Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Wątek: E-400 vs E-3 - ISO6400

  1. #31
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez technik219 Zobacz posta
    Ustawiasz ISO 1600, a dodatkowo w poprawkach -2EV. Potem podczas wywoływania RAW wprowadzasz w OM albo OS poprawkę naświetlenia +2EV. Tak z 1600ISO "robi się" 6400.
    Nie rozumiem? Po co ujemna korecja -2EV, zeby powalic juz calkiem to zdjecie?
    Nalezy focic na iso 1600 bez zadnych korekcji a potem forsowac o +1-2 EV. Ma sie niby kaszane 3200-6400 iso. Tylko jaki tego sens?? Praktycznie to nieuzyteczne.
    Czewsc.Ch.

  2. #32
    | OlyJedi
    Dołączył
    Dec 2006
    Posty
    118
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez chomsky Zobacz posta
    Nie rozumiem? Po co ujemna korecja -2EV, zeby powalic juz calkiem to zdjecie?
    może po to, aby wymusić krótszy czas? przynajmniej ja tak bym postąpił, bo fotografowanie w ISO 6400 podczas gdy można w ISO 1600 (a może nawet i ISO 100 ) tylko po to, aby w EXIFie było wysoko to rzeczywiście bez sensu

  3. #33
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez chomsky Zobacz posta
    Nie rozumiem? Po co ujemna korecja -2EV, zeby powalic juz calkiem to zdjecie?
    Nalezy focic na iso 1600 bez zadnych korekcji a potem forsowac o +1-2 EV. Ma sie niby kaszane 3200-6400 iso. Tylko jaki tego sens?? Praktycznie to nieuzyteczne.
    Jesli bedzie naswietlone na 0 to przy wyciaganiu na 6400 bedzie przepalone o 2EV.

  4. #34
    | OlyJedi Awatar technik219
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    103
    Siła reputacji
    17
    Moja galeria
    Kto nie fotografował analogiem i nie forsował 400 ASA na 1600 ASA, ten może i nie rozumie. Fotografujesz na filmie 400 ASA, ale czułość na aparacie nastawiasz na 1600 ASA. Czyli w rezultacie masz film bardzo mocno niedoświetlony (4-krotnie). Gdybyś wywołał go tak, jak zaleca producent, czyli tak jakbyś go naświetlał na 400 ASA, miałbyś film zupełnie jasny- do niczego. Ale musisz go wywołać tak, jakby miał 1600 ASA, czyli sporo dłużej. W rezultacie podczas wywoływania kompensujesz wcześniejsze niedoświetlenie. Oczywiście nie dostajesz filmu idealnego. Takiego jak fabrycznie oznaczonego 1600 ASA (zresztą po co miałbyś forsować 400 ASA do 1600, jeślibyś mógł od razu założyć film 1600 ASA i mieś spokój?), ale zdjęcia zrobisz. W cyfrze jest tak samo. Matryca cyfrowa, wbrew pozorom ma jedną czułość. To, że masz możliwość ustawiania od 50 do 1600, albo 6400 ISO to tylko sprawa procesora, który robi to samo, co opisane wyżej, tylko po cichu i automatycznie dodając algorytmy odszumiania i wyostrzania.

  5. #35
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez technik219 Zobacz posta
    To, że masz możliwość ustawiania od 50 do 1600, albo 6400 ISO to tylko sprawa procesora, który robi to samo, co opisane wyżej, tylko po cichu i automatycznie dodając algorytmy odszumiania i wyostrzania.
    Nie do konca, zmiana czulosci w aparacie zmienia parametry pracy wzmaczniaczy przy przetwornikach A/D. Mozna to sobie sprawdzic, postaraj sie wyciagnac cos sensownego z forsowania ISO100 na 3200.

