Strona 14 z 48 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 473

Wątek: STATYW do E... - wymieńmy się spostrzeżeniami

  1. #131
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2006
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Posty
    1.094
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    W mojej Sherp'ie jedna rzecz irytuje. Tylko zimą ale zawsze. Chodzi o to ze brak gąbki na nózkach wiec przenoszenie kłopotliwe bo ręce marzną w ekspreowym tempie i pozniej ciezko sie operuje zgrabiałymi rękoma. Zamierzam dopasować gąbke taka co sie zakłada na miedziane rurki CO.
    ...był Olek jest A6000

  2. #132
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    podlaskie
    Posty
    296
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Ten statyw przewijał się w tym wątku kilkakrotnie. Jest to następny tripod uważany za chińską podróbkę Manfrotto 055, ale różniący się od niego wieloma szczegółami.




    Parametry FT-666 są bardzo przyzwoite, ale każdy może je porównać z własnymi potrzebami.
    Masa całego zestawu wynosi 4500g i w rozbiciu na części składowe wygląda następująco.
    Statyw - 2900g, głowica – 920g, dwie szybkozłączki – 80g, pasek – 150g, gumowe nakładki na stopki – 100g, kluczyk – 20g, pokrowiec – 330g.

    Statyw ma maksymalną wysokość roboczą 130cm. Kolumnę (35cm) można wysunąć dodatkowo o 27cm, a głowica z zestawu daje nam następne 13cm. Zapięcie aparatu (8cm) powoduje, że z tak rozłożonego statywu mogą korzystać w pozycji wyprostowanej osoby o wzroście 200cm.

    Cały statyw wykonany jest ze stopu aluminium i praktycznie nie posiada części plastikowych. Zastosowano okrągłe profile o przekrojach 30mm, 26mm, 21mm, a na kolumnę 28mm.

    Rozebrany statyw nie wygląda imponująco, ale wszystko jest demontowalne. Ja rozebrałem na czynniki pierwsze tylko jedną nogę, a pozostałe zostawiłem w całości.




    Gniazdo statywu to solidny odlew aluminiowy z trzema stalowymi śrubami fi 6 od spodu (nakrętki na kluczyk 10mm), odpowiedzialnymi za system mocowania nóg.



    Nogi dociskane są do gniazda przez aluminiowe trójkątne bloczki.



    W górnej części mocującej każdą nogę umieszczone są elementy zatrzaskowej regulacji szerokości rozstawu. Mamy do dyspozycji cztery pozycje regulowane zatrzaskowo.





    Całość gniazda od spodu statywu wygląda tak.


    Profile nóżek statywu nie są zwykłymi rurkami, gdyż posiadają od wewnątrz cztery prowadnice zwiększające sztywność i uniemożliwiające obrót elementów o mniejszym przekroju, wokół własnej osi.





    Rurki o średnicach 30mm i 26mm posiadają wytłoczenia zapobiegające przesuwaniu się zacisku i jego założenie jest możliwe tylko w jednej pozycji, a po przekręceniu zacisk jest trwale unieruchomiony nawet bez silnego dokręcania.



    System zaciskowy poszczególnych sekcji jest solidny, a dźwignia zaciskająca jest również aluminiowa ze stalową śrubą.






    Blokowanie nie sprawia żadnych trudności, a całość wygląda naprawdę solidnie.



    Pozostało jeszcze dokładne pokazanie zakończenia nogi statywu i zastosowanego rozwiązania. Jest to gruba aluminiowa tulejka przykręcana stalową śrubką do specjalnego profilu umieszczonego w końcówce rurki.






    Przy ustawianiu statywu na śliskich lub podatnych na uszkodzenie powierzchniach, można założyć gumowe szerokie stopki, znajdujące się standardowo w zestawie.




    We wnętrzu gniazda przesuwa się okrągły i gruby, aluminiowy profil z wyfrezowanymi dwiema prowadnicami.




    Jedynym elementem plastikowym statywu FT-666 jest tulejka wewnętrzna gniazda, w której przesuwa się kolumna. Pokrętło blokujące ma fajny patent, polegający na możliwości odciągnięcia dźwigni i jej optymalnym ustawieniu bez zmiany nacisku na kolumnę. Sprężynka zainstalowana wewnątrz dźwigni powoduje jej samoczynny powrót do pozycji roboczej. W profilu gniazda statywu wbudowano małą poziomniczkę bąbelkową i nagwintowano otwór do mocowania paska transportowego. Nie bez znaczenia jest również fakt, że kolumna dociskana jest na długości aż 75mm, bo taka jest wysokość całego gniazda.




