Mam pytanie do znawców tematu. Mianowicie kupując aparat analogowy, na co zwrócić uwagę czytając opis. Może też inaczej jakie zadać pytanie sprzedającemu. Są jakies niuanse na które trzeba zwracać szczególną uwagę ?
Dzięki.
Pozdrawiam
Mam pytanie do znawców tematu. Mianowicie kupując aparat analogowy, na co zwrócić uwagę czytając opis. Może też inaczej jakie zadać pytanie sprzedającemu. Są jakies niuanse na które trzeba zwracać szczególną uwagę ?
Dzięki.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez fotomic ; 19.10.08 o 10:11
było sobie życie
wszystko zależy od tego co to za analog.
ZAPRASZAM: https://www.facebook.com/emil.dzemski, blog http://dzemski.blogspot.com
czyli bez AF. Zwróć uwagę na migawkę i prowadzenie filmu. Dobrze by było wypstrykać z jeden film, żeby zobaczyć czy z lustrem wszystko w porządku.
ZAPRASZAM: https://www.facebook.com/emil.dzemski, blog http://dzemski.blogspot.com
W zasadzie te same co przy cyfrówce : matówka, jaka migawka (materiał z czego zrobiona, ale to już info fabr) i rodzaj baterii, bo z niektórymi jest problem.
Pozostaje jeszcze pytanie o stan techniczny, to to pewnie wiesz. Dobrze jak jest real-foto płytki dockowej filmu. Jak fotka jest dobrej jakości to widać intensywność używania.
Jak chce sprzedać to niech da dobre fotki.
Aparaty typu Nikon F3, F4,FM. Canon F1 to często konie robocze fotoreporterów i są zamęczone. W Canonach A1, AE1 złużyta migawka gwiżdże. Ważny jest stan gąbki pod matówką. Zleżała powoduje, że lustro wali i trzęsie.
Tanio można kupić Practicę BC-1 czy B200. To były udne aparaty. Nie kupować Practic z serii BX. Plastic fantasik made in DDR.
Automaty liczą, liczą, liczą .....na człowieka.
Z allegro jest ten problem, że nie możesz zrobić próbnych strzałów aparatem, nawet bez filmu. "Na żywo" można na słuch stwierdzić, czy migawka w miarę trzyma czasy, czy nie. Oczywiście, wykryje się tylko wyraźne odchylenia. Patrz i czytaj opisy, jak jest z uszczelnieniem klapy zamykającej body (tam, gdzie się wkłada film). Jeżeli jest nieszczelna, to będziesz ją musiał sam uszczelnić przed założeniem filmu. Gdzieś w internecie można znaleźć proste przepisy, jak to robić. Ważne, by matówka była w dobrym stanie (inaczej trzeba wymienić, a nie zawsze można dostać), tak samo jak i mechanizm działania lustra. Z allegro raczej bierz te aparaty, które z opisu, ale i przede wszystkim ze zdjęć wynika, że są w dobrym stanie.
PS. OM-2 to piękny sprzęt![]()
Wprowadzasz w błąd. Na słuch nie da się niczego wychwycić. Bo klapnięcie lusterka skutecznie zagłuszy dźwięk migawki. Jakieś skrajne czasy może tak - np. można wychwycić różnicę między między 1 sekundą, a 1/1000 sek.
Lepiej sprawdzić to "na oko'. Trzeba otworzyć pokrywę i lukać na przestrzał przez migawkę i obiektyw obserwując długość "świecenie światełka" na poszczególnych czasach. Na krótkich czasach musi krótko "świecić", na długich wyraźnie dłużej.
Masz rację, przepraszam za dezinformację, w tym przypadku tak się nie uda. Instynktownie myślałem o tym, jak jest w Yashice D, a tam lustro się nie rusza, więc można na słuch coś oszacować. Czasem tak robię, gdy np. nie jestem pewien, czy aparat nie przestał trzymać czasów, a jako, że praktycznie innych aparatów już nie używam, to się przyzwyczaiłem. Jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd. W przypadku SLR trzeba by do tego podnieść lustro, a nie zawsze się da. Albo zrobić tak, jak pisze Rafał.
Pzdr