Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Drzewo oraz dlaczego trzeba mieć statyw

  1. #11
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Toruń
    Posty
    1.869
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez lgrabun
    Cytat Zamieszczone przez blady
    Zapewne chodzi o to, że można by użyć krótszych czasów a nie statywu... (ale to test więc to nie ma znaczenia)
    Różnica w GO między przesłoną 8 a 11 dla łapania ostrości na obiekcie oddalonym o 1 metr (a na takiej odległości mniej więcej ustawiałem ostrość) wynosi prawie 80 cm. Jest więc chyba o co się bić, prawda?

    Krótszy czas = większy otwór względny = mniejsza głębia. Tak to wygląda.
    lgrabun, nie wiem jaka jest różnica w GO (nie znam wzorów i nie używam pooobnych kalkulatorów) - wiem za to, że przy przesłonie 8 (a czasem nawet 7,1 - choć 8-ka jest "bezpieczniejsza") i ogniskowej 14mm GO jest tak duża, że hiperfokalne ostrzenie w odległości ok. 1,5-2 metrów da ci ostry obraz na wszystkich planach. Nie rozumiem wobec tego po co forsować tak długi czas otwarcia migawki i zmniejszać przesłonę, ryzykując przy tym spadkiem ostrości spowodowanym dyfrakcją światła?

  2. #12
    jacek2004
    Gość
    lgrabun następnym razem do fotek bez statywu, statyw, dorzuć fotkę statyw+podniesienie lustra - zaręczam że efekt cię zadziwi - szczególnie przy czasach 1/10, 1/15

  3. #13
    Awatar milo
    Dołączył
    Dec 2004
    Mieszka w
    łódź
    Posty
    499
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    jak juz ze statywem, to przynajmniej poziom bylo zachowac...
    pozdrawiam

  4. #14
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez mariush
    lgrabun, nie wiem jaka jest różnica w GO (nie znam wzorów i nie używam pooobnych kalkulatorów) - wiem za to, że przy przesłonie 8 (a czasem nawet 7,1 - choć 8-ka jest "bezpieczniejsza") i ogniskowej 14mm GO jest tak duża, że hiperfokalne ostrzenie w odległości ok. 1,5-2 metrów da ci ostry obraz na wszystkich planach. Nie rozumiem wobec tego po co forsować tak długi czas otwarcia migawki i zmniejszać przesłonę, ryzykując przy tym spadkiem ostrości spowodowanym dyfrakcją światła?
    Dyfrakcja w 14-54 powstaje dopiero dla przyszłon >11. To raz. Ostrzenie "hiperfokalne", jak to określasz, co, jak rozumiem, oznacza ustawienie ostrości na odległość hyperfokalną, gwarantuje ustawienie głębi sięgającej od połowy tej odległości do nieskończoności. Czyli, według tego, co napisałeś, ja miałbym ostrość od metra do nieskończoności, czyli pierwszy plan byłby nieostry. Za takie fachowe porady to ja dziękuję :-))

    Swoją drogą - dla przesłony 8 i ostrości ustawionej na pierwszym metrze, głębia sięga o 67 do 212 centymetra i wcale nie jest tak duża.

  5. #15
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez milo
    jak juz ze statywem, to przynajmniej poziom bylo zachowac...
    Poziom jest zachowany, gdzie jest krzywo? (po lewej stronie drzewa las był bliżej, po prawej dalej, może to z tego powodu masz omamy ;-)))

  6. #16
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Toruń
    Posty
    1.869
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez lgrabun
    Dyfrakcja w 14-54 powstaje dopiero dla przyszłon >11. To raz. Ostrzenie "hiperfokalne", jak to określasz, co, jak rozumiem, oznacza ustawienie ostrości na odległość hyperfokalną, gwarantuje ustawienie głębi sięgającej od połowy tej odległości do nieskończoności. Czyli, według tego, co napisałeś, ja miałbym ostrość od metra do nieskończoności, czyli pierwszy plan byłby nieostry. Za takie fachowe porady to ja dziękuję )

    Swoją drogą - dla przesłony 8 i ostrości ustawionej na pierwszym metrze, głębia sięga o 67 do 212 centymetra i wcale nie jest tak duża.
    lgrabun, nie wiem skąd masz tak dokładne wyliczenia - robią wrażenie; proponuję za to spawdzić po prostu to, o czym pisałem w praniu

  7. #17
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2004
    Posty
    3.805
    Siła reputacji
    198
    Moja galeria
    Fotka podoba mi się. Koncepcja kompozycyjna polegająca na scaleniu w jedno dwóch letnich tematów – kwitnącej łąki na pierwszym planie oraz dramatycznych drzew na drugim podoba mi się. Moim zdaniem jest to bardzo trudne, ale udało się. Bardzo pomogły białe drobinki kwiatuszków rozpylone na złocistym łanie.
    To przyciągnęło moje oko oraz osobliwie dynamiczna sytuacja na drugim planie – jedno drzewo wyprostowane, a drugie walczące z grawitacją, przy czym dramat drugiego pogłębia i nasze współczucie angażuje jego rozbuchana korona –padający olbrzym. Długie cienie ścielące się po trawie przydają napięcia.
    Letnie niebo za drzewami uspakaja, woale chmurek zdobią korony drzew dyskretną bielą.

    Przyczepiam się do nieokreśloności na pierwszym planie – jakiś wykrot, czy co i do kołka u góry oraz do jasnych pasów, ale do tych ostatnich słabo.

    Zdaję sobie sprawę, jak trudno jest wykonać tego typu landszaft, odnaleźć właściwy punkt widzenia, wycyzelować jego położenie, dobrać kąt widzenia obiektywu, czyli ogniskową, itd., tym większe wyrażam uznanie.

    Pzdr, TJ

Podobne wątki

  1. Dlaczego warto mieć czyszczenie matrycy w korpusie?
    By Pietrucha in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 6.08.09, 08:06
  2. Drzewo
    By Smerf Maruda in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11.06.06, 10:07
  3. C-5060 -tuleje 52mm oraz 55 mm oraz filtry
    By Mlekocholik in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 3.05.05, 22:51

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.