    Górną część kolumny stanowi mocowanie dla głowicy z gwintem 3/4" i gumowy tłumik od spodu. Talerzyk pod głowicę to jednoczęściowy element wkręcony i prawdopodobnie wklejony do środka kolumny na głębokość 11mm (nie potrafiłem tego ruszyć). Ten sposób zamocowania (w przeciwieństwie do Manfrotto) umożliwia całkowite opuszczenie kolumny.



    Dół kolumny zakończono również gwintowaną końcówką i gwintem 3/4" do zamocowania następnej głowicy lub aparatu.



    Wraz ze statywem otrzymujemy głowicę 3D i jest to odpowiednik Manfrotto 141RC z wbudowaną dodatkowo poziomnicą.



    Żadnych rewelacji po tym modelu głowicy nie należy oczekiwać. Spisuje się dobrze i zmiany ustawień dokonujemy płynnie i z dość dużą precyzją. Obydwie skale umieszczone na głowicy, to praktycznie nieprzydatne nalepki z kreskami co 15 stopni. Jej cechy konstrukcyjne sprawiają, że zadowoleni jesteśmy jedynie przy sprzęcie nie przekraczającym 2kg. Powyżej tej wagi precyzja ustawień jest już problematyczna. Wynika to głównie z małej wysokości (szerokości) pierścienia obrotu poziomego, (15mm) co powoduje niewielkie luzy przy panoramowaniu i zmianę położenia aparatu, gdy dokręcimy zacisk. Zastosowany mały przekrój cylindra ślizgowego regulacji pionowej również nie wpływa na komfort pracy. Oczywiście te same problemy występują w głowicy Manfrotto 141RC, GoldFoto YH-410 i innych zbudowanych na podobnych rozmiarowo profilach. Dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie głowicy typu Manfrotto 029, lub GoldFoto YH-420. Dla tak solidnego statywu jedynie głowica ogranicza jego nośność i stabilność.

    W zestawie znajdują się dwie prostokątne szybkozłączki z gwintem 1/4". Zarówno jakość, jak i wygoda montażu/demontażu nie budzą zastrzeżeń.



    Możliwości regulacyjne statywu FT-666 i jego stabilność są wzorowe. Precyzyjnie wyregulowany statyw pozwala na szybką i płynną zmianę ustawień. Jego nośność ogranicza zastosowana głowica, gdyż nawet pod obciążeniem ponad 80kg zaciski trzymają i statyw nie zapada się. Można z ufnością podpiąć każdy sprzęt, a czynnikiem destabilizującym będą jedynie elementy łączące sprzęt ze statywem. Najniższą normalną pozycję roboczą wyznacza wysokość kolumny, a przy odwrotnym zamocowaniu kolumny możemy fotografować z dowolnej pozycji. Dwie nogi ubrane są w czarną gąbkę dla łatwiejszego manewrowania statywem w zimie, a trzecia posiada w tym miejscu naniesione trwałe logo, widoczne na pierwszej fotce.








    Wysokość złożonego statywu bez głowicy wynosi 67cm i spokojnie mieści się w dołączonym pokrowcu, (84cm) nawet z zamontowaną głowicą i uchwytami regulacyjnymi. Boczna kieszeń pokrowca przydaje się na dodatkowe akcesoria. Waga tego zestawu nie zachęca do dłuższych wędrówek, ale miejsce w bagażniku samochodu zawsze się znajdzie. Przy cenie 300zł to jedna z atrakcyjniejszych możliwości kupienia solidnego i stabilnego urządzenia na wiele lat.


    Na zakończenie tej przydługiej recenzji jeszcze jedna fotka. Jest to głowica Manfrotto 229, która świetnie nadaje się do tego statywu. Po jej zamontowaniu dostrzegamy, że najmniej stabilnym elementem są pierścienie na długich obiektywach, zamocowane gripy lub sam aparat. Trzy poziomnice i trzy precyzyjne skale podziałek widoczne jednocześnie z jednej pozycji fotografa, dają komfort nieosiągalny w prostszych głowicach 3D, a płynność regulacji jest zdumiewająca w porównaniu do głowicy oferowanej w komplecie z FT-666. Jeszcze proszę zwrócić uwagę, że system wypinania szybkozłączki jest z prawej strony, a nie z tyłu głowicy. Przypomniałem o tym fakcie, ponieważ czytałem kiedyś uwagi o utrudnionym odpinaniu E-1 z podpiętym gripem i zamocowanym do statywu ED 50-200mm. User dopatrywał się wady konstrukcyjnej aparatu, a nie źle dobranej głowicy.

