Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: nieoryginalna lampa do E-1

  1. #11

    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    kujawy
    Posty
    102
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez irek50
    oświetlenie błyskowe jest profanacją fotografi w każym wypadku z wyjątkiem doświetleń i zdjęć z odbiciem światła, co jest możliwe z dowolną lampą....
    Czekałem na takie słowa, jest to prawda której niewielu udaje się zrozumieć. Bez wątpienia lampą dedykowaną zdjęcia robi się łatwiej, jednak prawdziwa sztuka w świetle polega na jego odbiciu - a tutaj zda egzamin każda lampa - wystarczy tylko mieć możliwość ustawiania siły błysku. Zdjęcia niedoświetlone są ładniejsze i zawsze można to zmienić odkrywając cienie - natomiast prześwietlone jest do kosza.

  2. #12
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Zdjęcia niedoświetlone są ładniejsze



    Zdjęcia niedoświetlone sa niedoświetlone. Zdjęcia naświetlone "na swiatła" są ładniejsze.
    Canon 85 f/1.2 mkII L w moim plecaku jest jak perła w chlewie.

  3. #13
    | OlyJedi Awatar irek50
    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Zamość
    Posty
    2.087
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Magus: Zdjęcia piękne!----ale tego przecież nie robiłeś fleszem z dedykacją...
    Lepmity chyba miał na myśli, że przy fleszu z aparatu lepiej niedoświetlić i z tym się zgadzam. Co innego zdjęcia typowo techniczno-komercyjne...

  4. #14

    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    kujawy
    Posty
    102
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Magus
    [ Zdjęcia naświetlone "na swiatła" są ładniejsze.
    Czułem że żle to wyrażiłem, ale ty wiedziałeś o co mi chodziło. Właśnie te zdjęcia odzwierciedlają naświetlenie obrazu w cieniach. Tutaj widzimy jak wielką wymowę na obraz ma oświetlenie, którym można manipulować do woli. Galeria tych zdjęć bardzo mi się podoba - chciałbym posiadać skromne studio w którym mógłbym eksperymentować ze światłem. W zdecydowanej większości lampa błyskowa jest nieprzydatna - tutaj ustawia się światło stałe...

  5. #15

    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    kujawy
    Posty
    102
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez irek50
    Lepmity chyba miał na myśli, że przy fleszu z aparatu lepiej niedoświetlić...
    Tak właśnie miałem na myśli, ponieważ takie zdjęcie można zawsze poprawić - gdyż nie utraciliśmy cieni. Natomiast prześwietlone utraciło zbyt wiele informacji w cieniach. Myślę że aby z flesza uzyskać zadowalające efekty trzeba stanowczo użyć odbicia, a tego dokonamy z każdym fleszem. Jężeli nie jesteśmy wybredni i bardziej leniwi, to trzeba mieć flesz dedykowany, gdyż tylko on pozwoli walić na oślep - dostosowując się do warunków.

  6. #16
    | OlyJedi Awatar irek50
    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Zamość
    Posty
    2.087
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Lepmity: Teraz to już namieszałeś dokładnie--Ja rozumiem o co Ci chodzi i ujmę to inaczej : Prześwietlenie zmienia nieodwracalnie stosunki odwzorowania skali tonów. Światła ulegają wypaleniu i brak tam całkowicie informacji .Szare tony zamieniają się w "poprawne" biele. Czerni to nie szkodzi, ale całość jest nie do uratowania...

  7. #17
    Awatar Raptor
    Dołączył
    Nov 2005
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Posty
    17
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez lepmity
    Myślę że aby z flesza uzyskać zadowalające efekty trzeba stanowczo użyć odbicia, a tego dokonamy z każdym fleszem. Jężeli nie jesteśmy wybredni i bardziej leniwi, to trzeba mieć flesz dedykowany, gdyż tylko on pozwoli walić na oślep - dostosowując się do warunków.
    Pozwolę sobie nie zgodzić się. Dlaczego uosabiacie lampę dedykowaną z waleniem na wprost, a lampę manualną z błyskiem odbitym ?
    Lampy dedykowane moim zdaniem sprawdzają się w błysku odbitym lepiej, ponieważ obojętnie czy zakłada się dyfuzor, pod jakim kątem z tym dyfuzorem jest lampa (ja np. często zmieniam pochylenie palnika), czy się np odbija od sufitu czy od ściany, czy szybko przechodzi się od szerokiego do wąskiego kadru, to lampa dedykowana umożliwia wygodną i szybką pracę. Natomiast w lampie manualnej takie szybkie przejście wymaga jednak poświęcenia trochę uwagi lampie, co kradnie czas oraz na pewno w jakimś stopniu obniża koncentrację na tym, co się dzieje.
    Nie rozumiem też rozmowy o przepalaniu zdjęć - mnie osobiście lampa dedykowana jeszcze nie spaliła zdjęcia, za to zdarzały się niedoświetlenia/prześwietlenia kiedy używałem lampy manualnej (być może wynikające z braku odpowiednie wprawy, chociaż zupełnie 'zielony' nie jestem).

