Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Pokaż wyniki od 71 do 79 z 79

Wątek: e300 zle odzwzorowuje kolory

  1. #71
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez zdrip
    Cytat Zamieszczone przez skow
    Po przemnożeniu wektora [R, G, B] przez macież ColorMatrix otrzymujemy prawidłowe kolory
    Hmm, zaaplikowanie ColorMatrix do każdego pixela wygląda mi na coś co można uzyskać kombinując z Hue/Saturation, więc zasadniczo da się osiągnąć taki efekt bez oparcia na ColorMatrix z aparatu?

    Czy się mylę?
    Raczej nie mylisz się.
    Mnożenie przez "ColorMatrix" jest to saturacja ale saturacja z odpowiednio dobranymi współczynnikami
    trochę innymi niż dla standardowej saturacji. Jest to do zrobienia ale trzeba sie troche napracować

    [ Dodano: Pon 05 Cze, 2006 ]
    Cytat Zamieszczone przez Joki
    Człowiek uczy się całe życie...
    Byłem przekonany, że na tym etapie jest tak jak w analogowych kamwidach.

    [ Dodano: Nie 04 Cze, 2006 ]
    Nurtuje mnie jeszcze jedna watpliwość. Na jakim dokładnie etapie są robione korekcje, skoro nie jest to wzmocnienie kanałów?
    To chyba raczej pytanie do inżynierów Olympusa.

    Ja stosuję taką kolejność do obróbki ORFów (w wersji uproszczonej):
    - balans bieli czyli mnożenie R i B prze odpowiednie współczynniki. - po tym szare jest już szare
    - korekcja gamma aby rozjanić cienie i średnie tony
    - interpolacja (różne warianty) czyli zamiana matrycy bayerowskiej RG/GB na normalne piksele [RGB]
    - saturacja aby zdjęcie nabrało kolorów (wcześniej było mocno szarawe)

    ... i uzyskuję praktycznie identyczne wyniki jak to był JPG z aparatu.

  2. #72
    | OlyJedi
    Dołączył
    Dec 2004
    Posty
    549
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez skow
    - interpolacja (różne warianty) czyli zamiana matrycy bayerowskiej RG/GB na normalne piksele [RGB]
    WOW!!
    A jaki to program pozwala wybierać algorytmy interpolacji z Bayera??

  3. #73
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez zdrip
    Cytat Zamieszczone przez skow
    - interpolacja (różne warianty) czyli zamiana matrycy bayerowskiej RG/GB na normalne piksele [RGB]
    WOW!!
    A jaki to program pozwala wybierać algorytmy interpolacji z Bayera??
    Mój własny.

    W innych normalnych programach jest to nieraz na zasadzie wyboru: szybciej(gorzej)/wolniej(lepiej)

  4. #74
    | OlyJedi
    Dołączył
    Nov 2004
    Mieszka w
    Zabłudów
    Posty
    612
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Ja stosuję taką kolejność do obróbki ORFów (w wersji uproszczonej):
    - balans bieli czyli mnożenie R i B prze odpowiednie współczynniki. - po tym szare jest już szare
    - korekcja gamma aby rozjanić cienie i średnie tony
    - interpolacja (różne warianty) czyli zamiana matrycy bayerowskiej RG/GB na normalne piksele [RGB]
    - saturacja aby zdjęcie nabrało kolorów (wcześniej było mocno szarawe)
    ...ale to już na ORF-ie?
    Dlatego istotne jest dokładne określenie na którym etapie aparat dokonuje wspomnianych korekcji? ORF jest w moim mniemaniu tym co "wypluje" przetwornik A/D. To oznaczałoby, że ustawienie balansu nie powinno więc na niego wpływać? Chyba, że korekcja jest wcześniej na przedwzmacniaczach lub ORF jest zapisywany już po korekcji? Tego jednak nie wiem.

