Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 49 z 49

Wątek: Test Zuiko Digital ED 70-300 mm f/4.0-5.6 na optyczne.pl

  1. #41
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.067
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez salvadhor Zobacz posta
    Ja jestem słaby w te technikalia, ale w teście zainteresowała mnie jedna rzecz - która się już kiedyś mi obiła o uszy. Chodzi mianowicie o zrównanie np. ogniskowej 300mm dla 4/3 z 300mm dla FF. Założeniem tego twierdzenia jest przyjęcie, że za pomocą 300mm na matrycy FF uda się wykonać zdjęcie, z którego da się wykroić kadr o stosunku 4/3 i będzie on tej samej jakości (a nawet lepszy), jak zdjęcie z 300mm na 4/3. Warunkiem jest odpowiednia rozdzielczość matrycy FF, tak, by można było wykroić kadr 4/3 o takiej samej rozdzielczości.
    Jest jeszcze sprawa krycia takiego szkla.

    Szklo 300mm dla 4/3 z uwagi na mniejszy sensor bedzie
    konstrukcyjnie mniejsze i mialo krycie mniejsze niz pelna klatka.
    Pojdzie za tym gorsza jakosc w stosunku do krycia FF.

    Szklo 300mm dla FF bedzie musialo kryc wiecej niz FF aby
    dla calej klatki uzyskac rowna jakosc optyczna.

    Szkla sa najlepsze na srodku kadru a pozniej ich ostrosc spada
    i najgorzej jest na krawedzi.
    Pytanie na ile zapasu potrzeba w kryciu aby nie bylo winiety
    i innych wad widocznych na zdjeciach

    Programowe wyciecie z FF obszaru sensora 4/3 powinno
    dac lepszej jakosci obraz z uwagi na to, ze szklo
    ma wieksze krycie i na powierzchni 4/3 sensora FF zachowa
    stabilniej wyzsza jakosc optyczna.
    Ostatnio edytowane przez Darekw1967 ; 7.09.08 o 23:26
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  2. #42
    rocco
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Jest jeszcze sprawa krycia takiego szkla.

    Szklo 300mm dla 4/3 z uwagi na mniejszy sensor bedzie
    konstrukcyjnie mniejsze i mialo krycie mniejsze niz pelna klatka.
    Pojdzie za tym gorsza jakosc w stosunku do krycia FF.

    Szklo 300mm dla FF bedzie musialo kryc wiecej niz FF aby
    dla calej klatki uzyskac rowna jakosc optyczna.

    Programowe wyciecie z FF obszaru sensora 4/3 powinno
    dac lepszej jakosci obraz z uwagi na to, ze szklo
    ma wieksze krycie i na powierzchni 4/3 sensora FF zachowa
    stabilniej wyzsza jakosc optyczna.
    Całkiem sensownie
    Spójrzcie na Leikę 25/1.4.
    Wielkość przedniej soczewki jest chyba znacznie większa niż najmniejsza konieczna dla tej jasności. A po co?
    Żeby "pracowała" środkiem a nie brzegami.
    Ostatnio edytowane przez rocco ; 7.09.08 o 23:28

  3. #43
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Szkla sa najlepsze na srodku kadru a pozniej ich ostrosc spada
    i najgorzej jest na krawedzi.
    Pytanie na ile zapasu potrzeba w kryciu aby nie bylo winiety
    i innych wad widocznych na zdjeciach
    Jest jeszcze inna kwestia. Im mniejsze jest koło obrazu, tym większa jest telecentryczność. Tak mi się przynajmniej wydaje... Pytanie brzmi: na ile większa telecentryczność przeciwdziała spadkowi ostrości w rogach kadru?

    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Programowe wyciecie z FF obszaru sensora 4/3 powinno
    dac lepszej jakosci obraz z uwagi na to, ze szklo
    ma wieksze krycie i na powierzchni 4/3 sensora FF zachowa
    stabilniej wyzsza jakosc optyczna.
    To dlaczego szkła FF podpięte pod APS-C wcale nie dają obrazu ostrzejszego w rogach, niż obiektywy 4/3?

