Spyder pro mierzy jeszcze światło z otoczenia...przynajmniej teoretycznie.
I dobiera profil do światła zastanego. wiec jeśli chcesz mieć malinkę wg. instrukcji to sam profil nie wystarcza.
Spyder pro daje rade![]()
Spyder pro mierzy jeszcze światło z otoczenia...przynajmniej teoretycznie.
I dobiera profil do światła zastanego. wiec jeśli chcesz mieć malinkę wg. instrukcji to sam profil nie wystarcza.
Spyder pro daje rade![]()
Oj nie daje rady niestety. Interesowalem sie tematem kalibracji jakies pol roku temu. Miałem spydera 3 przez tydzien, zwrocilem do sklepu po tym jak po kalibracji szary gradient na moim Eizo S2431W miał ladna zielona barwe. Problem ze Spyderem jest taki ze te urzadzenia sa niekalibrowane - schodza bezposrednio z tasmy produkcyjnej i bez testow laduja w sklepach. Jest firma ktora zajmuje sie kalibracja(!!) spyderow - poniewaz sam sensor jest dobry, to warto to zrobic. Z tego co pamietam goscie podaja statystyke dla spyderow ktore do nich trafiaja - tylko 1/3 jest bez zastrzezen, pozostale sa w mniejszym lub wiekszym stopniu rozjechane. Jak kogos to interesuje, to moge wygrzebac z archiwum strone www tej firmy.
Ogolnie skonczylo sie na tym ze kupilem Pantone Huey Pro. Bardzo dobry sprzet.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Nie wystarczy, bo monitor moze miec inna charakterystyke w zaleznosci od ustawien jasnosci/kontrastu czy tez temperatury kolorow.
Ostatnio edytowane przez yoggie ; 13.10.10 o 18:40 Powód: Automatyczne scalenie postów
Statystycznie rzecz biorąc ja i mój pies mamy po trzy nogi.
***
Moja galeria i fotoblog: http://jarekdziedzic.com/
Ja popieram kolegę nie wiem jak sprawują się spydery ale czytałem podobne opinie o nich jak te wyżej, stąd też kupiłem Pantone Huey Pro. Bardzo łatwy w obsłudze, z tym że nie jest to produkt dla profesjonalistów posiada tylko podstawowe funkcje, jeśli chodzi o bardziej zaawansowane funkcje to colormunki albo i1Display 2 tu też opieram się raczej na zdaniu innych bo sam ich nie używałem.
Musisz przyznać Panie Boże, że Ci pokoju nijak nie zakłócam i proszę tylko, byś mi tą samą miarką odpłacił." Colas Breugnon
Statystycznie rzecz biorąc ja i mój pies mamy po trzy nogi.
***
Moja galeria i fotoblog: http://jarekdziedzic.com/
Zakupiłem i1Display 2. Skalibrowałem, program zakorzenił w systemie profil. I moim oczom ukazała się taka różnica. Lewe zdjęcie PS prawe galeria Oly.
Mówię kurcze czyżby była aż taka różnica internet a PS. Po czym wyłączyłem i włączyłem jeszcze raz po raz kolejny nadając w PSie profil, bo się zmienił. I już to samo zdjęcia było ok tylko trochę mniejszy kontrast niż na tym w galerii. Po czym wyłączyłem zdjęcie, załadowałem kolejne i jest ok w Psie już ale pojawia się komunikat przed załadowaniem zdjęcia:
The document ... has an embedded color profile that does not match the current RGB working space. The current RGB color managment policy is to discard pofiles that do not match the working space.
Embedded: sRGB IEC6966-2.1
Working: Monitor RGB - Monitor_24-10-10_1
Ja już się pogubiłem w tym momencie
A pro po gdzie w Lightroomie zmienić pofil? Bo właśnie teraz w Psie mam ok a w LR to co na załączniku z prawej czyli fioletowo.
Ostatnio edytowane przez kali999 ; 24.10.10 o 02:28
Zapraszam na: stronę - www.mikolaj-kalina.com foto blog -http://mikolajkalina.wordpress.com/
Wszystko w normie, u mnie jest to samo. Popatrz w załącznik - tak to widzę na swoim TV, który wymagał dość mocnej kalibracji.
