Używałem Helios f2 z przejściówką z potwierdzeniem w plenerze. Model był profesjonalistą przyzwyczajonym do szybkich aparatów, więc praca z nim na manualu to była mordęga bo ciągle zmieniał mi pozycję głowy. :-/
Używałem Helios f2 z przejściówką z potwierdzeniem w plenerze. Model był profesjonalistą przyzwyczajonym do szybkich aparatów, więc praca z nim na manualu to była mordęga bo ciągle zmieniał mi pozycję głowy. :-/
Yoggie jak łapy Ci sie trzęsą przy ostrzeniu na lv to wystarczy przytrzymać przycisk IS na dłużnej i obraz sie stabilizuje
co do potwierdzenia ostrości w pentaxie k20 to dział to nawet dobrze ale trzeba celować ostrość na środkowy punkt af czasami się ręce trzęsą szczególnie jak się trzyma cięższe szkło i gdy ustawiamy ostrość ,obraz w wizjerze trochę lata i zamiast na twarz modelki ostrosc siada na trawie koło niej a aparat daje znak ze jest ostro i cykasz zdjecia a później przeglądasz zdjęcia na kompie i co na dziesiątym zdjęciu ostrość masz na trawce a nie na modelce
co do obiektywu do portretu powiem tak mam Heliosa 85mm i przy swiatle 1.5 fajnie się robi zdjecia ale wole przymknąć obiektyw do f2.8 by ostre oczy i nos modelki-modela
Ostatnio edytowane przez Rennsport ; 28.09.09 o 20:21
Jestem taką marionetką nieasertywną
"Pojęcie szumu jest pojęciem względnym."
Postanowiłem jeszcze sprawdzić: Zuiko OM 50/1.4
dzisiaj przyszedł - pierwsze wrażenia świetne, czuję , że będę miał dylemat , czy zostawić Zeissa Contaxa 50/1,4 czy OM 50/1,4 ,może oba- jak będę miał wnioski to napiszę.
Właśnie przeglądałem allegro i sporo jasnych staroci tam się pojawiło. Są i 50tki od 1.2 i 1.4 i 1.8 są 135tki 2.8 i 3.5 i inne. Sam mam 50 1.8 i 135 2.8 i sobie chwalę.
Manualna 50/1.8 daje ładny bokeh'end, ale przy ręcznym ustawianiu ostrości najlepiej wychodzą kamienie, wszystkie żyjące obiekty wypadałoby przykleić
Wspominany ZD50/2 jest co prawda wolny, ale rekompensuje to takimi zaletami, jak niesamowita ostrość i miękkie przejście w nieostrzone partie obrazu. Brany pod uwagę ZD50-200 do portretów wypada gorzej. Nieostrości z tła posiadają drażniące podwójne krawędzie.
Kupiłem jeszcze OM 55/1,2-mam go od wtorku(6.10)rana, 1,4 miałem dla córki , mam też ciągle Zeissa Contaxa 50/1,4 więc teraz porównuję .
Teraz moje subiektywne ale do przewidzenia wnioski:
__________________
Co do portretówek - to było do przewidzenia: 55/1,2 jest ciut lepszy od OM 50/1,4 -55/1,2 ma dość dużo mniejszą GO, ciut lepszą plastykę i ładniejszy bardziej portretowy sposób podania ostrości oraz bokeh , natomiast Contax Zeiss 50/1,4 inaczej podchodzi do portretu: jest super ostry plastyczny i kontrastowy i ma zasadniczo większą GO, nawet od OM 50/1,4 .
Wnioski: córka natychmiast przechwyciła 55/1,2 ja zostaję z Zeissem,
do ludzi idzie w sumie świetny w swojej cenie: OM 50/1,4!
Jeszcze dodam , że papierwość głębi w OM 55/1,2(w 4/3)
nie odbiega od papierowości GO w Canonie L 85/1,2 - obiektyw kupiłem (po dwóch latach użytkowania) od Canoniarza (5DII) i to również jego zdanie .
Szukajmy właściwych szkieł a nie płaczmy na dużą GO w 4/3- polecam w tym względzie również OM 50/1,4.
(bez podtekstów w stronę mojej sztuki)
Ostatnio edytowane przez rodzyn ; 8.10.09 o 15:42
Co to znaczy ostrość techniczna? Co to jest ostrość portretowa?
Po prostu ZD 50 jest ostrzejszy niż inne. A to nie jest wada, bo zawsze fotę możesz zmiękczyć do portretu na kompie. W drugą stronę niestety to nie działa.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Do portretu jak najbardziej można używać LV. Punkt ostrości przesuwam kursorem na oko, powiększam, ostrzę i bez przekadrowywania (bo punkt ostrzenia na oku) wciskam spust.
Ostatnio edytowane przez Rafał Czarny ; 8.10.09 o 13:30 Powód: Automatyczne scalenie postów
[QUOTE=Rafał Czarny;363871]Co to znaczy ostrość techniczna? Co to jest ostrość portretowa?
OdP:to bardziej w kategorii odczuć, niż możliwych sformułowań technicznych.
Po prostu ZD 50 jest ostrzejszy niż inne. A to nie jest wada, bo zawsze fotę możesz zmiękczyć do portretu na kompie. W drugą stronę niestety to nie działa.
ZD
Odp: w postach wyżej pisałem , że jest świetny- bo rekomendacją jest: jeśli w ZD 50 ostrość jest podobna jak Zeissie Contaxie 50/1.4.ZD minimalnie przegrywa jasnością i "plastyką", natomiast przewagą ZD jest większa GO(przydatne w pewnych rodzajach portretu), funkcja Macro, posiadanie AF .
Co do zmiękczania w kompie - jestem ze starej szkoły : zawszę staram się z aparatu otrzymać maxymalnie dobre foty!
Ostatnio edytowane przez rodzyn ; 8.10.09 o 15:56