E-510 + ME-1 + grip + matówka klin z mikrorastrem / Zuiko ED 12-60 SWD / OM 50-1.4 / Metz Mecablitz 58 AF-1 / Hama Defender 220 Pro.
Odnośnie szkieł...warto zwrócić uwagę także na Olympusa Zuiko 70-300 f/4-5.6...na prózno szukać takiej perełki..w takiej cenie czy to u canona czy też nikosia![]()
dobrze powiedziane - ceny często sprowadzają na ziemię i zamiast tego co chcielibyśmy mieć, możemy mieć tylko to na co nas stać. Ograniczone fundusze rzeczywiście sprawiają, że decyzja związana z zakupem sprzętu foto - czy to korpusu, czy obiektywów - jest trudna, trzeba liczyć się z każdą wydaną złotówka i wszystko dobrze przemyśleć (wiem to z autopsji)![]()
nawet gdyby szumial jak piszesz, a nie szumi to jest to malo istotne w porownaniu z tym ze na nilkonie zarejstrujesz duzo wieksza dynamike, obraz bez tak czestych przepalen jak w olku
i duzo bardziej soczyste kolory
na olku dasz lekka saturacje w photoshopie i wylazi cala slaba dynamika, zobaczysz wyrazne przejscia miedzy kolorami, placki i lawinowo rosnacy szum
w nikonach pod tym wzgledem jest swietnie, ogromna dynamika pozwala na bardzo duza saturacje i brak plackow w kolorach, ma to ogromne znaczenie jak ktos robi efektowne widoczki i chce zblizyc sie do tego co daje np velvia i provia w analogach, czyli bardzo nasycone zdjecia
i co z tego ze w nikonie czy canonie nie ma bezposrednich odpowiednikow super zoomow w olkach, czy bede mial o dzialke ciemniesze szklo na koncu, czy bede mial minimlanie wieksza aberacje? co to za roznica, najwazniejsze jest to jak aparat rejstruje obraz z obiektywu bo to skaszani i splyci obraz nawet z najlepszego szkla
olek stoi pod sciana, i pod ta sciana jest obecnie duzo nizej niz canon czy ostatnio najlepiej poczynajacy sobie w obrazie nikon
a dobre obiektywy niczego nie zmienia, poniewaz zdjecie to praca obiektywu + aparatu
sam nawet hiper super obiektyw, testowany w laboratorium bez zestawienia z dobrym body z odpowiednia dynamika jest malo warty
panasonic przeciez uciekl z 4/3, skupil sie na mikro 4/3, leica tak samo
gdyby to byl taki przyszlosciowy system to te firmy by go preznie rozwijaly
jesli ktos zastanawia sie nad zmiana olka na inny system, to moim zdaniem odpowiedz jest jedna, nikon lub canon, nowe body olka maja obecnie chyba najgorszy stosunek cena do jakosci
kiedys gdy pojawil sie 510, mowiono ze nikon czy canon nie maja live viev, nie maja czyszczalki, nie maja stabilizacji, i to byla prawda, 510 to byla rewolucja o olka
a teraz?
konkurencja ma wszystko, stabilizacje sa w kitach, w dluzszych kitach, i w lepszych obiektywach tez sa, teraz to standart, czy sigma, czy tamron, kazda ta firma robi dlugie obiektywyw ze stabilizacja ktora jest skuteczniejsza niz matrycowa
naprawde nie potrafie znalezc juz choc 1 argumentu zeby posiadajac olkowego kita i jakies tansze body nadal brac w ten system
cena takze nie jest juz zadnym argumentem bo jest wyzsza od konkurencji
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
przeciez sigma 70-300, wielu mowi ze to ten sam obiektyw, tak samo zbudowany
zobacz ile kosztuje
http://www.ceneo.pl/296874
chcesz firmowy, to masz za 400zl wiecej od olkowego, ale masz stabilziacje w obiektywie
nikon http://www.ceneo.pl/415051
canon http://www.ceneo.pl/142672
olek http://www.ceneo.pl/783776
Ostatnio edytowane przez Marcin510 ; 24.05.09 o 03:29 Powód: Automatyczne scalenie postów
Dobra mądralo... to znajdz mi w systemie canona albo nikona tele z zakresem ogniskowych do 600mm i światłem f/5.6 ze stabilizacją za 1340 zł - nówka!przeciez sigma 70-300, wielu mowi ze to ten sam obiektyw, tak samo zbudowany
zobacz ile kosztuje
chcesz firmowy, to masz za 400zl wiecej od olkowego, ale masz stabilziacje w obiektywie
nikon http://www.ceneo.pl/415051
canon http://www.ceneo.pl/142672
olek http://www.ceneo.pl/783776
...spokojnie nie porównujmy e-510 do d90 bo to dwie różne pólki,dwie różne ceny i nie zapominajmy, że d90 miał swoją premierę całkiem nie tak dawno...nawet gdyby szumial jak piszesz, a nie szumi to jest to malo istotne w porownaniu z tym ze na nilkonie zarejstrujesz duzo wieksza dynamike, obraz bez tak czestych przepalen jak w olku
i duzo bardziej soczyste kolory
..odnośnie dynamiki...owszem przy iso 100 jest gorzej ale powyże tej czułości Olek dogania konkurencję...
...druga sprawa...dobry fotograf nie narzeka na przepalenia bo nie robi zdjęć w samo południe
...trzecia sprawa...chcesz soczyste kolory to kup sobie kompakta i nie narzekaj jak stara panna![]()
Ostatnio edytowane przez mr_zoom ; 24.05.09 o 08:47
Nie karm trolla![]()
Marcin po prostu próbuje poradzić sobie ze swoim dysonansem post decyzyjnym... jakiś czas temu wyśpiewywał peany o tym jaki to olek jest lepszy od nikonaże wcale nie szumi, ze obraz daje lepszy...
Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.
...tak coś czułem, że to onanista sprzętowy ale wolałem się upewnićwyśpiewywał peany o tym jaki to olek jest lepszy od nikona![]()
![]()
Witam !
Co do roznic w dynamice to zauwazylem, ze inaczej
wyglada to...
Jak jest JPG generowany przez
aparat a inaczej jak zrobie
zdjecie w RAW a pozniej z tego zrobie JPG-a.
Staram sie dokladniej naswietlac zdjecia i wtedy
roznice w dynamice nie sa problemem.
Nie zauwazylem aby moje zdjecia z Olka E-410
byly gorsze wzgledem Pentaxa K10D.
Przy fotografi krajobrazowej stosuje filtry polowkowe i
staram sie dopasowac sie do sprzetu aby wynik byl
ok.
Robilem testy fotografii ktore wykonalem E-410 i Nikonem D300
i zrobilem odbitki 21x15 obrabiajac zdjecia jak najlepiej
potrafilem aby obie fotki byly jak najlepsze technicznie i
efekt byl taki, ze oba zdjecia 21x15 byly tak samo szczegolowe
i mialy pieknie oddane kolory.
Koledze co ma Nikona D300 najlepiej spodobalo sie 1 moje zdjecie robione
E-410 i stwierdzil, ze nie sadzil ze ten maly aparat robi tak dobre zdjecia.
Pozdrawiam
Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak