Strona 15 z 48 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 473

Wątek: STATYW do E... - wymieńmy się spostrzeżeniami

  1. #141
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    podlaskie
    Posty
    296
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Dziobolek, świetnie. O takie detale mi chodziło. Przeglądam czasami oferty sklepów internetowych, a tam pokazywane jest najczęściej jedno ogólne małe zdjęcie, pod które można podstawić każdy statyw, bo szczegółów nie widać.

    Teraz wiem, że końcówki nóżek z kolcami w tym statywie są identyczne jak w Manfrotto 028. Natomiast pisząc o regulacji docisku, chodziło mi o to, jak to wygląda od spodu?
    Na górze gniazda widoczne są trzy śruby imbusowe wchodzące pionowo w dół, które muszą coś podtrzymywać. Jakąś płytkę dociskową regulującą opór rozstwu nóg, bo nie widać jak to rozwiązano. W FT-666 jedna płytka dociska dwie krańcówki sąsiednich nóg. Tutaj jest chyba lepiej, bo docisk jednej śruby odpowiada za jedną nogę.

    Porządnej głowicy kulowej nigdy nie używałem i byłem ciekaw jak to wygląda w porównaniu do 3D. Teraz bez dotykania widzę różnice.

    Dziękuję i pozdrawiam.

  2. #142
    | OlyJedi Awatar dziobolek
    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Dublin - Ireland
    Posty
    466
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Statyw od spodu?

    Proszę bardzo.


    Bardzo mile zaskoczył mnie tu jeden detal - nazwa firmy GoldPhoto wytłoczona w odlewie.
    Mała rzecz, a cieszy.
    Dobrze to świadczy również o firmie, gdyż nie jest to "no name",
    na który każdy może sobie założyć naklejkę z nazwą własnej firmy.
    W tym wypadku wyrób należy już IMHO rozpatrywać jako firmowy.

    No cóż, jeszcze jakieś życzenia???

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

  3. #143
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Mam statyw Manfrotto 713HSB (chyba nie pomyliłem oznaczeń).
    Statyw ten po złożeniu ma ok. 35cm i bez problemu chowa się w plecaku.

    Ostatnio myślę o dokupieniu do niego kolumny ze śrubą 3/8" oraz jakieś głowicy.

    Pytanie:
    1. Czy kolumny do manfrotto jakos znormalizowane i można je wymieniać między modelami; przekrój okrągły, obcięty z trzech stron tak jak na zdjęciu

    2. Czy taką samą kolumnę można dokupić bez problemu?

  4. #144
    | OlyJedi Awatar dziobolek
    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Dublin - Ireland
    Posty
    466
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez skow
    Mam statyw Manfrotto 713HSB (chyba nie pomyliłem oznaczeń).
    Statyw ten po złożeniu ma ok. 35cm i bez problemu chowa się w plecaku.

    Ostatnio myślę o dokupieniu do niego kolumny ze śrubą 3/8" oraz jakieś głowicy.

    Pytanie:
    1. Czy kolumny do manfrotto jakos znormalizowane i można je wymieniać między modelami;
    2. Czy taką samą kolumnę można dokupić bez problemu?
    Znaczy się co, masz statyw bez kolumny???

    No, nieważne.
    Wydaje mi się że nie do końca, tzn. kolumna z serii np. 055 będzie kompatybilna tylko w ramach tej serii, i nie podejdzie do serii 190.
    Mam nadzieję że kumasz o co mi chodzi.

    Więcej szczegółów znajdziesz na www.foto7.com.pl>Manfrotto .

    Jak będę w sklepie to postaram się zwrócić na to uwagę i sprawdzić.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

  5. #145
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez dziobolek
    Znaczy się co, masz statyw bez kolumny???
    Oczywiści, że mam kolumnę ze zintegrowaną (kolumna i głowica to całość, nie ma śruby 3/8") głowicą kulkową ale właśnie ta głowica jest najsłabszym elementem w tym zestawie.
    To mniej wiecej wygląda jak tutaj:
    http://www.foto7.com.pl/manfrotto_web/715SHB.htm
    Śruba dociskowa głowicy jest nie przy głowicy ale na dole kolumny.


