Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: RAW - jakie ustawienia E500

Awatar dobrzyk
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

RAW - jakie ustawienia E500

Witam serdecznie,

Od 4 miesięcy jestem użyszkodnikiem E500, wcześniej przez prawie 2 lata fociłem na C5050. Kilka tygodni w konkretnym celu zrobiłem fotkę w formacie RAW i jestem na siebie bardzo zły... zły na to, że dopiero teraz odkryłem możliwości tego formatu. Ile zdjęć mógłbym uratować...

Ale do rzeczy. Jestem kompletnym amatorem, który próbuje rozwijać się, a nie traktować sprzętu foto jako "bajerku" na wakacje. Proszę o pomoc na jakie ustawienia zwracać uwagę podczas korzystania z RAW-ów? Czy robienie fotek cały czas na "automacie" (zakładając, że oświetlenie jest odpowiednie) to dobre rozwiązanie? W końcu i tak wszystkie parametry można skorygować programem do obróbki RAWów...

I jeszcze drugi problem, na który nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Wykonuje zdjęcie, w trakcie zapisywania RAW na kartę pojawia się podgląd na LCD. Na monitorze LCD zdjęcie wygląda poprawnie - jest wyraźne. Następnie otwieram plik np. RawShooterem i zdjęcie jest ciemne, niedoświetlone. Dopiero odpowiednie wywołanie (ustawienie balansu bieli, poprawienie ekspozycji) daje zadowalający efekt. Czy to jest normalne, czy mam coś nie tak ze sprzętem?

Przepraszam za lamerskie pytania, ale musiałem je zadać. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi na moje pytania.

Pozdrawiam serdecznie,

| OlyJedi
    Mieszka w
    polska północna
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    - pilnuj tylko żeby fotki były nieporuszone (1 / 2 x ogniskowa w ekwiwalencie dla 35mm) i nie mijaj się z prawidłowym naświetleniem o więcej, niż 0,3 - 0,5 EV i będzie dobrze, lepiej jednak niedoświetlić, niż przejarać...
    - nikt tu raczej nie poleci trybu P czy tematycznego badziewia (niektórzy nawet nie mają, hehe). normalnie atakuj w A kontrolując głębię a jak jest ciężko to w pełnym M
    - wybierając RAW nie musisz pilnować WB