Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Obiektyw stałoogniskowy

Mieszka w
    Kraków
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

Obiektyw stałoogniskowy

Mam prośbę o pomoc w podjęciu decyzji o zakupie obiektywu stałoogniskowego.
    Jestem początkującym amatorem i zacząłem używać E-520, wcześniej trochę bawiłem się E 330. Przede wszystkim robię zdjęcia krajobrazowe podczas chodzenia po górach i wypadów na narty, klasyka wakacyjno-wyjazdowa grupa znajomych, a w tle landszafcik,do tego czasem przy okazji jakiś kwiatuszek albo robaczek. Pytanie czy do tego typu jest sens kupować stałoogniskowy obiektyw? Jeśli tak to o jakiej ogniskowej?

Znajomy mnie przekonuje, że tylko jasna "stałka" i najlepiej o ogniskowej 50...Czy np. ZD 35 mm f/3,5 macro się nada (ale on ma takie świało jak zoom, więć jeśli makro nie jest prirytetem to chybe nie za bardzo), a może naleśnik (za nim przemawia wielkość i poręczność) czy ZD 50, a może coś sigmy?

Ostanio jak próbowalem zrobić zdjęcia to trochę mnie drażniło, że krokus jest za mały i widać nieciekawą zeschniętą trawę, a trzmiele uciekają.

PS. Wiem że te obiektywy które wynieniłem są bardzo rózne i mają różną cenę. Ale prosze o tolerację dla dyletanta, a jeśłi chodzi o cenę to wolę poszczędzac rok i kupić coś porządnego na lata

Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Bodzip
    Mieszka w
    Gorlice
    Siła reputacji
    476
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez orm Zobacz posta
    ... a jeśłi chodzi o cenę to wolę poszczędzac rok i kupić coś porządnego na lata
    Borąc poważnie Twoje ostatnie słowa to:
    do landszaftu - Zd 7-14
    do robaczków - Sigma 150
    do reszty - ZD 14-54
    cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
    Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
    W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach ||Łowca spamerów||

Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Mieszka w
    Poznań
    Siła reputacji