    Cytat Zamieszczone przez dziobolek
    Więcej szczegółów znajdziesz na www.foto7.com.pl>Manfrotto .
    Jak będę w sklepie to postaram się zwrócić na to uwagę i sprawdzić.
    Tam akurat nie ma zbyt wiele szczegółów.
    Dlatego zwróciłem się z pytaniem do fachowca/praktyka

  6. #146
    | OlyJedi Awatar dziobolek
    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Dublin - Ireland
    Posty
    466
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez skow
    ...
    Tam akurat nie ma zbyt wiele szczegółów.
    Dlatego zwróciłem się z pytaniem do fachowca/praktyka

    Schlebiasz mi, ja tylko opisuję to co widzę i co czuję.
    I cieszę się jeśli mogę pomóc.

    Cytat Zamieszczone przez skow
    Oczywiści, że mam kolumnę ze zintegrowaną (kolumna i głowica to całość, nie ma śruby 3/8") głowicą kulkową ale właśnie ta głowica jest najsłabszym elementem w tym zestawie.
    Oki, teraz kumam o co chodzi. Masz statyw w wersji Bundle.
    Czyli wychodzi to taniej, ale jesteś niejako skazany na głowicę.

    Namiary na foto7 podałem, bo podają się za autoryzowanego przedstawiciela m.in. Manfrotto, a to już do czegoś zobowiązuje.
    Więc jeśli idzie o zakup samej kolumny to chyba tylko u nich.

    Zrób fotkę tej kolumny co ci nie pasi i podaj wymiary (szczeg. średnice - obie jeśli profil trójkótny).
    Może coś gdzieś znajdę podobnego.
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

  7. #147
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2006
    Mieszka w
    podlaskie
    Posty
    296
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Dzisiaj coś dla profi i nie tylko. Wystarczy na lata intensywnego użytkowania i przeżyje wiele generacji naszych cyfrówek.

    Statyw Manfrotto 028B Triman nie jest tak popularny jak lekkie modele serii 190, czy bardziej stabilne i chętniej wybierane przez wymagających fotografów konstrukcje z szeregu 055. Jest to solidny statyw studyjny, jeden z cięższych i najwyższych z oferty fotograficznej Manfrotto. Porównanie jego wielkości z innymi trójnogami uzmysławia dopiero jego możliwości.

    Do porównania od lewej: Manfrotto 028, stary solidny statyw produkcji byłej NRD, FT-666, First C-3550, Velbon Compact 2.



    Rozstawienie tych statywów do pełnej wysokości w typowym pokoju jest niemożliwe ze względu na wysokość 028B. Wraz z kolumną, głowicą i założonym aparatem dotyka sufitu w 2,5m pomieszczeniu, dlatego wszystkie statywy mają wyciągniętą tylko jedną sekcję nóżek. Po złożeniu Triman nie jest już tak imponujący i mieści się swobodnie do pokrowca od FT-666.

    Parametry techniczne Manfrotto 028B.
    - pełna wysokość z wysuniętą kolumną - 227cm
    - pełna wysokość robocza bez kolumny – 179cm
    - wysokość robocza z jedną sekcją nóg – 127cm
    - najniższa wysokość robocza – 77cm
    - złożony statyw w wersji transportowej – 82cm
    - waga – 4,15kg
    - nośność – 12kg
    - średnica rurek nóg 2x19mm, 25mm, 20mm
    - średnica kolumny 35mm
    - wysokość kolumny 60cm
    - wysokość osłony kolumny 48cm
    - średnica osłony kolumny 40mm

    Do powyższych wysokości roboczych należy dodać wysokość głowicy (16cm) i wysokość aparatu (8cm), a wówczas bez wyjmowania dolnej sekcji nóg mogą w pozycji wyprostowanej fotografować bardzo wysokie osoby.

