Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 113

Wątek: Minusy E-1

  1. #61
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Stałki to piekna sprawa,mam,używam w systemie analogowym.Czasami.Zawsze jednak mam podpięte zoomy.Z uwagi na mobilność i szybkość pracy.Przypinanie i odpinanie stałek w plenerze,w różnych warunkach pogodowych to mordega.Podobnie wszelkie "współistnienie w grupach ludzi,czy to wędrujących po górach,miastach,pieszo,rowerami i czym tam jeszcze".Nie wspomnę o reportażu i zdjęciach weselnych.Zachwyt stałkami szybko mija.Mordują radość focenia,wręcz nie pozwalają wykonać fotografii.Widać to na wielu fotkach streetfoterów-focących dalmierzowcami ze stałkami.Kadry są niechlujne,przypadkowe z dorobiona ideologią.Kilku gości w świecie potrafi te Leici wykorzystać(wybierajac z tysięcy fotek te jedną),jednak nie Józio z Koziej Wólki,z paroma zlotymi na swoje hobby i Canonetem.
    Magus-jeszcze przekonasz sie o tym.Pomijam somotne spokojne wędrówki z czasem przeznaczonym na focenie,bez pośpiechu z jasno określonym zamiarem,ze znanym i wcześniej przebadanym tematem zdjęć,zaplanowanymi światlami i jego kierunkami i statywem.Worem obiektywów i autem podwożącym to wszystko blisko obiektu.Pomijam z uwagi na charakter naszej dyskusji i naszego focenia.
    Lustrzanka nie jest po to by wymieniać obiektywy i mieć ich cały wór.Lustrzanka tylko umożliwia wymianę obiektywow.Większość wymarzonych i często kupowanych szkieł do niczego tak naprawdę właścicielowi nie jest potrzebna.Wykorzystywana raz na jakiś czas i to tylko po to by zaspokoic potrzebę posiadania dla samego posiadania i uzasadnić chybiony,niepotrzebny zakup.Tak naprawde potrtzebne są 2-3 zoomy dobrej jakości i te system Oliego daje.Cała reszta to igraszki słowne użytkowników systemu.No może za wyjątkiem 1% bardzo świadomych użytkowników posiadających wąsko sprecyzowane potrzeby.
    Focilem jakimiś ruskimi szkłami-stałkami o złej/niezłej jakości i jakimis enerdowcami i innymi i wcale mi nie żal,że nie moge ich przypinac.Cieszę się ,że w końcu mam dobrej jakości zoomy.Przeprowadzilem wiele prób na stałkach i niezlych zoomach i mam całe szuflady opisanych negatywów i zdjęć na papierze.Sam nie wiem po co i w jakim celu wydalem tyle kasy.Przyznaję bylo przy tym sporo zabawy.W efekcie stwierdzile pewną wyższość stalek ,szczególnie względem kontrastu,dystorsji,winietowanie i mniej ostrości.
    Ostatnie próby na 350d nie dawały jednoznacznych wyników a tylko potwierdzily nieznaczną przewagę stalek-nie wartą zachodu.
    W codziennym użytkowaniu potrzebne są 2-3 sztuki body(najlepiej 3) i 2-3 zomy lub 2 zoomy i jedna przygotowana wcześniej stałka np. jasna portretówka,czy długie ,jasne szkło+ dwie lampy słabsza i silna.
    To jedyna możliwość normalnego focenia.Grzebanie w totbie w poszukiwaniu szkieł i ich przypinanie wybijcie sobie z głowy.Tych trzech korpusów w systemie Oliego sobie i Wam życze + reszty gratów.
    P.s.Sami dojdziecie do tego,po pewnym czasie.
    Cześć.Ch.