Hm, jesteś pewny że po drodze nie włączyłeś próby kolorów w menu widok? To by mogło wytłumaczć większe podobieństwo PS do przeglądarki.
Chodzi o to, że przypisałeś profil kolorów do zdjęcia, który jest wskazówką dla photoshopa jak należy intepretowac te dane ze zdjęcia. W przypadku ekstremalnym mogłoby się zdarzyć że Twój aparat zapisywałby zdjęcia w przestrzeni barw ProPhotoRGB, która jest ogromna w porównaniu do SRGB i gdyby nie przypisany profil to twoje zdjęcie miałoby dużo bledsze kolory.
Wchodząc w szczegóły techniczne, przykładowo photoshop widzi w pliku wejściowym kolor R:128, G:0, B:0 (w przestrzeni 8bit/kanał, tj odcienie kolorów są w przedziale 0-255). Zakładając że zdjęcie zrobione jest w przestrzeni ProPhotoRGB, i załóżmy że w tej przestrzeni można przedstawić 2 razy mocniejszy kolor czerwony niż w SRGB, to bez załączonego profilu w zdjęciu w photoshopie zobaczyłbyś "pólczerwony" z SRGB, czyli R=128. Jeżeli photoshop zna profil i dokona konwersji, to zobaczysz na ekranie kompletnie nasycony czerwony, tj R=255 i to będzie prawidłowy kolor.
Lightroom domyślnie używa profilu monitora jeżeli taki jest w systemie. To o czym piszesz wskazuje na to o czym pisałem wcześniej - tj w photoshopie de facto wyłączyłeś korekcję kolorów włączając próbę kolorów dla profilu Windows RGB, lub podobnego.
Statystycznie rzecz biorąc ja i mój pies mamy po trzy nogi.
***
Moja galeria i fotoblog: http://jarekdziedzic.com/
Może dałem złe zdjęcie na którym nie widać tej różnicy. Twoje to pikuś przy tym moim na dole. Lewe PS prawe podgląd Windows ale tak samo wygląda w LR. Zmiany podglądu w PS nic nie zmieniają.
Zapraszam na: stronę - www.mikolaj-kalina.com foto blog -http://mikolajkalina.wordpress.com/
Mam ten sam problem z PS, tzn jak ustawię profil kolorów ze spydera, to po każdym otworzeniu rawa, ps wypluwa mi ten komunikat. Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki, jestem świeży w przestrzeniach kolorów (kalibrator mam od kilku dni).
Załączam moją konfigurację ps/camery raw na zrzutach.
Jedno co zauważyłem - w camera raw nie mam profilu ze spydera
W ps w menu widok domyślnie proof color jest wyłączony, mogę go włączyć ręcznie już po załadowaniu zdjęcia.
Zrzut 1 i 2 są z camera raw 4.5. Na jedynce jest domyślna przestrzeń a na zdjęciu 2 możliwości wyboru.
Zrzut 3 pokazuje komunikat przy otwieraniu tego rawa w ps
Zrzut 4,5,6 konfigurację ps
ok wczytuję się trochę w ten temat. Pomocne były te dwa linki:
http://www.artstorm.net/journal/2009...t-dell-2408/2/
http://www.thephotoforum.com/forum/b...-question.html
Obecnie ustawiłem w ps w color settings -> working space utworzoną po kalibracji spyderem i opcję, aby ps pytał się przy każdym otworzeniu zdjęcia którą przestrzeń ma wybrać. Działa to tak, że gdy otwieram rawa w camera raw, plik otwierany jest w sRGB, następnie gdy przechodzę do ps, system pyta się czy ma pozostawić sRGB czy przejść na working space utworzoną przez spydera. Oczywiście wybieram przestrzeń roboczą spydera.
W ten sposób, pracuję w przestrzeni roboczej po kalibracji. Jeżeli kalibrator się spisał to tak obrobione zdjęcie powinno być identyko po wydruku w dobrym labie.
Zdjęcia otworzone dla porównania w innych programach gdzie sRGB jest przypisane domyślnie mogą się nieco różnić od tego w PS.
U mnie jest tak jak na załączniku, czyli dość mała różnica (lewe zdjęcie windows sRGB, prawe PS z profilem spydera)