    Żeby nikt nie miał wątpliwości kto jest producentem tego urządzenia, to na grubym profilu osłony kolumny naniesione jest logo producenta z oznaczeniem modelu. Takie informacje znajdują się również na jarzmie kolumny, pasku i gumowym naramienniku paska.





    Duża szeroka podstawa jarzma kolumny i nóg zapewnia niezwykłą stabilność na skręcanie. Zawdzięczamy to rozstawionym, podwójnym elementom nośnym pierwszej sekcji, a także grubemu profilowi kolumny.
    Kolumna to sześciokątny profil z trzema ściankami płaskimi i trzema zaokrąglonymi. Jedna z trzech wypukłych powierzchni posiada wyfrezowane ząbki i cała kolumna jest podnoszona i opuszczana korbką napędzającą samohamowny mechanizm ślimakowy.

    Nogi statywu są umocowane stalowymi śrubami z dwustronnie nakręcanymi mosiężnymi nakrętkami. Regulacja siły docisku i likwidacja luzów nie stanowi żadnego problemu. Na obudowie jarzma (gniazda) znajduje się wbudowana poziomnica bąbelkowa i mocowanie paska transportowego (pasek jest mocowany identycznie jak w FT-666).



    Wielu fotografujących ma zastrzeżenia do korbki w statywach, ale nie używali pewnie tego modelu. Tutaj nie ma kompromisów. Wszystko zostało przemyślane i wykonane z trwałych stopów metalowych. Ślimak, korbka, blokada korbki, to idealnie dopasowane elementy. Kolumna ociera się o gładkie i śliskie wkładki plastikowe w jarzmie, łatwe do wymiany i demontażu, a wysokość efektywna podnoszonej kolumny jest imponująca (48cm). Nie ma możliwości samoczynnego opuszczania się kolumny nawet pod kilkudziesięciokilogramowym obciążeniem. Pokrętło blokady służy jedynie do ustabilizowania kolumny, co nie jest trudne jeżeli kolumna dociskana jest do powierzchni o 9cm wysokości.



    Zakończenie górnej sekcji nóg to masywny odlew stopu aluminium z prowadnicą 7,5cm dla środkowego profilu nogi. Wewnątrz całej długości znajduje się metalowa płytka dociskowa. To proste, ale komfortowe rozwiązanie. Gumowa przykrywka wyprofilowanego zakończenia nogi stanowi zabezpieczenie przed jej wypadaniem i jest jednocześnie skutecznym tłumikiem przy jej szybkim opuszczaniu.





    Ostatni segment nogi zakończono stalowym kolcem z nakręconą gumową stopką (podobne rozwiązanie jak w YH324). Długość wysuwu reguluje aluminiowa solidna nakrętka. Poprzez dokręcanie następuje zaciskanie się plastikowego pierścienia umieszczonego wewnątrz nakrętki. To moim zdaniem najsłabszy element tego statywu, bo wymaga silnego dociskania pierścienia i użycia sporej siły w celu prawidłowego zablokowania nogi. Użyte w tej części plastikowe pierścienie blokujące wewnątrz rurek budzą mieszane uczucia. Na szczęście używanie ostatniej sekcji nóg jest w tym statywie raczej sporadyczne, chyba że chcemy fotografować codziennie z pierwszego piętra przy ustawionym na parterze trójnogu.



    Regulacja szerokości rozstawu jest bezstopniowa. Wszystkie nogi połączone są płaskownikami z pierścieniem poruszającym się po osłonie kolumny wkręconej od spodu w jarzmo statywu. Wszystkie te elementy wykonano ze stopu aluminium i można je w każdej chwili zdemontować w całości, lub jedynie częściowo, gdy chcemy skorzystać z innego ustawienia, bądź umożliwić bezproblemowe podpięcie drugiej głowicy do dolnej śruby w kolumnie.





    Pomimo że Manfrotto 028B to urządzenie rekomendowane do studia, z kolumną podnoszoną korbką i mechanizmem rozstawu zajmującym miejsce wewnątrz przestrzeni tripoda, konstruktorzy nie zabrali mu nic z funkcjonalności mniejszych, uniwersalnych statywów. Po odkręceniu trzech śrubek przesuwamy pierścień z płaskownikami dystansowymi do góry, lub całkowicie wykręcamy osłonę kolumny i cała przestrzeń wewnątrz statywu jest wolna. Do dolnej śruby kolumny przykręcamy głowicę z aparatem i możemy płynnie regulować wysokość fotografowania praktycznie od zera.