    Dobrych trójnogów jest cała masa, ale to głowica jest najważniejszym elementem całego zestawu. Ta poniżej współpracuje najstabilniej ze starym jednoczęściowym statywem, pamiętającym czasy początków fotografii.



    Pozdrawiam.

  3. #133
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Otwock
    Posty
    377
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    dorjan: jestem pod dużym wrażeniem
    Każdy Twój kolejny post z objaśnieniami i zdjęciami staje się wzorem jak można pomagać i pokazywać coś na forum.

    Wiele osób ma ten statyw (ja też), ale dzięki temu dowiedzieliśmy się o nim dużo więcej.

    PS. dlaczego ta głowica na końcu jest taka droga?

  4. #134
    Awatar mathu
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    466
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Proszę o poradę, bo kompletnie nie orientuję się w temacie statywów, głowic itd.

    Przymierzam się do zdjęć w lightboksie, czyli aparat wysunięty dość wysoko i skierowany pod kątem w dół. Dodatkowo na pewno statyw będzie używany do HDRI.

    Jaki statyw zapewni mi swobodne operowanie w pionie? Czy muszę dokupić dedykowaną głowicę?

    Szukam czegoś w cenie 300-400 zł, chyba że nie będzie wyboru.
    Fuji S5 Pro

  5. #135
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    podlaskie
    Posty
    296
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Kris_1
    dorjan: jestem pod dużym wrażeniem
    Każdy Twój kolejny post z objaśnieniami i zdjęciami staje się wzorem jak można pomagać i pokazywać coś na forum.

    Wiele osób ma ten statyw (ja też), ale dzięki temu dowiedzieliśmy się o nim dużo więcej.

    PS. dlaczego ta głowica na końcu jest taka droga?
    Kris_1, dziękuję za uznanie. Takie pochwały wybijają mnie z codziennego rytmu i nie wiem jak się zachować. Z jednej strony jestem zadowolony, że moja praca jest przydatna, a drugiej nie chcę pisać nic nie wnoszących podziękowań.

    Jest już 11 stron o statywach, a wielu z nas nadal nie wie co kupić. Same słowa jak widać nie wystarczą, dlatego pokazałem FT-666 ze szczegółami, które sam chciałbym zobaczyć w każdym zachwalanym statywie. Był to również mój jubileuszowy (200) post, co także było powodem do małego wysiłku. Nie piszę zbyt często, więc staram się nadrabiać to treścią.

    Trochę wyżej Dziobolek zaprezentował GoldPhoto YH324C z kulową głowicą Manfrotto 488RC2. Na podstawie tej recenzji nie kupiłbym zaocznie tego zestawu.
    Nadal nie wiem jaki jest sposób mocowania nóg do gniazda i ich regulacji docisku? Jak wygląda system zacisków nóg i z czego zrobiony jest zatrzask zacisku? Czy istnieje możliwość wykręcenia kolców nóżek i z czego to jest zrobione? Jak wygląda sposób mocowania dolnego elementu kolumny z drugim gwintem głowicowym i jakie to ma luzy? (bo wygląda to na wtykaną trójkątną końcówkę z bolcem zatrzaskowym) Jaka jest średnica profilu kolumny? Czy polimerowa kula w głowicy to jednolity element z gwintem mocującym? Jak rozwiązano realizację panoramowania w tej głowicy? …

    Chętnie zobaczę i przeczytam odpowiedzi na te pytania. Byłbym również wdzięczny za podobne informacje o Manfrotto 055 w różnych odmianach. Sam mogę zrewanżować się uwagami o mniej uniwersalnym, bo studyjnym (domowym) statywie Manfrotto 028B z głowicą 229. Jest to jednak tak mało popularny zestaw, że niewielu to pewnie zainteresuje.



    Cytat Zamieszczone przez mathu
    Proszę o poradę, bo kompletnie nie orientuję się w temacie statywów, głowic itd.

    Przymierzam się do zdjęć w lightboksie, czyli aparat wysunięty dość wysoko i skierowany pod kątem w dół. Dodatkowo na pewno statyw będzie używany do HDRI.

    Jaki statyw zapewni mi swobodne operowanie w pionie? Czy muszę dokupić dedykowaną głowicę?

