Widzę, że już za analizowanie matrycy i AFu się zabraliście. Ja jednak chciałbym wrócić do głównej nowości D90, a mianowicie nagrań wideo.
Przeglądając forum fotoreporterzy.net trafiłem na dyskusje na ten temat: http://fotoreporterzy.net/forum/?for...ead=44&start=0
Szczególnie spodobał mi się ostatni post (w chwili, w której pisze te słowa) użytkownika rogala z tegoż forum:
Wszyscy psioczą na ten aparat z kamerą, ale trzeba też spojrzeć na to nieco z innej strony. Owszem - część ludzi będzie kręcić filmy HD i później mozolnie wyszukiwać na nich klatki z “decydującym momentem”. Inna część wykorzysta ten “gadżet” do tego po co został on najpewniej zaprojektowany - kręcenia filmów będących uzupełnieniem fotoreportażu. Nie da się ukryć, iż fotoreportaż przenosi się w coraz większym stopniu do sieci - wystarczy spojrzeć na to, co robi MediaStorm. Kiedyś trzeba było targać ze sobą kamerę i taśmy, a teraz wystarczy ustawić przełącznik na “Video”. Żadna rewolucja - zwykłe ułatwienie życia.
A teksty, że filmy HD wyprą fotografię….no cóż - każda fotoedycja chce 10 super klatek na wczoraj. Wyślij im z terenu 900MB filmu z tekstem, żeby sobie coś fajnego tam znaleźli. Albo przeglądaj 3 godziny materiału filmowego i wycinaj co się da. Nawet jak zrobisz kilkaset “zwykłych” zdjęć na jakimś temacie to i tak wybranie najlepszych, opisanie i wysłanie to jest jakieś 15-20 min. Przez połowę tego czasu to się film nawet nie załaduje do Adobe Premiere. Już na etapie efektywności pomysł nie ma większych szans istnienia![]()
Świat się zmienia, a wraz z nim ludzkie poglądy. Miałem kiedyś taką fajną hybrydkę z LV i możliwością kręcenia filmów. Kiedy przymierzałem się do zakupu lustrzanki i pisałem na forum (wprawdzie nie tym), że będzie mi brakowało LV po zakupie lustra, to użytkownicy luster pisali mi, że to zbędny ficzer. Dzisiaj zewsząd słychać zachwyty nad przydatnością LV. Ja zaś się przyzwyczaiłem do wizjera, a LV mam głęboko w ... Hybrydą mogłem kręcić filmy. Kręciłem, owszem raz, może dwa, aby się przekonać, że ma się to nijak do filmu kręconego kamerą. Obecnie producenci będą "na gwałt" uszczęśliwiać użytkowników luster tym filmowaniem. Marketing ponad wszystko!
Czarny aparat z gorszego systemu
Moja galeria: http://picasaweb.google.com/Cadman1959
Radosław "Radio Erewan" Przybył
http://www.fototv.pl Pierwsza w Polsce Internetowa telewizja o fotografii
* Nigdy nie próbuj przekonywać ludzi, którzy wiedzą, że mają rację. ~Leto
co to takiego te closeupów -to takie coś oznaczone trójkącikiem albo kółeczkiem?
Mam poważne braki w Nowomowie Forumowej![]()
Ale jest i w cenie. Nie mniej się zgadzam, kto się orientuje, to nie kupi D90. Miałem go kilka minut i zrobiłem parę kliknięć i parę sekund filmu. Bez ciekawego obiektywu to nie to, a poza tym jakość jak na dzisiejsze kamery średniawa. Zdecydowanie moim zdaniem wygra tu Canon
/*...................*/
/* ...........................*/
optyczni przetestowali D90
http://www.optyczne.pl/84.1-Test_apa...__Wst%EAp.html
Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów
foto Stankiewicz Tomasz
Taaak, jak w pierwszym zdaniu piszą, że to wszakże aparat dla amatora to już tłumaczy ich późniejsze pianie i zachwyty...
Dla mnie to takie nowoczesne D40X. Może się równać z E510/520 co najwyżej. W jednym miejscu wygra w drugim przegra. Jakość obrazowania na podobnym poziomie
/*...................*/
/* ...........................*/
Ja rozumiem skupiać się na zaletach Olympusa (wielkość, optyka, funkcjonalność, etc) ale mówienie o podobnej jakości obrazowania to nieporozumienie. Bardzo bym chciał nie mieć racji w tym względzie.
http://www.imaging-resource.com/PROD...D90IMATEST.HTM
Dynamic Range (in f-stops) vs Image Quality (model 0.1 high)
Nikon D90
(Adobe Camera Raw 4.6b) 9.27
Olympus E-3
(Adobe Camera Raw 4.3) 7.64
Olympus E-510
(Adobe Camera Raw 4.1) 7.46
No niestety ale pod względem dynamiki obecne konstrukcje nas zjadają...