    Teraz o równie ważnym elemencie zestawu – o głowicy. Jej prawidłowy dobór zależy od rodzaju uprawianej fotografii, wielkości, stabilności i wagi statywu, ale też od naszych preferencji i upodobań. Bezsensowne jest wybieranie drogiego i stabilnego statywu, a następnie w ramach oszczędności kupowanie lekkiej i nieprecyzyjnej głowicy.

    Prezentowana poniżej głowica to Manfrotto 229. Jej waga, budowa i parametry odpowiadają parametrom statywu i wzajemnie się uzupełniają. Waga – 1,8kg (+ standardowa szybkozłącza 100g), wysokość – 16cm, nośność – 12kg.



    Jest to najlepsza głowica 3D jakiej kiedykolwiek używałem. Jej stabilność i precyzja są wzorowe. Wszystkie pokrętła regulacyjne mają gumowane, przyjemne w dotyku uchwyty. Lekkie dokręcenie stabilizuje położenie głowicy nawet z najcięższym obiektywem. Trzy wbudowane poziomnice pozwalają na uzyskanie poziomu w każdym położeniu, a trzy skale zestopniowane z dokładnością co 5 stopni są widoczne z pozycji fotografującego. Precyzyjniej to może być jedynie w głowicach z przekładniami zębatkowymi.

    Możliwość zastosowania wielu płytek szybkiego montażu to następne udogodnienie. Mamy do dyspozycji płytki sześciokątne, z listwą krawędziową do pozycji pionowych, uniwersalną prostokątną, czy dużą kwadratową do aparatów wielkoformatowych. Dźwignia zwalniająca znajduje się z prawej strony i takie usytuowanie znakomicie ułatwia przezbrajanie statywu.
    Możemy łatwo podpiąć każdy ciężki osprzęt. To nie statyw z głowicą jest najsłabszym ogniwem destabilizującym. W tym przypadku gorzej jest z elementami podpinanego osprzętu. Wyginają się plastikowe gripy lub cienkie metalowe pierścienie na obiektywach mających połączenia statywowe.



    Dawno minęły czasy, gdy metalowy pierścień na obiektywie był szeroki i o dużej powierzchni styku ze statywem.


    Jeszcze lepiej wygląda to z formatem średnim.


    Głowica Manfrotto 229 jest całkowicie rozbieralna i nie ma w niej żadnego plastikowego elementu. Grube tuleje ślizgowe posiadają rowki do odprowadzania nadmiaru smaru przy silniejszym zaciskaniu. Ich duża powierzchnia wpływa na szybką blokadę ustawień już przy niewielkiej sile docisku. Dolna część głowicy przy obracaniu (panoramowaniu) porusza się po teflonowej uszczelce, a duża wysokość dolnego wałka (3cm) minimalizuje luzy nawet bez zaciskania obejmy. Ruch góra-dół odbywa się ze stałym wyregulowanym oporem, a zacisk w pozycji roboczej realizowany jest przez dociśnięcie kulki łożyskowej. To prawdopodobnie jedyna głowica 3D w ofercie Manfrotto z takim system zacisku.

    Prezentowany zestaw (statyw + głowica) waży ponad 6kg i nie jest urządzeniem zbyt mobilnym, ale nie do takich celów został skonstruowany. Jego właściwości statyczne i regulacyjne są wyjątkowe, a o takiej funkcjonalności mogą pomarzyć nawet firmowe lżejsze statywy z zatrzaskowym rozstawem nóg.

    Pozdrawiam.

