jak ustawi 120x80 i 32kbps to i dniami![]()
jak ustawi 120x80 i 32kbps to i dniami![]()
jak można takiego analfabetę dopuścić do klawiatury ??
powinna być jakaś ustawa zakazująca produkowania się w internecie takim matołom
Moim zdaniem zastane - lampa na wprost nie dałaby raczej cieni pod kątem od słupka i pod innym kątem od balustrady... wygląda na to, że to jednak dość silne oświetlenie, ale na pewno nie lampa na wprost...Zamieszczone przez Mariush
P.S. Na drugim zdjęciu w prawym górnym rogu widać nawet z jakiego typu oświetleniem mamy do czynienia... wali aż miło (ale trzeba przyznać, że kit odporny jest na odblaski)
Jeśli trzeba użyć ISO3200 przy f1.4 to znaczy, że nie ma światła... jak nie ma światła, to nie ma zdjęcia, poza tym jeszcze jest coś takiego jak GO, co mi po ISO3200 i f1.4 jak będę miał ostre tylko jedno oko panny młodejZamieszczone przez Maryo
Jeśli ktoś potrafi dobrze użyć flesha to uzyska lepsze rezultaty niż przy mistycznym świetle zastanym... Tak na prawdę błyskotka daje znacznie więcej "bang for your bucks" niż najjaśniejsze szkło, bo fotografia to malowanie światłem i kiedy dysponujesz kieszonkowym słoneczkiem i wiesz jak go użyć to będziesz osiągał znakomite rezultaty.
Ostatnio edytowane przez Dempsey ; 21.07.08 o 18:58
OLYMPUS E-500, ZD 12-60/2.8-4.0, ZD 14-45/3.5-5.6, ZD 40-150/3.5-4.5, FL-36, filry HOYA polaryzacyjny LINIOWY i połówkowy-szary
D7K, T17-50/2,8VC,OM50/1.4, 58/2, 135/3,5, 61L/Z, DCR-250 (E-510 + 14-42 i 40-150 czasami)
oj mylisz się bardzo -jak tylko dorwę się do drugiego kompa to podeślę odpowiednie przykłady -wystarczy odpowiednio kadrować, żeby mieć w GO to co się chce -a nie tylko jedno okoJeśli trzeba użyć ISO3200 przy f1.4 to znaczy, że nie ma światła... jak nie ma światła, to nie ma zdjęcia, poza tym jeszcze jest coś takiego jak GO, co mi po ISO3200 i f1.4 jak będę miał ostre tylko jedno oko panny młodej ?![]()
Dempsey:
Dobrze gadasz poza tym że przy F1.4 i ogniskowej powiedzmy 60-80mm (dla 35mm) mieści się cała (stojąca) postać i to z zapasem. Wiadomo, GO zmniejsza się przy robieniu zbliżeń i portretów.
ja sie chyba "pochlastam" dzis przez tego flasha.
fatman, nasz kolega chyba nie był w ciemnych pomieszceniach, a nawet i na zewnątrz takie warunki sie zdażają. chociaz czasem lepiej uzyc iso6400 i f2-2,8, wszystko zalezy od konieczności.
lampą jak nie bedziesz operować to zawsze bedzie widac efekty tej operacji, nawet jak bedziesz odbijał, przepuszczał, ratował sie blendami. w studio to juz inna bajka, tam są softboxy...
WL - nie martw się
Skorzystaj z rad bardziej doświadczonych kolegów którzy mówią o tym JAK się przygotować do focenia ślubu.
Co do wyboru puszki i systemu: to powiem w tajemnicy że gościnnie pstrykałem na weselu u rodzinki, był również PAN PROFESJONALISTA oraz kuzyn. Z trojga złego, PANA PROFESJONALISTY młodzi fotek wybrali raptem kilka, zaś moich i kuzyna całą masę. Fotki drugiego „pobocznego” pstrykacza no niby fajne bo ISO 3200 i jasna stałka w 400D ale kolory :/ Nie ma co porównywać OLEK RULEZ. A fajne w tym wszystkim było to że mimo tego, iż pstrykaliśmy (z kuzynem) w tym samym praktycznie momencie, zdjęcia są diametralnie różne. Inne kadrowanie, kolory, ujęcie. Nie masz się co przejmować tylko brać skoro Cię o to poprosili. Moim zdaniem sprzęt zda egzamin i Ty będziesz zadowolony a młodzi szczęśliwy że zdjęcia fajne i z pomysłem. Nie każdy młodożeniec wie co to poprawne kadrowanie, światło zastane itp. Fotki po prostu maja mieć „duszę”. Nawet jeżeli używasz wbudowanej lampy.
Pozdrawiam
vG
Jak zrobię najlepsze zdjęcie w swoim życiu to zmienię hobby. (-M)
www.grzegorzkorab.pl