Wg Karola najlepsza stopka na OC: Canonizacja św. Bernarda z Olympu AD 2011
[...]Nie patrzę na to jak na efekt pracy z aparatem cyfrowym i oprogramowaniem, dzięki któremu wszystko mogę idealnie wyczyścić i obrabiając zdjęcie też nie myślę w ten sposób, że skoro mam takie narzędzia, to powinienem wszystko doprowadzić do stanu sterylnego.[...]
BernArt - Moje zdjęcia
Zapewne D80 ma wszystko lepsze ale to "zabawka" na sezon ogórkowy
Chcesz focić czy testować własną cierpliwość ?
Weź E-1 z 14-54 -zrób sobie przysługę.
Bez przesady. Jeśli porównujemy puszki D80 i E-1 to w zasadzie wszystko przemawia za Nikonem. Nie można robić człowiekowi wody z mózgu, bo wyda kasę na rzęcha sprzed wieku i będzie miał żal, że tak mu doradzono. Inna sprawa, że jako kupujący trzeba się trochę wysilić i przeprowadzić własne badanie pomiędzy różnego rodzaju testami, zestawieniami i opiniami, a nie tylko polegać na tym co koledzy z forum powiedzą.
Wg Karola najlepsza stopka na OC: Canonizacja św. Bernarda z Olympu AD 2011
[...]Nie patrzę na to jak na efekt pracy z aparatem cyfrowym i oprogramowaniem, dzięki któremu wszystko mogę idealnie wyczyścić i obrabiając zdjęcie też nie myślę w ten sposób, że skoro mam takie narzędzia, to powinienem wszystko doprowadzić do stanu sterylnego.[...]
BernArt - Moje zdjęcia
Tu jest za duża różnica wieku po prostu...
/*...................*/
/* ...........................*/
Pytasz o estetykę, uszczelnienia, mnożnik ogniskowej, odwzorowanie kolorów?
Z aparatami to już tak jest, że można mieć E-1 z Zuiko 35-100, albo Nikona D80 w kicie...
Pytanie jest zbyt lakoniczne.
![]()
Za diabolikiem - trzeba wziąć pod uwagę konkretny zestaw. E1 z 14-54 to imho nadal kawałek solidnego sprzęta, przynajmniej mi się miło fotografuje. D80 to wiadomo - nowsza konstrukcja, a więc mniejsze szumy, szybszy af.
Potrzebujesz aparatu do reporterki - z jednej strony szybszy AF u Nikona i wyższe używalne ISO, z drugiej E1 odporny na wszelkie warunki pogodowe, pancerny twardziel, któremu nic nie jest straszne - a z iso800, 14-54 i lampą można walczyć w każdej sytuacji.
Musisz zrobić sobie listę plusów i minusów, potrzymać w ręce jeden i drugi, ustalić swoje priorytety i zdecydować![]()
Są reportaże i reportaże. Można robić reporterkę sportową na jednodniowych zawodach, albo przez miesiąc chodzić na oddział dziecięcy do szpitala, by zrobić fotoreportaż.
A nawiasem mówiąc do reporterki to nie sprzęt jest najważniejszy. Szybki AF może być czasem przekleństwem dobrego reportażu, bo nie daje czasu na refleksję.
Nagradzani autorzy reportaży pewnie w większości focą jeszcze stałoogniskowymi manualami...
No, ale trochę odbiegłem od tematu. Pamiętaj, że skuteczny AF zależy również od konstrukcji obiektywu.
oczywiście ze E-1 bierz, nie wiem nad czym się tutaj w ogóle zastanawiać. Ergonomia, kolorki i wizjer ze 100%pokryciem do tego pancerność i niespotykany urok tej puszki. A ze trochę sobie szumi na wyższych ISO? Przynajmniej nie trzeba się męczyć w PSie z dodawaniem szumu, a E-1 pięknie szumiOczywiście minimum 14-54, tanie kity raczej odpadają w tym wypadku. Oczywiście jeśli powyższe argumenty Cię nie przekonują a zamiast tego wolisz nowinki tech to bierz nikosia
Eddie, rzęch??
http://www.robertnawara.digartfolio.pl/
E-1 ZD14-54 FL-36 A850 135 f/1.8 85f/1.4 50f/2.8 20-35 f/3.5-4.5