Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Lampa błyskowa i duże pomieszczenia

  1. #1
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2005
    Mieszka w
    Dębica
    Posty
    135
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

    Lampa błyskowa i duże pomieszczenia

    Witam Wszystkich,
    Parę dni temu na własnej skórze przekonałem się czym się różni zawodowiec od amatora za jakiego się uważam.
    Odbyło się to w bardzo prosty i przyziemny sposób. Córka poprosiła mnie o zrobienie zdjęć jej i znajomym na imprezie studniówkowej.
    Kupiłem niedawno E-1, lampę błyskową posiadam -Exakta o liczbie 26, trochę zdjęć już w swoim życiu zrobiłem, więc pomyslałem ,nie ma sprawy.I to był początek końca.
    Salę zobaczyłem dopiero na imprezie, duża,wysoka, ściany i podłoga w ciemnych barwach z przewagą zieleni i czerwieni a sufit dla odmiany niebieski.
    Lampa nie jest dedykowana , więc pracowała w trybie auto, ale jako sprzęt dla amatorów, nie zdała egzaminu. Automatyka działała himerycznie, raz prześwietlała pierwszy plan, innym razem nie doświetlała tła,( w małych pomieszczeniach pracuje poprawnie), ciągle nerwowo spoglądałem w ekran LCD i wprowadzałem korekty przesłony, w górę lub w dół. Dobrze, że to sprzęt cyfrowy, więc dzięki pierwszej selekcji te zupełnie złe kasowałem na bieżąco, ale te co pozostały to w 50% wymagały korekty naswietlenia w PS. W wiekszości wypadków czerwone oczy, co wcześniej mi się nie zdarzało, niezależnie od odległości obiektu od aparatu. Aparat pracował w trybie M, a ze względu na zastane oświetlenie AF także nie był demonem szybkości, tryb ręczny w moim wykonaniu także niewiele wnosił. Dlatego chylę czoła przed tymi, którzy robią to zawodowo i mają osiągnięcia.
    Koledzy dajcie parę wskazówek na przyszłość, bo podobne imprezy pewnie mi się jeszcze mogą w rodzinie przydarzyć,a mam świadomość że sama wymiana lampy na mocniejszą i dedykowaną nie zapewni pełni sukcesu..
    Dzieciaki były zadowolone oglądając zdjęcia ,ale mnie pozostało uczucie niedosytu.

    E-1 +14-54
    stanisław
    E-3+14-54+50-200 swd, FL-50R, E-1+14-54, C5050, Pentacon 1,8/50, Jupiter 3,5/135, Telear 3,5/200 i dużo starego analogowego sprzętu

  2. #2
    jacek2004
    Gość
    Na takie imprezy to "niestety" tylko FL-50 Przy ISO 400, 800 spokojnie oświetli nawet wnętrze ciemnej katedry.

    Na okoliczności typu tańce, ja zazwyczaj ustawiam aparat w tryb M 1/10sek, przesłona do f5.6, lampa w trybie FS TTL (lub jeśli chcę częściej błyskać to tryb AUTO), głowica podniesiona na 45 stopni i nasadka STOFEN. Czasami ze STOFEnem mam też palnik na wprost.

    Przy pracy z lampą dobrze spisuje się tryb Auto ISO, zmiana czułości co 1/3 EV i raczej aparat stara się używać niskich ISO.

  3. #3
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    polska północna
    Posty
    2.514
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    polecam ISO 400/800, F 4.5, powiedzmy 1/125 s (ruch nie stanie się smugą), najbezpieczniej w RAW a lampa raczej jako dopalenie pierwszego planu a nie całej sali.

    mydelniczkę do tej lampy posiadasz?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    3
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    KaarooL i jacek2004

    powiedzcie jakbyście zrobili coś takiego:
    Na imprezie (ciemna sala) macie zrobić zdjęcie tańczącej pary z 1,5 metra (bo miejsca brak) tak żeby nie prześwietlić pary a żeby była doświetlona sala w tle tańczących....
    jacek2004 jakbyś zrobił to swoim sprzętem?
    E1+14-54+fl-36

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    kujawy
    Posty
    102
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Jestem niepytany, ale napewno zda egzamin FL-50 z głowicą do góry i założoną kartulą na gumce - tryb auto z korektą błysku na +.
    W zależności od wystroju, oświetlenia i wysokości dostosował bym kąt lampy i korektę błysku.