  2. #62
    | OlyJedi Awatar irek50
    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Zamość
    Posty
    2.087
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    chomsky: Z Twojego własnego tekstu wynika, iż kierujesz go do 99% procent fotografujących, nie bardzo świadomych i nie mających wąsko sprecyzowanych potrzeb!!!
    Opisałeś jedynie swój styl i metodę pracy, ale nic Cię nie upoważnia do tak autorytarnego narzucania innym Twojego sposobu uprawiania fotografii. Być może nawet masz rację z tymi procentami, ale ja uważam, iż należy dążyć do odwrócenia tych proporcji, a nie propagować zasadę produkcji jak największej ilości niezłych zdjęć, w jak najkrótszym czasie, jak najmniejszym wysiłkiem...Jesteś pod presją w zasadzie słusznej ekonomiki twórczości, ale w skrajnej postaci prowadzić ona może do przeciętności wyników pracy i powielania milionów fotografii zalegających szuflady i strony internetowe...
    Nie wątpię, że Ty sam wiesz co robisz i szanuję Twoje zdanie odnoszące się do własnej metody, ale inym (tym mniej świadomym) chcę przypomnieć, że zoomowanie to nic innego jak POŚPIESZNE KADROWANIE, a niewłaściwe kadrowanie dyskwalifikuje zdjęcie całkowicie. Kadrowanie zmienia naturalny kąt obserwacji przedmiotu i nie powinno tu być miejsca na pośpiech i przypadek. Zalew gazetowch (i nie tylko) knotów jest właśnie dowodem pośpiesznego zoomowania ...Mnie się marzy, aby jakiś większy procent fotografów próbował stosować zasady kompozycji i metody przemyślanej fotografii wracając do starej szkoły np. Jana Bułhaka, który zoomów przecież nie używał, a jego fotografię dzieli przepaść od masowej produkcji obecnych "zoomiarzy"---pozdrawiam

  3. #63
    | OlyJedi Awatar Magus
    Dołączył
    May 2005
    Posty
    719
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    IREK50 - święta racja.
    Canon 85 f/1.2 mkII L w moim plecaku jest jak perła w chlewie.

  4. #64
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Irek te % to tak dla ilustracji rozważań.Zapewne na forach nie ma nawet 1% świadomych użytkownikow focących zaplanowane fotki dla jakichś potrzeb.I mających wymagania względem optyki.Bułhak nie używał też komputera i nie jeździł autostradami.Nie rozmawiał z kumplami w necie.Nie używał zoomów bo ich nie było.Ludziska dawniej wozili swoje skrzynie i tafle szkła na grzbietach osiołków i robili max 10-15 fotek dziennie i to jak dobrze poszło.Dziś masz to w dwie sekundyNiektórzy płaczą ,że to za mała szybkość.Tyle.Dziś miliony używa zoomów w tym tysiace pracujących zawodowo.Zapewne sa i tacy co uzywaja stałek wysokiej klasy, bo takie mają wysokie wymagania.Jak myslisz ilu ich jest?Ilu ich dźwiga to żelastwo.Ilu ludzi im w tym pomaga,jakie są naklady finansowe na taką fotografię?I nie chodzi mi tu o 50mm/1,8 Canona.Choć i to jest stałka.Uzywam stalek jedynie w złym świetle,gdy musze miec sporo światla zastanego.Większość pracujących foci jednak zoomami.I nic juz tego nie zmieni.
    Wcale niczego nikomu nie narzucam,wali mnie to kto czym i jak foci.Opisuję rzeczywistość jaką znam i obserwuję,a w niej niewiele romantycznego sposobu uprawiania fotografii.Pewnie szkoda.Sam lubię pobawić się starociami,sprawia mi to po prostu przyjemność,jedna-trzy klatki z namysłem.I co?Jakieś cudne efekty?Nie bardzo.
    Leicę ze stałkami przyjme mimo to chętnie,w prezencie.Nie zapłacę jednak za to fortuny,nawet nie fortuny a średnich pieniedzy.Po prostu nie jest mi potrzebna.Podobnie jak i inne analogi i szkła,ktore żona każe mi wynieść z mieszkanka, a które są moimi niegdysiejszymi marzeniami i przyjaciółómi jakby nie było.
    Cześć.Ch.

