brakuje opcji mam inny esystem![]()
brakuje opcji mam inny esystem![]()
List ten dedykuje wszystkim tym, którym jest dany przywilej służenia innym pomocą w osiągnięciu celu i tym, którzy ucząc się wzbogacają wszystko przez podjęcie wyzwania do postępu i stawania się tym wszystkim, czym mogą się stać
Mam poprzednika czyli E300 w sumie jak bracia
Dziś wróciłem z konkursu tanecznego. Robiłem tam tym swoim E300 "za fotografa" no i co i wielka porażka. Z ponad 200 fotek wybrałem 10 . Siedzę i zgrzytam zębami. Zawsze wydawało mi się ,że to szybki aparat. Szybki jak jestem na rybach w plenerze lub u cioci na imieninach. Ale i tak go lubię. Do jutra pewnie mi złość przejdzie.!!!
Przykro mi to stwierdzić (nie chcę cię broń Boże urazić), ale to tylko i wyłącznie Twoje błędy. Narzekać na szybkość E300 mogą goście, którzy robią fotografię sportową. Ale konkurs tańca? Przecież jeszcze nie tak dawno (raptem kilkanaście lat wstecz) , fociło się manualami i można było wyrobić nawet na Olimpiadzie (jak ktoś potrafił). Nie wiem czy następne zdanie będzie dla Ciebie pocieszeniem, czy Cię zdołuje. Ale to nie problem E300!!!!!! To Twój problem.
Pozdrawiam.
OT.
To w sumie nie problem samego body ale obiektuwu (wolny AF). Ostatnio focilem zawody gdzie koniki brykaly przez przeszkody... ciezko bylo![]()
List ten dedykuje wszystkim tym, którym jest dany przywilej służenia innym pomocą w osiągnięciu celu i tym, którzy ucząc się wzbogacają wszystko przez podjęcie wyzwania do postępu i stawania się tym wszystkim, czym mogą się stać
Rafał CzarnyTrochę masz racje.Jednak zawody sportowe to zupełnie inna sprawa . Moim zdaniem łatwiejszy temat bo zazwyczaj jeden obiekt i w dobrym oświetleniu. Fociłem tego trochę i to tak jak piszesz nawet ZENITEM TTL i wychodziło !!!
Turniej tańca to nastrojowa ciemnica, różnokolorowe oświetlenie i strasznie szybko machające sie nóżki. Brak umiejętności w tych warunkach po mojej stronie jest , ale apart moim zdaniem też nie do takich zastosowań . Może inne ręce i wprawniejsze oko zrobiłyby to lepiej .Bo wszystko jest wzgledne. Może ???
Blady, napisałeś, że w E500 nie można całkowicie wyłączyć ekranu i uznałeś to za wadę (po zrobieniu foty przez kilka sekund obraz się wyświetla i daje po gale). Otóż można bez problemu. Wchodzisz do menu, potem na znaczek z kluczem płaskim 2i wybierasz rec view. Właśnie tu możesz wyłączyć wyświetlania foty po jej zrobieniu (albo ustawić jak długo ma się wyświetlać).
Ale nie można jednak wyłączyć go tak, by po naciśnięciu przycisków ISO, WB, AF nie dawał po gałach. Może w następnym sofcie pomyślą o tym.
Pozdrawiam
Rafał, właśnie mi chodziło o to dawanie po oczach po naciśnięciu iso, wb, af - bo co do reszty to LCD może zostać wyłączony. Zwróciłem na to uwagę, bo robiłem zdjęcia na kabarecie z Halamą w roli głównej, sala ciemna, światło punktowe na scenę, no i moja twarz podświetlana przez LCD przy każdorazowj zmianie nastawów... ech... delikatnie mówiąc wkurzyłem się, na ten brak dyskrecji w E-500.
Jeronimo ja też fociłem zawody gdzie koniki brykały - jeszcze swoim Pasikonikiem.... i wcale nie było tak ciężko. Przeszkody aż tak bardzo się nie ruszały. Skoro wiadomo, że konik przeskoczy przez daną przeszkodę (w zasadzie musi
), to ostrość ręcznie ustawiona na przeszkodę, śledzenie celu i strzał w momencie przeskoku (oczywiście serią
) i voila
Chociaż ciemno było... ISO 400 i jeszcze trochę za mało na 1/125s... a ISO 400 w Pasikoniku to już jest tragedia (gorsze niż ISO 1600 w E-500).
Nimul co do kroku ISO regulowanego o 1/3 EV, to takie stwierdzenie w ustach tak doświadczonego fotografa jak Ty aż mnie zdziwiło. Przecież ISO wraz z przesłoną i czasem naświetlania jest jednym z trzech elementów decydujących o ekspozycji. To prawie tak jak byś twierdził, że nie jest potrzebna przesłona regulowana ze skokiem 1/3, czy czas z tym samym. Żeby uzyskać to co zamierzyłeś w danej sytuacji, czyli GO (przesłona) nie poruszone, albo odpowiednio poruszone zdjęcie (czas) i właściwe naświetlenie, przy ustalonym czasie i przesłonie pozozostaje już tylko ISO - a poco dawać 800 (zwiększając szum) skoro ISO 640 da dokładnie to co chciałeś przy mniejszym szumie. Tak więc moim skromnym amatorskim zdaniem, regulacja ISO o 1/3EV to niewątpliwa zaleta.
OLYMPUS E-500, ZD 12-60/2.8-4.0, ZD 14-45/3.5-5.6, ZD 40-150/3.5-4.5, FL-36, filry HOYA polaryzacyjny LINIOWY i połówkowy-szary
hehe zaraz sie okaze ze bylismy razem i znamy sie z cyberfoto :PZamieszczone przez Dempsey
Ja focilem z ISO800 (bo ISO1600 to porazka)....
List ten dedykuje wszystkim tym, którym jest dany przywilej służenia innym pomocą w osiągnięciu celu i tym, którzy ucząc się wzbogacają wszystko przez podjęcie wyzwania do postępu i stawania się tym wszystkim, czym mogą się stać
Z cyberfoto i owszem się znamy (sam poleciłeś mi tam forum Olympusa), ale razem zawodów nie fociliśmy, bo nie zdołałem się pojawić w sobotę (kiedy na zawody wybrała się WGF) i byłem sam w niedzielę, ale mam nadzieję, że niedługo będziemy się mogli jakoś trafić. W poniedziałek (czyli jutro) mam dostać swojego E-500 double kit i już z siebie wychodzę. A że mam teraz dwa tygodnie urlopu, to mam zamaiar przeznaczyć ten czas na naukę nowego sprzętu... a kilka w miarę nadających się do zamieszczenia zdjątek możesz znaleźć tutaj:
http://www.cyberfoto.pl/viewtopic.ph...hlight=#544686
P.S. Było ciemno... ISO 400 i w dodatku niedoświetlone, FZ20 nie ma RAW'a więc wyciągane jeszcze z jpg'ów... jakby to powiedział chirurg po nie do końca udanej operacji: "zrobiłem wszystko co było w mojej mocy"![]()
OLYMPUS E-500, ZD 12-60/2.8-4.0, ZD 14-45/3.5-5.6, ZD 40-150/3.5-4.5, FL-36, filry HOYA polaryzacyjny LINIOWY i połówkowy-szary