  6. #36
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez osiołek Zobacz posta
    może po to, aby wymusić krótszy czas? przynajmniej ja tak bym postąpił, bo fotografowanie w ISO 6400 podczas gdy można w ISO 1600 (a może nawet i ISO 100 ) tylko po to, aby w EXIFie było wysoko to rzeczywiście bez sensu
    Temat watku to 6400 ISO w E400/E3.
    To co piszesz daloby owszem krotki czas i pozwoliloby ci uzyskac przeforsowane iso 1600 i tyle, mialbys w konsekwencji iso 1600. Nie musisz tak kombinowac foc na iso 400 i forsuj w programie dwie dzialki. Masz wtedy 1600 ale jak slabej jakosci.
    Owszem z tym uratowanym czasem to masz racje ale dalej masz 1600 uratowane. My dyskutujemy o 6400/3200.
    czesc.Ch.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Jesli bedzie naswietlone na 0 to przy wyciaganiu na 6400 bedzie przepalone o 2EV.
    Nie bedzie Piotrze.
    Masz w E400 tylko iso 1600 i nie mozesz w menu wstukac ISO3200 lub 6400.
    Masz warunki oswietleniowe gorsze niz mozliwosci twojego aparatu i optyki.
    Co robic? Skoro juz musisz forsowac to robisz na 1600 ( to za malo, zdjecie jest za ciemne) bez korekcji i wyciagasz ile mozesz (nawet te dwie dzialki) cos tam bedzie widac.
    Ma to byc moze jakis sens gdy sie koniecznie chce uchwycic jakies sceny w ruchu- nie wiem moze koncert albo cus. Tylko po co? Po co komu taka breja z koncertu? Prasa poda na drugi dzien swietne zdjecia wykonane jasna optyka i odpowiednim sprzetem i czym tu sie martwic? No moze jakies pamiatki rodzinne??
    Natomiast motywy statyczne foci sie na iso 100 ze statywu.
    Czesc.Ch.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
    Cytat Zamieszczone przez technik219 Zobacz posta
    Kto nie fotografował analogiem i nie forsował 400 ASA na 1600 ASA, ten może i nie rozumie. Fotografujesz na filmie 400 ASA, ale czułość na aparacie nastawiasz na 1600 ASA. Czyli w rezultacie masz film bardzo mocno niedoświetlony (4-krotnie). Gdybyś wywołał go tak, jak zaleca producent, czyli tak jakbyś go naświetlał na 400 ASA, miałbyś film zupełnie jasny- do niczego. Ale musisz go wywołać tak, jakby miał 1600 ASA, czyli sporo dłużej. W rezultacie podczas wywoływania kompensujesz wcześniejsze niedoświetlenie. Oczywiście nie dostajesz filmu idealnego. Takiego jak fabrycznie oznaczonego 1600 ASA (zresztą po co miałbyś forsować 400 ASA do 1600, jeślibyś mógł od razu założyć film 1600 ASA i mieś spokój?), ale zdjęcia zrobisz. W cyfrze jest tak samo. Matryca cyfrowa, wbrew pozorom ma jedną czułość. To, że masz możliwość ustawiania od 50 do 1600, albo 6400 ISO to tylko sprawa procesora, który robi to samo, co opisane wyżej, tylko po cichu i automatycznie dodając algorytmy odszumiania i wyostrzania.
    Kolego w cyfrze nie ma czegos takiego, ze matryca ma sztywne iso 400 a ty naswietlasz na 1600. na tym polega wyzszosc matrycy, ze iso mozesz podwyzszyc lub obnizyc i nie musisz sie martwic, czy w torbie masz odpowiedniej czulosci filmy. Wiec po co podajesz ten chybiony przyklad? Nie dyskutujemy o analogu. Co do focenia analogiem to raczej mnie nie pobijesz dlugoscia uzytkowania. I nie mam sie tu bynajmniej czym chwalic. Wolalbym byc mlodszy i miec inne przyjemnosci przed soba jak forsowanie jakiejs blony fotograficznej.
    Czesc.Ch.
    Ostatnio edytowane przez chomsky ; 26.12.09 o 15:59 Powód: Automatyczne scalenie postów

  7. #37
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez chomsky Zobacz posta
    Nie bedzie Piotrze.
    Masz w E400 tylko iso 1600 i nie mozesz w menu wstukac ISO3200 lub 6400.
    Masz warunki oswietleniowe gorsze niz mozliwosci twojego aparatu i optyki.
    Co robic? Skoro juz musisz forsowac to robisz na 1600 ( to za malo, zdjecie jest za ciemne) bez korekcji i wyciagasz ile mozesz (nawet te dwie dzialki) cos tam bedzie widac.
    Zdjecie nie bedzie ciemne, bedzie poprawnie naswietlone.
    Aparat dobierze odpowiednio dlugi czas naswietlania. Jesli wyciagniesz je pozniej o 2EV bedzie za jasne. Nic w stosunku do analogu tu sie nie zmienilo.

  8. #38
    qbic
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Nic w stosunku do analogu tu sie nie zmienilo.
    Pomijając fakt ze kwantyzacja może dać w ****.

  9. #39
    | OlyJedi Awatar technik219
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    103
    Siła reputacji
    17
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez chomsky
    Kolego w cyfrze nie ma czegos takiego, ze matryca ma sztywne iso 400 a ty naswietlasz na 1600. na tym polega wyzszosc matrycy, ze iso mozesz podwyzszyc lub obnizyc i nie musisz sie martwic, czy w torbie masz odpowiedniej czulosci filmy. Wiec po co podajesz ten chybiony przyklad? Nie dyskutujemy o analogu. Co do focenia analogiem to raczej mnie nie pobijesz dlugoscia uzytkowania. I nie mam sie tu bynajmniej czym chwalic. Wolalbym byc mlodszy i miec inne przyjemnosci przed soba jak forsowanie jakiejs blony fotograficznej.
    Dobrze przeczytaj, co napisałem. Jak mało raz, przeczytaj dwa razy
    A co do "długości" fotografowania analogiem, to nie mam zamiaru nikogo "przebijać", co to księga rekordów?
    Cytat Zamieszczone przez chomsky
    Masz w E400 tylko iso 1600 i nie mozesz w menu wstukac ISO3200 lub 6400.
    Masz warunki oswietleniowe gorsze niz mozliwosci twojego aparatu i optyki.
    Co robic? Skoro juz musisz forsowac to robisz na 1600 ( to za malo, zdjecie jest za ciemne) bez korekcji i wyciagasz ile mozesz (nawet te dwie dzialki) cos tam bedzie widac.
    Czy dobrze to przemyślałeś? Może jednak zastanowisz się jeszcze nad tym na spokojnie?

  10. #40
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Zdjecie nie bedzie ciemne, bedzie poprawnie naswietlone.
    Aparat dobierze odpowiednio dlugi czas naswietlania. Jesli wyciagniesz je pozniej o 2EV bedzie za jasne. Nic w stosunku do analogu tu sie nie zmienilo.
    Nie rozumiesz mnie.
    Chodzi caly czas o sytuacje gdy warunki sa gorsze niz moze dac Ci Iso 1600 i mozliwosci optyki, ktora posiadasz ( zdjecie z reki oczywiscie). Wtedy korzystasz z max Iso 1600- zdjecie wychodzi Ci za ciemne (bo warunki fotografowanej sceny masz na iso 6400, ale w aparacie takiego ISO nie masz bo to tylko E400) stad ta durna sztuczka z forsowaniem.
    Cale te durne przyklady dotycza ruchomego motywu, bo jesli bylby statyczny to oczywiscie statyw i po glupim gadaniu.
    Czesc.ch.

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.