    Zgodzę się z tym, że jeżeli używa się błysku odbitego, to ewentualne niedoświetlenie czy prześwietlenie da się w bez większych problemów naprawić.
    E-1, 14-54, 40-150, Fl-36+stofen, DCR-250.

  8. #18
    | OlyJedi Awatar irek50
    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Zamość
    Posty
    2.087
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Raptor:No to sobie w ostatnim zdaniu sam odpowiedziałeś--A ogólnie jeśli ktoś ma dużą kasę , to kupuje lampę dedykowaną i nie pyta nikogo o poradę... A jeszcze ogólniej stwierdzam, że gdyby znaczącą część fotografów stać było na lampy dedykowane, to "nieszczęsna" Platforma nie przerżnęłaby ostatnich wyborów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. #19

    Dołączył
    Aug 2005
    Mieszka w
    Płock
    Posty
    226
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez irek50
    A jeszcze ogólniej stwierdzam, że gdyby znaczącą część fotografów stać było na lampy dedykowane, to "nieszczęsna" Platforma nie przerżnęłaby ostatnich wyborów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ooo się ubawiłem racja poooopieram :P :P
    Pozdrowionka

  10. #20
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Sam uzywam wielu lamp dedykowanych i niededykowanych, jak potrzebuje. W analogu dedykowanych- film jest tolerancyjny a lab wszystko poprawi. Wiec stosująć lekkie konieczne korekcje osiagam dobre rezultat6y. W cyfrze używam fl36 z Olkiem E1, ale bardzo czesto używam silniejszych lamp z recznym podzialem blysku do 1/128 włącznie + rozpraszaczy- tacek, rozniej wielkości, lumiquesta i mlecznych kolpaczkow- te wlasnej roboty. Kolpaczki- głebsze niz te w sprzedazy- bouncery, podniesione pionowo symuluja mi po trochu gołą żarówke- bulb- i rozpraszaja swiatlo po calym pomieszczeniu. Jak pomieszczenie jest bardzo duże uzywam lumiquesta, a jak średnie to tacki biale wlasnej roboty. W plenerze kolpaczki, z bliska, a goły palnik z daleka. Czasu mam sporo a lampy znam wiec na pamiec ustawiam podzial blysku- wyniki dodatkowo sprawdzam na ekraniku. Wprowadzam poprawki. zawsze mam czas poprobowac w pomieszczeniu przed impreza i zapamietac nastawy. Wole reczne nastawy niż ttl- tem jest bardziej zawodny- zalezy w dużym stopniu od tonalnosci motywu a ręczne nastawy tylko od odleglości. Ale ttl takze w cyfrze używam czesto, gdy walory motywu sa srednie o mocnej lampy mi nie trzeba- bo fl36 do najmocniejszych nie należy i zawsze mam 540 ez Canona, używam jej z Olkiem i Fuji . Ale by bylo jakby canonierzy sie zwiedzieli. Odbijam od ścian ale rzadko wole nakladane rozpraszacze bo sciany czesto nie są biale i a sufity niskie. Rozpraszacze rozprowadzaja swiatlo po pomieszczeniach i nie robia cieni pod wargami i nosem-brwiami jak wtedy gdy odbijamy tylko światlo od sufitu. No ale swiatlo od sufitu lub scian na miekka fakture a przedmioty nabieraja trójwymiarowej glębi. Szczegolnie tkaniny. Ubrania.
    Cześć.Ch.

Podobne wątki

  1. C-5050 i jaka lampa
    By Sos in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11.08.03, 13:03
  2. Lampa blyskowa Olympus FL-20 (lub inna) i C5050Z
    By Xysiu in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18.07.03, 20:24
  3. [b]Lampa błyskowa w ciemności w c730[/b]
    By Pannoramix in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 1.06.03, 23:27
  4. Lampa do C-5050
    By Magda1 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10.04.03, 12:23

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.