    PS
    Specjalnie do porównania wielkości statywów (pierwszy obrazek) pożyczyłem First’a C-3550 i byłem przerażony tandetą wykonania. Tę namiastkę statywu trzeba podpierać, by sam stał stabilnie, a założenia jakiejkolwiek lustrzanki bym nie ryzykował. Zresztą, po co zakładać aparat na statyw, który rozjeżdża się na śliskiej powierzchni przy byle dotknięciu, a na optymalnym podłożu skręca się wokół własnej osi przy próbie panoramowania. Całkowicie plastikowa głowica ugina się pod palcami i nie gwarantuje żadnej stabilności. O kręceniu korbką lepiej zapomnieć, bo urwie się z pewnością po tygodniu, a w przypadku podniesienia kolumny i jej nie zablokowaniu, opadająca pod ciężarem aparatu kolumna dokona zniszczenia tego bubla i przy okazji naszego sprzętu. Istnieje także niebezpieczeństwo skaleczenia się o wystającą i ostrą zębatkę prowadnicy kolumny. Przy takim wynalazku jesteśmy do tyłu o całe 100zł, bo tyle zapłaci nieświadomy początkujący fotograf za gadżet ładnie wyglądający tylko na obrazku. Nigdy nie miałem czegoś takiego w ręku i nie przypuszczałem, że można to produkować i nazywać statywem, ale jak widać są chętni i na takie badziewie. Stabilniejszy i lżejszy okazał się nawet mały Velbon Compact 2, którego spokojnie można używać z kompaktami, a małą lustrzankę z kitem również udźwignie. Jest przynajmniej cały metalowy (wraz z głowicą).

  8. #148
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    242
    Moja galeria
    dziobolek, przymierzam się do kupna tego samego statywu, co Ty masz, tyle że z głowicą GoldPhoto YH410 lub YH430. Wiesz coś na ich temat? W zasadzie nie będę wykorzystywał ich do żadnych ekstremalnych zadań, więc nie potrzebuję nie wiadomo czego - byle utrzymało E-410 z "kitem" albo czymś w rodzaju 14-54 przy HDRach i panoramach. Dlatego szkoda mi trochę kasy na głowicę Manfrotto, ale nie chcę też kupować szmelcu. Czy te głowice, o których wspomniałem, dadzą radę?

  9. #149
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Wracam do tematu kolumny Manfrotto 714SHB.
    Pod spodem rysunek z wymiarami.

    Gdzieś znalazłem info, że kolumna do seri 55 ma średnicę 28mm a do serii 190 średnicę 25mm czyli być może do nóg od 714 pasowałaby kolumna od 190.

    Czy ktoś mógłby suwmiarką dokładnie zmierzyć średnicę (a raczej wartość w najgrubszym miejscu) kolumny oraz średnicę otworu w nogach?
    Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolumna_111.jpg
Wyświetleń:	697
Rozmiar:	8,3 KB
ID:	2641  

  10. #150
    Moderator Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar dobas
    Dołączył
    May 2006
    Mieszka w
    Kiełpin / Karkonosze
    Posty
    2.756
    Siła reputacji
    88
    Moja galeria
    @ epicure -
    Goldphotto 410 da radę. nawet z cięższym zestawem.
    Jest to żywcem zerżnięte z MANFROTTO 141 RC
    poniżej pogladowe fotki

    Chodzi to toporniej niż Frotka, ale radę daje. Ja tę głowice katowałem na Spitsbergenie. Nie wyrobiła się choć kultura pracy jest o niebo niższa niż przy włoskim odpowiedniku, to jednak chiński chyba wart grzechu

    #141 RC
    # 141 RC
    # 410
    # 410
    # 410
    # 141 RC

    Sorry za jakość ale zdjęcia na szybko robione
    a ostatnio nie bardzo mam szas

    Statyw zardzewiał od słonej wody na Szpicu, ale to normalka

    pozdrawiam
    Dobas

Podobne wątki

  1. Statyw... :))
    By schabik1 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 3.11.16, 19:28
  2. statyw fe-230
    By emilia89 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 2.02.10, 19:35
  3. Statyw do FE-210
    By Gryf in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18.11.07, 01:46
  4. Statyw do E-300 ?
    By Kanciaty in forum E-System
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 4.05.05, 09:18

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.