    Szukam czegoś w cenie 300-400 zł, chyba że nie będzie wyboru.
    Głowica każdego statywu zapewnia pochylenie aparatu do 90 stopni w dół, gorzej byłoby z podnoszeniem obiektywu do góry. Możesz zastosować dowolną głowicę i nie musi to być dedykowana do statywu. Powinna mieć jedynie gwint na śrubę 3/8". Poczytaj opinie z tego wątku, a na pewno coś znajdziesz.

    Pozdrawiam.

  6. #136
    Awatar uke7
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    18
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    dorjan - gdzie można kupić ten ststyw, który opisałeś? I czy można go kupić bez głowicy?

  7. #137
    Oleryk
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez dorjan
    Trochę wyżej Dziobolek zaprezentował GoldPhoto YH324C z kulową głowicą Manfrotto 488RC2. Na podstawie tej recenzji nie kupiłbym zaocznie tego zestawu...
    I co w związku z tym?
    Dorjan, piszesz naprawdę bardzo wyczerpujące testy/porady, podziwiam i jak najbardziej należał Ci się bonus.
    Dlaczego jednak tak otwarcie krytykujesz innych?
    Dziobolek napisał tak, jak potrafił czy też tak, jak uznał za stosowne.
    Jeżeli sądzisz, że jego post nie wyczerpał tematu, to go uzupełnij lub poproś autora o uzupełnienie a nie wytykaj błędów w czymś, co powstało tylko z dobrej woli i zacięcia piszącego.
    To forum a nie profesjonalna strona z testami, pisanymi za godziwe wynagrodzenie, każdy tu pisze jak potrafi i, moim zdaniem, taka krytyka jest co najmniej nie na miejscu :/

  8. #138
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    podlaskie
    Posty
    296
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Oleryk, szczerze mówiąc to nie wiem o co chodzi. O jakiej otwartej krytyce piszesz? Ja nie widzę nawet ukrytej krytyki. Napisałem jedynie, że zaocznie, bez obejrzenia statywu nie zdecydował bym się na jego zakup i nie miałem nawet śmiałości prosić autora o odpowiedź na moje pytania. Ten statyw może być równie dobry, jak Manfrotto, ale tego nie wiem.
    Dziobolek jako pierwszy w tym wątku pokazał swój statyw i ładnie go opisał. Jeżeli będzie miał czas i zechce coś dodać to będę wdzięczny za takie informacje, ale wcale się nie pogniewam jeśli uzna temat za zamknięty. Ja jedynie zmałpowałem pomysł i w podobny sposób zaprezentowałem swój, z uwzględnieniem ważnych dla mnie szczegółów. Nie zrobiłem tego idealnie. Nie pokazałem pokrowca, paska, kluczyka, systemu blokady rurek przed obrotem wokół własnej osi, itd. Natomiast nie mam pojęcia o żadnych bonusach, czy wytykaniu błędów.

    Cytat Zamieszczone przez uke7
    dorjan - gdzie można kupić ten ststyw, który opisałeś? I czy można go kupić bez głowicy?
    Czasami jest oferta na Allegro w opcji "kup teraz" za 299zł, a czy jest dostępny bez głowicy to nie wiem. W sumie głowica 3D również się przyda, a moja krytyka tego odpowiednika Manfrotto 141RC jest trochę skrzywiona używaniem głowicy 229.

    Pozdrawiam.

  9. #139
    Oleryk
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez dorjan
    Oleryk, szczerze mówiąc to nie wiem o co chodzi. O jakiej otwartej krytyce piszesz? Ja nie widzę nawet ukrytej krytyki. Napisałem jedynie, że zaocznie, bez obejrzenia statywu nie zdecydował bym się na jego zakup i nie miałem nawet śmiałości prosić autora o odpowiedź na moje pytania. Ten statyw może być równie dobry, jak Manfrotto, ale tego nie wiem.
    Pewnie źle zrozumiałem Twoje intencje.
    Sorki, bez urazy

  10. #140
    | OlyJedi Awatar dziobolek
    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Dublin - Ireland
    Posty
    466
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez dorjan
    ...
    Dziobolek jako pierwszy w tym wątku pokazał swój statyw i ładnie go opisał. Jeżeli będzie miał czas i zechce coś dodać to będę wdzięczny za takie informacje, ale wcale się nie pogniewam jeśli uzna temat za zamknięty.
    Dorjan, nie ma problemu, kto pyta – nie błądzi.