  5. #75
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Joki
    Ja stosuję taką kolejność do obróbki ORFów (w wersji uproszczonej):
    - balans bieli czyli mnożenie R i B prze odpowiednie współczynniki. - po tym szare jest już szare
    [ciach]
    ...ale to już na ORF-ie?
    Dlatego istotne jest dokładne określenie na którym etapie aparat dokonuje wspomnianych korekcji? ORF jest w moim mniemaniu tym co "wypluje" przetwornik A/D. To oznaczałoby, że ustawienie balansu nie powinno więc na niego wpływać? Chyba, że korekcja jest wcześniej na przedwzmacniaczach lub ORF jest zapisywany już po korekcji? Tego jednak nie wiem.
    Nie za bardzo rozumię o co ci chodzi.
    O ile się orientuję to dane z przetwornika CCD czytane są od góry na dół (tzn pionowe linie) - choc to nie jest istotne. Istotne jest to, że na jednej linii są przemieszane piksele RGRGRG lub GBGBGB.
    NIE DA SIĘ czytać czerwonych (bądź niebieskich) pikseli bez czytania zielonych. Jest jeden lub kilka przetworników A/D o takim samym wzmocnieniu dla wszystkich pikseli

    Ustawienie balansu bieli nie wpływa na dane w ORFie. Przetwornik A/D czyta jak leci i zapisuje w danych.
    Ustawienie balansu bieli wpływa jedynie na dane, które są zapisywane w nagłówku pliku.

    Dopiero potem programu konwertujące pobierają dane z nagłówka i wiedzą jak przeskalować kanał R i B

    PS. Wszystko co tu piszę to wiedza wyciagnieta z doświadczeń i może trochę odbiegać od rzeczywistości.

  6. #76
    | OlyJedi
    Dołączył
    Dec 2004
    Posty
    549
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    skow
    Co tu powiedzieć? Respekt!

    A może jesteś zorientowany jakie algorytmy interpolacji są zazwyczaj stosowane w RAW-konwerterach?
    Takie jak na zwykłych mapach bitowych, czy może jeszcze inne?
    A może dodatkowo mieszają kanały?

    I czy mógłbyś napisać parę słów jakie algorytmy Ty zaimplementowałeś i jakieś obserwację na ich temat?

    Pozdrawiam!

  7. #77
    | OlyJedi Awatar skow
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    1.087
    Siła reputacji
    29
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez zdrip
    skow
    Co tu powiedzieć? Respekt!

    A może jesteś zorientowany jakie algorytmy interpolacji są zazwyczaj stosowane w RAW-konwerterach?
    Takie jak na zwykłych mapach bitowych, czy może jeszcze inne?
    Trochę inne - inny jest rozkład pikseli.

    To wygląda na czyjąś pracę dyplomową - opisy, porównania, zdjęcia itp
    http://www-ise.stanford.edu/~tingchen/main.htm

  8. #78
    | OlyJedi
    Dołączył
    Nov 2004
    Mieszka w
    Zabłudów
    Posty
    612
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Ustawienie balansu bieli nie wpływa na dane w ORFie. Przetwornik A/D czyta jak leci i zapisuje w danych.
    Ustawienie balansu bieli wpływa jedynie na dane, które są zapisywane w nagłówku pliku.

    Dopiero potem programu konwertujące pobierają dane z nagłówka i wiedzą jak przeskalować kanał R i B
    OK. To wydaje się być sensowne. Oznacza to jednak równiez, że bardzo wiele zależy od programu do obróbki RAW.

  9. #79
    | OlyJedi
    Dołączył
    Dec 2004
    Posty
    549
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    skow
    Dzięki za linka, ciekawa lekturka.
    Hmm, najbardziej zaawansowany algorytm jest 60 razy wolniejszy od podstawowego...
    Nieźle!

    Pozdr!

Podobne wątki

  1. Kolory
    By -M in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 29.10.08, 19:22
  2. E -500 KOLORY ?
    By BB in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29.07.07, 16:22
  3. Oly - światło i kolory
    By Tadeusz Jankowski in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27.08.06, 11:50
  4. e300 a e300 Evolt
    By maryo in forum E-System
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21.06.06, 12:50

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.