  6. #6
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar black_bird
    Dołączył
    Apr 2005
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    830
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    dokladnie tak samo pomyslałem, miałem dobre wyniki na FL 36 z palnikiem na sufit i to dosc wysoki ale z wiekszych odleglosci 7-9 m mialem juz niedoswietlenia pewnych partii sali, dodatkowo wkradał się "oszust" w postaci pomaranczowego sufitu ;) co rzucało pewną dominante barwną na tancerki.
    Kupiłbym dyfuzor na swoja FL-ke ale nie potrafie znalezc w internecie :-(
    Co sadzicie o tym pomysle na:
    http://www.kki.pl/lech/porady/dyfuzor/index.html

  7. #7
    | OlyJedi Awatar konukera
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Wafka
    Posty
    308
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    ja sobie kiedys to zrobilem, ale ciezko dobrac odp. material.

    fl-36 jest mala lampa i musisz troche zmniejszyc ten wykroj, on bardziej pasuje do fl-50.

    na allegro czasem mozna trafic oryginal za niewielka kaske... ja kupilem i jest spoko... samemu ciezko zrobic z uwagi na material...

    najelpiej zeby z jednej strony bylo czarno, a z drugiej bialo... czarno zeby swiatlo nie przewchodzilo...

    ja uzywalem takiej sztucznej powloki z segregatorow...

    ogolnie patent dobrze dziala - bardzo zmiekcza swiatlo i jest duzo naturalniej
    I'm so happy with my new black body.
    Fotografia reklamowa, eventy, konferencje, Warszawa - http://www.fantasmatic.pl/

  8. #8
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Witam
    widziałem na allegro dyfuzor na FL36. Wpisz w wyszukiwarkę "dyfuzor T6" a znajdziesz

    Mam pytanie jak spisuje się dyfuzor podczas robienia zdjęć? Czy warto za to płacić? Jaki efekt dzięki dyfuzorowi można osiągnąć? Czy tylko równomierne rozproszenie światła? Czy dzięki dyfuzorowi będzie mniej przepaleń np na sukni slubnej? Spoconej twarzy?
    Pozdrawiam

  9. #9
    | OlyJedi Awatar konukera
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Wafka
    Posty
    308
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    nie bedzie,
    chyba ze odbijesz od sufitu
    ja uzywam lumiquesta midibouncera (czyli duzy wyprofilowany odbijacz)
    swiatlo odbija sie od stosunkowo duzej powierzchni
    no i spocone twarze sie swieca
    cienie tez sa
    jest to wszystko troche mieksze ale widac lampe
    ale co do przepalen na sukni mlodej...
    e-1 radzi sobie w tym doskonale, i suknia ok i widac paski na garniturze mlodego... jest naprawde dobrze, gdyby tylko nie te szumy na 800...

    zeby sie geby nie swiecily to trzeba by softbox 70x100 cm...
    I'm so happy with my new black body.
    Fotografia reklamowa, eventy, konferencje, Warszawa - http://www.fantasmatic.pl/

  10. #10
    Awatar Marx07
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    106
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    czy jest sens dokupić dyfuzor do fl36?

Podobne wątki

  1. Lampa błyskowa FL-36
    By fotomic in forum Oświetlenie 4/3
    Odpowiedzi: 126
    Ostatni post / autor: 28.10.11, 21:53
  2. lampa błyskowa do 570
    By GregOk in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28.07.08, 20:54
  3. Lampa błyskowa FL-50
    By fotomic in forum Oświetlenie 4/3
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 1.06.08, 12:16
  4. Lampa błyskowa FL-20
    By fotomic in forum Oświetlenie 4/3
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 1.06.08, 12:10
  5. Lampa błyskowa
    By B.R. in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25.11.03, 12:57

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.