  5. #65

    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Gliwice
    Posty
    155
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Chomsky coś z tą masą stałek przesadzasz, do mojej F5 mam Nikon AF-Nikkor 28 f/2.8D ( 200g waży ) , Nikon AF-Nikkor 50 f/1.4D ( 225g ) , Nikon AF-Nikkor 85 f/1.8D (385g ) , Nikon AF Micro-Nikkor 105 f/2.8D ( niecałe 600g ) - wszystkie razem wzięte waża tyle co Nikon AF-S Zoom-Nikkor 28-70 f/2.8D IF-ED.
    Zatem zapewniam iż nie musiałem wozić szkieł osiołkiem czy zatrudniać tragarzy.
    Zaletą stałek jest doskonała jakość optyczna , rozmiar i masa, cena poza Leica jest do przyjęcia w każdym systemie.
    Pozdrawiam
    Robert

  6. #66

    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Gliwice
    Posty
    155
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Pentax SMCP-FA 43 f/1.9 Limited Autofocus

    Pentax SMCP-FA 31 f/1.8 AL Limited Autofocus

    Pentax SMCP-FA 77 f/1.8 Limited Autofocus

    Te szkła ważą miedzy 100-200g - zatem gdzie chomski masz tą gigantyczną mase.
    Szkła w/w są optycznie i mechanicznie jednymi z najlepiej ocenionych szkieł w Stanach Zjednoczonych przez profesjonalne redakcje.
    I ku uciesze wszystkich zainteresowanych stałkami w systemie pentaxa są tanie jak na wersje Limited. Ceny zaczynają od 1000 a kończa na 4 tyś.
    Zatem można mieć te stałki za cene najwyższej klasy podstawowego zooma.

    Każdemu według potrzeb.

    Sorry za off topic.
    Pozdrawiam
    Robert

  7. #67

    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Tomaszów Maz.
    Posty
    256
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Po całych wakacjach focenia 2000 zdjęć nie dostrzegam wad które mogłyby mnie zaskoczyć. Jedynym minusem jest brak możliwości przełączenia na format fotografii 2/3 jak w c5060. Zabrakło mi tego po wykonaniu odbitek gdy w labie fatalnie przycieli niektóre starannie wybierane kadry. Ktoś napisał o szumach powyżej 200 ja tę granicę podwyższam do 800 na odbitkach nie widoczne na komputerze równierz. Jedyne co jest widoczne to bardzo delikatny efekt ziarna i dodrze bo czasem ma to swój urok. Szumy to miałem na c5060 widoczne w postaci różnokolorowych kropek w ciemnych partiach powyżej 200iso. E1 robiłem zdjęci na koncercie Jazz w lesie przy iso 800 wyszło rewelacyjnie ,widać klimat tej imprezy. Drobną wadą jest złącze zewnętrznej lampy i gripa , ale się upociłem żeby to odkręcić trzeba mieć chyba imadło w paluszkach.

  8. #68
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Zaraz tam wybieracie takie stalki co są malutkie i leciutkie.Takie tam niedobitki systemów szkieł maloobrazkowych.Kto tam dzis takich używa?Romantycy tylko.Stałki,ktore sa dzis używane to duże,ciężkie i jasne szkła,używane przy foceniu sportu i przyrody.Wozi sie je tirami i jeepami.A przenosza Murzyni.Jak taki fotograf przeniesie te stałki 10 metrów przez bieżnię to ma lumbago przez rok.Sami znacie te zdjęcia z objuczonymi spoconymi fotografami.Stałki to romantyzm, marzenie o szkle doskonalym,poręcznym lekkim,podsycane to przez specow z Leici i Contaxa i innych.A ,że niewielu stać to podniecają się EF 50/1,8 za 3 stowki(którą i ja mam, a co?).Jedyne stalki warte ewentualnego posiadania przez takich jak my to macro,portretówki i ze zmienna korekcja osi optycznej typu shift/titl(czy jak to się tam pisze).
    Cześć.Ch.

  9. #69

    Dołączył
    Aug 2005
    Posty
    103
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez chomsky
    Jedyne stalki warte ewentualnego posiadania przez takich jak my to macro,portretówki i ze zmienna korekcja osi optycznej typu shift/titl(czy jak to się tam pisze).
    Cześć.Ch.
    Coś jak minolta 135 STF?

  10. #70

    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Ennis/Gdańsk
    Posty
    702
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez dorian
    Jedynym minusem jest brak możliwości przełączenia na format fotografii 2/3 jak w c5060...
    To by trochę podważało "filozofię" i marketingowe mumbo-jumbo systemu 4/3
    Pozdrawiam,
    Piotr.

Podobne wątki

  1. Minusy E-1: DRUGIE PODEJŚCIE
    By uncas in forum E-System
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 9.09.05, 19:49
  2. Minusy E-300
    By MaBri in forum E-System
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 3.09.05, 19:18

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.