www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Odsunięcie obiektywu od powierzchni rejestratora zawsze powoduje zmniejszenie ilości swiatła. Polecam jakikolwiek artykuł na temat fotografii makro i stosowania pierścieni pośrednich.
W omawianym przypadku strata jest oczywiście niewielka, bo należałoby odsunąć obiektyw o odległość równą jego ogniskowej, aby nastąpiło dwukrotne zmniejszenie ilości światła.
40D, T17-50/2.8, S30/1.4, C70-200/4 L IS USM
![]()
Nie piszemy tu o pierścieniach pośrednich do makro a o DMW-MA1- przejściówce odsuwającej obiektyw 4/3 od sensora w aparacie mikro 4/3 na odległość identyczną jak w aparacie 4/3 - taki obiektyw zachowa się tak samo jak na 4/3... W omawianym przypadku nie ma więc żadnej straty względem światła podawanego dla 4/3. W konsekwencji np. ZD 14-54 dla poszczególnych ogniskowych zarówno w 4/3 jaki i mikro 4/3 będzie miał identyczne światło 2,8-3,5 bo zarówno w 4/3 jak i mikro 4/3 z przejściówką obiektyw 4/3 znajduje się w identycznej odległości od sensora...
Strata nastąpiłaby dopiero w sytuacji zastosowania pierścienia pośredniego do makro aby poprzez odsunięcie obiektywu od płaszczyzny matrycy pod którą został projektowany, z tym, że nie dyskutujemy tu o takim przypadku...
RAW vs JPG
************************************************** ************
Pytanie dotyczace RAW'ow z G1 - czy mozecie potwierdzic, ze jakiekolwiek ustawienia w aparacie typu: ostrosc, kontrast, nasycenie, redukcja szumow, kolory - maja wplyw JEDYNIE na JPG, a nie RAW? Czy wplywaja na RAW'y rowniez? Jesli tak - kolejne pytanie: czy sa widoczne jedynie w dedykowanym oprogramowaniu Panasa, czy rowniez w ACR/LR?
************************************************** ************
Czy posrednie ISO (inne niz 100, 200, 400, 800, 1600, 3200) (ISO increments 1/3 EV) to rzeczywiscie realne dzialanie wzmocnienia matrycy, czy i tak sprowadza sie do zrobienia zdjecia we wspomnianych ISO + rozjasnienie lub sciemnienie dokonane przez automatyke apratu (JPG), a niewidoczne w RAW'ach?
************************************************** ************
Czy wlaczenie Intelligent Exposure - powoduje, ze rozne pixele sa 'NASWIETLANE' roznie (aby uniknac przepalen) (jak sugeruje strona panasonica), czy raczej wszystkie sa traktowane jednakowo, a dopiero cale zdjecie jest traktowane 'inna krzywa', jak bodajze DPReview sugeruje? Co innymi slowy by oznaczalo uzycie RECOVERY i FILL LIGHT (jak w obrobce RAW'ow).
http://www.panasonic.net/avc/lumix/s...1/ia.html#no07
[...] increases the exposure only in under-exposed areas by detecting the brightness level part-by-part in the picture [...]
************************************************** ************
EXTERNAL FLASH
************************************************** ************
Czy uzywa ktos z Was lampy zewnetrznej Metz? Czy raczej tylko Olympus lub Panasonic?
Za Metzem przemawia tzw. kukulka, czyli dwa flash'e w jednym.
O ile dobrze rozumiem, G1 nie korzysta ze wspomagania AF z zadna z lamp? Tak?
************************************************** ************
Pozdrawiam,
Jerry_R
Jest to specjalne programowe wyciąganie z cieni: http://www.dpreview.com/news/0903/09031801apical.asp - wszystkie piksele są naświetlane jednakowo, efekt będzie widoczny tylko w JPG. Na Olympusach to jest Gradation Auto/SAT. Prawie każdy aparat to ma i prawie wszystkie chyba używają systemu tej firmy z linka.
Ostatnio edytowane przez Magnesus ; 3.05.09 o 07:18
Moja gra Aether Collector niedługo wychodzi na Steam - http://magory.net/aether
były różne graty 4/3 (standardowe i pro)
jest: FF Canona
będzie: dodatkowo EP-1 z naleśnikami
Mogę potwierdzić, że te ustawienia nie mają wpływu na rawy. Ale informacje o tym, jakie ustawiłeś sobie parametry, są zapisywane do rawów, aby oprogramowanie do ich wołania mogło, na życzenie, automatycznie je zastosować w postprocessingu.
W rawach też są pośrednie wartości iso.
Jest to dokładnie to samo, co użycie funkcji "fill light". Tyle, że aparat robi to automatycznie i od razu zapisuje do jpega.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Dziekuje wszystkim za info, jak napisalem w watku powitalnym, mam doswiadczenia ze swiata Canon'a, a chcialem sie dowiedziec, czy jak tam - wszystkie ustawienia sluza raczej JPG'om, niz RAW'ow, czy moze jak w SONY (nie wszystkie modele) wystepuje glebsza i nieoczekiwana ingerencja w RAW'y. Dzieki raz jeszcze!
Jeszcze interesuje mnie, czy ma sens kupienie Metz 58 AF-1, czy raczej Olympus FL-50R. Bo z tego co czytalem, kupno lampy Panasonic nie ma najmniejszego sensu (wzgledem Olympus).
Wlasnie znalazlem watek o 58 AF-1, zaczynam zatem przekopywac![]()
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 3.05.09 o 22:37
Odpowiedź na to pytanie już otrzymałeś wyżej od epicura.
Jedyna znana mi ingerencja w dane RAW'a występuje przy "Noise Reduction" gdzie po zrobieniu zdjęcia robione jest drugie "przy zakrytym deklu".
Wynikowe zdjęcie jest różnicą tych zdjęć a celem jest zmniejszenie szumów przy dłuższych czasach naświetlania.
ORF Viewer 1.10 - program do szybkiego przeglądania plików ORF (100% "czystej" Javy)
Obsługuje również E-30, E-620 i E-P1
Moja gra Aether Collector niedługo wychodzi na Steam - http://magory.net/aether