fajne foty - nieżle gościu to obrabia...wygladją jakby dopalał fleszem oprócz zastanego - zwłaszcza warchlaki....
hm...ale to ciągle za krotko dla mnie, gdyby napisał że to zrobił z EC-20 to dziś jeszcze złożyłbym zamówienie![]()
fajne foty - nieżle gościu to obrabia...wygladją jakby dopalał fleszem oprócz zastanego - zwłaszcza warchlaki....
hm...ale to ciągle za krotko dla mnie, gdyby napisał że to zrobił z EC-20 to dziś jeszcze złożyłbym zamówienie![]()
Sebastian
www.sebastianlewandowski.pl
http://www.kaz-photos.com/gallery/tigers/
fajnie bo pokazane sa tez czasy... ktos kto nie ma stycznosci z tele moze sobie tylko wyobrazić co to znaczy miec stabilizacje![]()
List ten dedykuje wszystkim tym, którym jest dany przywilej służenia innym pomocą w osiągnięciu celu i tym, którzy ucząc się wzbogacają wszystko przez podjęcie wyzwania do postępu i stawania się tym wszystkim, czym mogą się stać
Cześć,
Założyłem EX-25 do Zuiko 14-45 (kit od E-330) - tutaj można zobaczyć pierwsze próby: http://tiny.pl/nm7f
odświeżam wątek
dylemat: ec14 CZY ec20 do 50-200 ( czasem może do 14-54 ) ???
Będę wdzięczny za konkretne informacje...
pozdrawiam zeman
Zalezy, co potrzebujesz, ale generalnie to padały stwierdzenia, ze EC14 jest do szkiel Pro, EX20 - do TopPro. Byly gdzies sample z EC20 + 50-200SWD, nie wyglada to az tak zle, ale ja bym brala EX14 jezeli nie potrzeba az tak dlugiej ogniskowej.
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
poczytałem ten wątek, ale tak naprawdę znalazłem tylko troszkę informacji o tym ile zabiera światła ec14, że spada rozdzielczość obrazu... czy podobnie, a może tak samo jest z ec 20 ? - pomijając kwestię długości ogniskowej jakie różnice charakteryzują tą parę ( 14 i 20 ). Nadal proszę speców o info
pozdrawiam
Nie jestem fachowcem, ale z tego co mi sie obiło, to TC1.4 zjada jedną działkę, a TC2.0 dwie działki EV. W innym miejscu czytałem że TC zjada ok 1EV. Co dla przykładu przy ZD 50-200 F2.8-3.5 dałoby F3.8~= F4.0 i F4.5 na długim końcu
/*...................*/
/* ...........................*/
w olypedi jest napisane ile zjada ec 14 - natomiast nie ma niestety rozwinięcia ec20 i stąd zagwozdka, mimo to dzięki Zibi
To nieprawda że nie zjada. Cudów nie ma
/*...................*/
/* ...........................*/
EC-20 "zjada" 2 działki.
Po podpięciu do szkiełka które zaczyna od f/4,0 - na przykład 70-300, mamy kombajn którego zakres f wychodzi 8,0-45. Tak - 45!! Stukałem w szkiełko myśląc że wyświetlacz się zaciął.
Co nam to daje: zaczynamy od 8.0, ale ponieważ to nie jest obiektyw z serii Pro, należy przymknąć co najmniej o jedną działkę - czyli w najgorszym przypadku zaczynamy od f/11. W dzień czasy przy tej przysłonie to od 1/15 do 1/125 przy dobrym nasłonecznieniu. Jeśli pogoda jest bezwietrzna, to rośliny, drzewa wyjdą ostro. Architektura również.
Idźmy dalej; szkiełka nie Pro przymyka się 1-2 działki, więc zakres użytecznych przysłon to f/11-16. Wyżej zaczyna działać dystorsja.
Do fotografowania obiektów nieruchomych może być.
Do ciekawostek typu wnętrze świecącej lampy również.
Inaczej będzie gdy użyjemy konwertera do obiektywu Pro, lub Top Pro.
Szkiełka te są ostre od pełnej dziury i mimo podwojenia przysłony, zaczynamy od f4.0-5,6 - więc zarówno przysłona jak i czasy są użyteczne.
O wszystkim decyduje światło oraz aktualna potrzeba i możliwości. Na pewno lepiej jest mieć najlepszy z możliwych najdłuższych obiektywów dla danego systemu niż gorszy, krótszy z telekonwerterem. Pozostaje kwestia ceny.
Niedługo, 1 sierpnia czeka nas zaćmienie słońca. Zdjęcia tarczy i korony to ogniskowe od 500mm w górę. Otymalna wielkość ekspozycji (5/6 wielkości klatki) to dla Olympusa ogniskowa 1200mm. FF musi zaczynać od 2000mm.
Można też 200mm i potem crop, ale ....