Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Olympus OM10

  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Twierdza Modlin, Hawick ( Szkocja)
    Posty
    4
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Olympus OM10

    Witam serdecznie! Mam na imię Robert i jest to mój pierwszy post na tym forum. Nie zdążyłem jeszcze całego forum przejrzeć , ale jestem przekonany , że znajdę tu wiele ciekawych informacji. No ale do rzeczy . Niedawno stałem się właścicielem starego Olympusa OM10 wraz z całą gamą obiektywów. Tu należy powiedzieć jasno, że na temat sprzętu fotograficznego jestem zupełnym laikiem i fotografii tak naprawdę to się dopiero uczę. Ale jak ktoś mądry powiedział , ze na naukę nigdy za późno . Chciałbym te obiektywy również wykorzystywać w aparacie z gwintem M42 jak i w aparacie Sony a200 ale nie wiem jakiego rodzaju pierścieni redukcyjnych użyć i czy coś takiego można dopasować pomiędzy tymi aparatami. Gdybyście byli na tyle dobrzy i podali mi jakieś namiary ( linki) gdzie to można kupić byłbym niezmiernie wdzięczny. Chciałbym dowiedzieć się coś na temat samego aparatu, co to za sprzęt i czy warto na nim pracować czy może już go lepiej postawić na kominku jako relikt minionych lat ?. Ponadto w komplecie był jeden obiektyw który nie pasuje do tego aparaciku, choć mocowanie wydaje się podobne, ale jednak nie można go podpiąć. Jeśli uda mi się wstawić zdjęcie to proszę o opinię i radę jakich pierścieni redukcyjnych użyć aby pasowało to szkiełko do olka ,jak i M42 i a200








    Za wszelkie sugestie i rady z góry dziękuję - Pozdrawiam
    Robert

  2. #2
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    23
    Moja galeria
    OM-10 to amatorska lustrzanka systemu OM. Dobra do rozpoczęcia nauki, prosta w obsłudze.

    Napisz, jakie obiektywy masz do niego

    O samym aparacie - tj. body - poczytasz tu:
    http://ompl.org/body,om-10

  3. #3