  4. #44
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.067
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Mysle, ze dla standardu FF musza dopiero powstac odpowiednie szkla, ktore
    maja wiekszy zapas niz to co do tej pory bylo okreslane dla analogowego
    standardu. Chodzi tutaj takze o przesylanie prostopadle swiatla na FF i
    uzyskanie wysokiej ostrosci dla brzegow.

    Nasunela mi sie mysl... ze system 4/3 lepiej korzysta z tego
    co szklo podaje na sensor - chodzi mi o proporcje obrazu.

    Tak naprawde szklo daje okrag i wzorcowy obszarem powinien
    byc kwadrat
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  5. #45
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Otwock
    Posty
    377
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Ja to sobie kiedyś inaczej zobrazowałem (ogniskową a nie crop). Przyjęło się że dla oka - naturalną ogniskową jest 50mm.
    Jednym okiem patrzyłem na scenę przede mną, a drugim poprzez wizjer aparatu i kręciłem pierścieniem. W okolicach 50mm oba obrazy miały tę samą wielkość.
    Nie 25mm, ale 50.

  6. #46
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.067
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta

    To dlaczego szkła FF podpięte pod APS-C wcale nie dają obrazu ostrzejszego w rogach, niż obiektywy 4/3?
    Szkla FF sa technologicznie pod analogi zaprojektowane i tam
    nie ma ukierunkowania prostopadlego swiatla dla calego kadru
    na sensor To daje zmniejszenie ostrosci na krawedziach.

    Gdy zrobia nowe konstukcyjnie szklo FF dla cyfrowej lustrzanki
    pod sensor... bedzie ostro... na krawedziach.
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  7. #47
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Tak naprawde szklo daje okrag i wzorcowy obszarem powinien
    byc kwadrat
    Dlaczego akurat kwadrat? Przecież rogi prostokąta wpisanego w okrąg są w takiej samej odległości od środka koła, co rogi kwadratu wpisanego w ten sam okrąg.

  8. #48
    piotrek204
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Darekw1967 Zobacz posta
    Mysle, ze dla standardu FF musza dopiero powstac odpowiednie szkla, ktore
    maja wiekszy zapas niz to co do tej pory bylo okreslane dla analogowego
    standardu. Chodzi tutaj takze o przesylanie prostopadle swiatla na FF i
    uzyskanie wysokiej ostrosci dla brzegow.

    Nasunela mi sie mysl... ze system 4/3 lepiej korzysta z tego
    co szklo podaje na sensor - chodzi mi o proporcje obrazu.

    Tak naprawde szklo daje okrag i wzorcowy obszarem powinien
    byc kwadrat
    Masz racje. W 3/2 sporo obrazu sie marnuje.
    Szkla w systemach FF sa zmieniane, producenci zdaja sobie doskonale z tego sprawe. Kiedys nie bylo takiej potrzeby.

    Mysle ze w FF 40mpix ma sens.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Dlaczego akurat kwadrat? Przecież rogi prostokąta wpisanego w okrąg są w takiej samej odległości od środka koła, co rogi kwadratu wpisanego w ten sam okrąg.
    Jak sie nie myle to przy tej samej przekatnej kwadrat ma najwieksze pole ze wszystkich prostokatow.
    Ostatnio edytowane przez piotrek204 ; 7.09.08 o 23:59 Powód: Automatyczne scalenie postów

  9. #49
    | OlyJedi Awatar dog_master
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    2.265
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    Dokladnie. Kwadrat jest najbardziej optymalny
    Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
    My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12.03.09, 10:56
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15.01.09, 20:46
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 8.12.08, 04:16
  4. Zuiko Digital ED 35-100mm 1:2.0 - Test(lab)
    By fotomic in forum E-System
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28.01.07, 19:16
  5. Zuiko Digital ED 150mm 1:2.0 - Test(lab)
    By fotomic in forum E-System
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28.01.07, 19:15

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.