jest oczywiście regulowana, również za pomocą solidnych, metalowych klamer. Materiał użyty do wykończenia poduszki ma właściwości podobne do gumy, co sprawia, że zarzucony na ramię (nie przełożony przez głowę) nie ześlizguje się nawet z mojej bardzo śliskiej kurtki zimowej.
Tylna część torby zawiera płaską kieszeń umożliwiającą schowanie np. mapy oraz rozwiązanie nazwane przez Tamraca jako Piggy-Back Pocket. Dolny i górny zamek błyskawiczny można rozpiąć "na przestrzał", co powoduje, że tak przygotowaną kieszeń można przełożyć przez uchwyt (taki wysuwany) walizki na kółkach.
Ogólną jakość wykonania torby, materiałów użytych do jej produkcji i ogólnego "feelingu" oceniam na bardzo dobrą. Potwierdza to zresztą 5-letnia gwarancja udzielana przy zakupie.
W razie dodatkowych pytań postaram się udzielić odpowiedzi. Soraski za kiepską jakość fotek.