Wiadomo ze można "sprzedawać" zdjęcia zrobione i kompaktem ale wszystko zależy dla jakich klientów te prace i jakie maja wymagania co do jakości (nie koniecznie muszą być to logicznie uzasadnione wymagania).
się zaczyna - znowu
za wolne szkła czy za wolne seryjne ? Co miałeś ?Chcę kupić profesjonalny sprzęt do zadań zawodowych: wnętrza, krajobraz, kotlet, bo posiadany dotychczas w ciemnych pomieszczeniach jest za wolny.
Niesamowicie podobają mi się obiektywy ZD zwłaszcza 12-60, 50, i 8mm, właściwie nie znajduję (lub nie potrafię znaleźć bo jest tego za dużo) w ofercie konkurencji szkieł tej klasy za podobną cenę.
Jeśli coś się zmieni na rynku - bedziesz się martwił. Masz zestaw z dobrymi szkłami, które spełniają Twe wymagania... Co z tego, że najwiekszy rozwój szkieł jest do 6x6 albo do czegokolwiek innego....Te 3 pokrywają całkowicie moje zapotrzebowanie, no i teraz jeszcze w cenie można otrzymać lampę. Abstrahując od różnic w cenach sprzętu między systemami (canon, nikon) proszę o odpowiedź czy nie lepiej dryfować w kierunku FF bo wydaje mi się że konkurencja oleje teraz rozwój obiektywów profesjonalnych do mniejszego formatu.
czy przestanie czy nieprzestanie - nie wiemy. Może za rok będzie jakiś rewolucyjny wynalazek, po którym wszyscy przestana robić lustrzanki... kto wie... Myśle że sensownie jest się pakować. Odpowiedz mi na pytanie. Najpierw piszesz że 12-60 50 i 8 pokrywają Twoje zapotrzebowanie. Zakładam, że E3 też je pokryje. Czyli w lipcu 2007 masz sprzęt, który Cię zadowala i z powodzeniem możesz nim robić dobre zdjęcia. Jakie tak na prawdę ma znaczenie czy na jesieni 2008 puszczą E4 czy nie ?....Czy sensownie jest pakować się w system "bez przyszłości"? czy olympus nie poprzestanie na budowie aparatów dla mniej wymagających i nie zarzuci rozwoju konstrukcji semi-pro jak E3? i czy w przyszłości będzie jakieś E4?
Dziękuję wszystkim, którzy zdecydują się udzielić mi odpowiedzi.
Oczywiście , to, ze mażna zarabiać na życie tylko Ful Frame - to jakiś wymysł nie poparty niczym. W zeszłym roku poznałem fotografa National Geographic, laureata World Press Photo i Wildlife Photographer of the Year. i o dziwo w skrzyneczce PELI miał E510 i 14-54... a na swojej stronie pisze że nie spotkał lepszych obiektywów niż ZUIKO.... a chyba zarabia na życie.
Ja też zarabiam mając e510 - nie tak duże pieniądze jak ekipa z NG, ale na waciki wystarczy... DA SIĘ
to pokaż swoje fotki, zobaczymy wszyscy kto jest twoim zleceniodawcą. i najlepiej podaj ile za nie dostajesz pieniążków.
a tak serio to pytania typu jaki aparat kupic to uwazam ze zadaje lekki amator, bo profesjonalista wie czego chce. więc proponowanie takiej osobie ff to tylko zart tymfa wart.
Wulf, skoro jestes profi, to sam najlepiej wiesz, czy E-3 i w/w obiektywy beda dla Ciebie dobre czy tez nie... Jezeli potrzebujesz FF to go kup, jezeli chcesz E-System, to go kup.
A przede wszystkim patrz na to, czego TY potrzebujesz - a nie ktos inny. E-System NIE upada, E-System NADAJE SIE do kotleta.![]()
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
E-510 zd 14-54 też sie da zarabiać! Ale jak masz większy budżet to E-3
FujiNikon
http://kasinskislawek.pl
Dziękuję Wszystkim za bardziej lub mniejpomocne odpowiedzi.
Nie dam rady ustosunkować się do wszystkich postów więc zrobię to w sposób zbiorczy.
Do tej pory używany sprzęt: (tylko bez śmichów, chichów)
Canon AE-1 + 24-45, minolta + 135 f2.0 i 50f2.0, sony R1, od niedawna E420, do tego 2 starego typu lampy metz
Analogi wiadomo, przeżytek, R1 super jakość ale w cieniu okropnie wolny, E420 chciałbym mieć jako dodatkowy z ZD8mm lub ZD50mm
W momencie przechodzenia z grzecznościowego wykonywania zleceń kotletowych jako nie główny kotleciarz, nie mam odwagi pracować na takim sprzęcie.
Jeśli chodzi o prędkość zależy mi na szybkości ostrzenia a tryb seryjny mi zwisa.
Jak dla mnie E3 jest super, odbitek większych niż A3 nie robię.
Klientów, którzy mówią: canon to canon a nikon to nikon wyślę do mojego kolegi.
Korpusy nie uszczelniane i zbyt wielkie odpadają ze względu na prywatne zainteresowania.
Więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak znaleźć dobrą ofertę i się zadłużyć
Niestety ceny E3+12-60 są w okolicach 7000 a nie chciałbym zwlekać, żeby mi ta fajna lampka przeszła koło nosa.
Pozdrawiam
I tak ma byckupuj i ciesz się sprzętem a przedewszystkim zdjęciami
-->Powodzenia w karierze kotleciarza. PS. wpadaj do nas częściej
![]()
E-3,E-510;F8, ZD14-54,S30,ZD40-150,FL50,FL50R,FL36R... i co dalej ? ? ?