    Zacznijmy od tego , że jest to wierna kopia statywu Manfrotto 055CL (Classic) wycofanego z produkcji.
    No i zgadza się – tak się składa że tenże Manfrotto 055CL stoi sobie w jednym z Dublińskich sklepów, gdzie dokonałem konfrontacji obu i… są jak dwie krople wody - poza kolcami, kolorem, nazwą i ceną (185 Euro sobie zań życzą otrzymać LOL).
    Wszystkie pozostałe parametry identyczne
    Więcej szczegółów na www.foto7.com.pl>Manfrotto>wycofane z produkcji>055CL,
    lub po prostu wpisz w Google Manfrotto 055CL.


    -jaki jest sposób mocowania nóg do gniazda i ich regulacji docisku?
    Wszystko jest wykonane z metalu, w większości są to odlewy aluminiowe.
    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o regulacji docisku.
    Nogi statywu posiadają możliwość ustawienia pod czterema kątami (25°, 43°, 73° oraz 90°)


    -jak wygląda system zacisków nóg i z czego zrobiony jest zatrzask zacisku?
    Jest to system zatrzasków szybkiej blokady, wykonany z tworzywa sztucznego wysokiej jakości (tak to wygląda, zobaczymy co będzie po dłuższym czasie używania).



    -czy istnieje możliwość wykręcenia kolców nóżek i z czego to jest zrobione?
    Samych kolców się nie wykręca, można je wymienić na stopki gumowe - tylko po co?
    Użytkownicy statywów Manfrotto muszą dokupić sobie taki dodatek za ok.100PLN, tu jest on na wyposażeniu.

    -jak wygląda sposób mocowania dolnego elementu kolumny z drugim gwintem głowicowym i jakie to ma luzy? (bo wygląda to na wtykaną trójkątną końcówkę z bolcem zatrzaskowym).
    Dokładnie tak jest, jak to wygląda - zatrzaskowy bolec. Spełnia to dwie podstawowe funkcje:
    1. Blokada kolumny przed przypadkowym wysunięciem z gniazda statywu,


    2. Spełnia rolę adaptera, który zastępuje kolumnę w gnieździe statywu jeśli zdecydujemy się na pracę bez kolumny.


    Jest to naprawdę wysoki statyw i może komuś przypasować taka forma pracy,
    tym bardziej że zyskuje się wtedy na stabilności, no i na wadze - ok. 300g mniej do noszenia.
    Używanie tego jako opcjonalnej możliwości założenia tam głowicy jest dość dyskusyjne (pomimo iż niektórzy sprzedawcy mocno to akcentują), ponieważ występują tam minimalne luzy, aczkolwiek element ten "siedzi" w kolumnie dość stabilnie.
    Poza tym szybciej można przełożyć kolumnę, niż przekręcić głowicę.
    Jednakże ja nie ryzykowałbym zbyt dużego obciążenia dla tego elementu - może jakaś lampa lub tym podobne.

    -jaka jest średnica profilu kolumny?
    Jest to profil trójkątny o maksymalnej średnicy 30mm

    -czy polimerowa kula w głowicy to jednolity element z gwintem mocującym?
    Tak to wygląda, aczkolwiek w polimerowej kuli zatopiony jest metalowy sworzeń zakończony gwintem.

    -jak rozwiązano realizację panoramowania w tej głowicy?
    W bardzo prosty sposób.
    Głowica posiada dwie dźwignie blokujące dwie niezależne osie obrotu.
    Jedna dźwignia (po prawej - wyglądająca jak pokrętło) blokuje ruch kuli, która może pracować w dowolnym kierunku.
    Druga dźwignia (po lewej - typu wajcha) blokuje oś obrotu tylko poziomego całej głowicy na podstawie, na której to też znajduje się podziałka kątowa.



    Głowica posiada także dwa przeciwlegle, specjalne wycięcia dla sworznia osadzonego w kuli, umożliwiające przechył aparatu do 90ş.



    Wrażenia z eksploatacji tego zestawu - bardzo pozytywne.
    Jak na razie zero problemów i żadnych zastrzeżeń, spisuje się znakomicie.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

Podobne wątki

  1. Statyw... :))
    By schabik1 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 3.11.16, 19:28
  2. statyw fe-230
    By emilia89 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 2.02.10, 19:35
  3. Statyw do FE-210
    By Gryf in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18.11.07, 01:46
  4. Statyw do E-300 ?
    By Kanciaty in forum E-System
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 4.05.05, 09:18

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.