FUJIFILM X10
Zdecydowales sie pokazac architekture, ja to lubieMusze Ci jednak zwrocic uwage na kilka "drobiazgow". Architektura lubi pion i poziom, szczegolnie w szerokich kadrach. Staraj sie, przy tego typu zdjeciach o tym pamietac. Wszystkie zbieznosci, wynikajace ze znieksztalcen perspektywy, wprowadzane przez obiektyw staraj sie prostowac. zwracaj tez uwage na kadrowanie- czesto w tego typu zdjeciach trzeba co uciac. Staraj sie nie ucinac fragmentow tego, co pokazujesz
![]()
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
pierwsze jakoś mnie urzekło. podoba mi się oryginalny kadr i przede wszystkim kolory są cudne. podkręcałęś je trochę w programie jakimś ?
'heaven...I'm in heaven and my heart beats so, that I can hardly speak..'
__________
“Fotografia nie jest związana z patrzeniem lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić , aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia cokolwiek odczuwali.” - Don McCullin
Fotki były robione z filtrem polarem (notabene opluwanym w innym wątku marki Selco) a kolory to chyba zasługa super pogody na jaka trafiłem tego dnia. Nie były podkrecane, bo nawet bym tego zrobic nie umiał. Tylko w programie Olympus Master (innego nie posiadam) pokombinowałem delikatnie suwakami, dodałem troche nasycenia i podostrzyłem.
Aha. Podostrzyłem je przed zmniejszaniem. A gdzies czytałem, że powinno sie podostrzac po zmniejszeniu. Prawda to? Ma to wpływ na jakośc? (w pracy jestem, nie mam czasu bawic sie i samemu to sprawdzac)
FUJIFILM X10
Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomyW moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.Główny Prostownik TWA
W moich oczach uznanie znalazły zdjęcie drugie od góry i zmiana warty. Na wszystkich wspaniałe kolory podkreślają urzekającą architekturę, z tym, że w sposobie jej pokazywania mam takie zdanie jak Helmuth.
pozdrawiam Wiejo
Taka drobna uwaga. Zmiana warty byłaby całkiem fajna ale wkradł się błąd kompozycyjny i sołdat z zadartą nogą "wychodzi" z kadru a z prawej strony budki kawałek niepotrzebnego widoku. Na fotkach z architekturą są błędy perspektywy (łatwo można je poprawić w PS).
Druh Smiena Zenit Zorkij Practica Canon Oly 5050 8080, Nikon D90 + 18-105 + 70-300 VR +50/1.4
A gdybym tą architekturę focił nie 14-42, a 40-150, (innych nie mam) to czy te linie pionowe mniej by się schodziły do góry? Czy tak samo by było? Ale za to dłuższym szkłem musiałbym więcej obciąc, a jeszcze nie umiem pokazywac szczegółów które dają wyobrażenie całości, i staram się w kadrze zmieścic jak najwięcej. Wiem, wiem. To jeden z najczęstszych błędów początkujących, jak mówia mądre książki. Ale ja do nich własnie należę i cóz zrobic...
A Photoshopa nie posiadam i nie miałem z nim kontaktu. Chyba nadeszła pora i na to.
Wieczorem dorzucę może jeszcze jakies foty z tej moskiewskiej sesji
FUJIFILM X10
W pewnym sensie zastosowanie długiej ogniskowej pomoże bo trzeba się będzie dalej odsunąć i zmniejszy to szkodliwe "walenie" się budynków.
Schodzące sie linie w fotografi architektury nie są błędem a jednym za środków kompozycji ale musi być to świadomie i umiejętnie stosowane. Wtedy daje to pożądaną harmonię na obrazie.
Kiedyś Olympus dokładał płytkę DVD z różnymi aspektami fotografii. Polecam.
Pozdrowienia i powodzenia.
Druh Smiena Zenit Zorkij Practica Canon Oly 5050 8080, Nikon D90 + 18-105 + 70-300 VR +50/1.4