Strona 7 z 42 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 415

Wątek: Nikon d700 - FF!

  1. #61
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Rafał Czarny Zobacz posta
    Dokładnie o tym mówiłem. Właśnie perspektywa szerokiego kąta sprawia moim zdaniem wrażeniem "plastyki", "trójwymiarowości" czy jak to tam zwał.
    Takiego zdjęcia, jak Fatman pokazał, nie da się zrobić Ricohem.

  2. #62
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Smerf Maruda Zobacz posta
    Takiego zdjęcia, jak Fatman pokazał, nie da się zrobić Ricohem.
    Dlaczego nie? Że nie będzie tej lekkiej nieostrości w tle? No i dobrze.
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  3. #63
    | OlyJedi Awatar Smerf Maruda
    Dołączył
    Dec 2005
    Mieszka w
    Stolyca
    Posty
    2.579
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Rafał Czarny Zobacz posta
    Dlaczego nie? Że nie będzie tej lekkiej nieostrości w tle? No i dobrze.
    Bo to właśnie pełna klatka była i jakiś szerokawy kąt na pełnej dziurze To właśnie dało wrażenie 3D, przynajmnie dla mojego niewprawnego oka.

  4. #64
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Smerf Maruda Zobacz posta
    Bo to właśnie pełna klatka była i jakiś szerokawy kąt na pełnej dziurze To właśnie dało wrażenie 3D, przynajmnie dla mojego niewprawnego oka.
    Łukasz, nie masz moim zdaniem racji. Wrażenie 3D wynika z użycia szerokiego kąta. Wielkość klatki nie ma znaczenia. To nie lekka nieostrość tła na zdjęciu Fatmana sprawiła wrażenie głębi, ale perspektywa. Spójrz na zdjęcie Konukery - wszystkie plany ostre, a efekt 3d IMHO piękny (chyba jeszcze wyraźniejszy).
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  5. #65
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2004
    Posty
    3.752
    Siła reputacji
    198
    Moja galeria
    Nawiążę do pytania Rafała - co oznacza termin "plastyka". Dotyczy obrazu, czy obiektywu?

    Moim zdaniem jest to pojecie, którego nie można na dziś zdefiniować. Na forach netowych najczęściej uzywa się go subiektywnie, pojęcie to wtedy jest równoznaczne z "podobaniem się" zdjęcia wykonanego danym aparatem z określonym obiektywem.

    1) Podobno pierwszy raz tego pojęcia użyła firma Leica w materiałach reklamowych zachwalajacych jej obiektyw małoobrazkowy 24 mm. Odtąd pojęcie nabrało obywatelstwa w świecie fotografii. Mimo, ze od tego czasu (okolo 20 lat?) jest używane gdzie się da, a wielu udaje, że wie o co chodzi (to taki pięknie brzmiący termin), nikomu nie przychodzi do głowy, że w rodowodzie pojęcia tkwi zwykły marketing graniczący z blagą.

    2) W ostatnich latach "plastyka" jest najczęściej kojarzona z bokehem (slowo bokeh w japońskim języku oznacza - rozmyty, splowiały, bezbarwny, głupi, przyjęła sie w angielskim wymowa - zgrubsza - bouki, lub boki). Bokeh jest to sposób odwzorowania przez obiektyw przedmiotów w strefach poza strefą ostrości. Bokeh jest cechą obiektywu, a nie aparatu. Terminu tego używa sie w praktyce najczęściej do określania "ładności" stref nieostrości na zdjęciach, np. "ale fajny bokeh na fotce".
    Testerzy obiektywów kojarzą bokeh z odległościa w pionie (wzdłuż pionowej osi wartości MTF) na wykresie MTF dla danego obiektywu, linii pochodzących z dwóch różnych trawersów pomiaru MTF (MTF - przeniesienie kontrastu lokalnego przez obiektyw). Jedna z linii (zwykle linia ciągła na wykresie) pokrywa sie z pomiarami na jednej przekątnej klatki, druga z pomiarami na drugiej przekątnej (zwykle jest to linia przerywana na wykresie). Im bardziej odległe są te linie MTFu, tym więcej aberracji posiada obiektyw (np. astygmatyzmu i krzywizny pola), tym gorszy dla oka bokeh. I odwrotnie, im bliżej linie, tym ładniejszy bokeh - ładnie rozmyty, kontrast i szczegóły są ładnie "rozcieńczone".
    Ładność bokehu w danym obiektywie zależy od konstrukcji obiektywu, ilości aberracji w nim oraz jakości warstw przeciwodblaskowych, a także od dwóch czynników, od otwarcia przysłony i od konstrukcji przysłony - im więcej listków w przysłonie, tym ładniejszy bokeh.

    3) Niektórzy kojarzą intuicyjnie plastykę z wysokim MTF (dotyczy to całego obrazu, nie tylko stref poza ostrością), co objawia sie kontrastową reprodukcją drobnych szczegółów. Wartość MTF jest to z grubsza kontrast lokalny, ostrość (akutancja) najdrobniejszych szczegółów. Nie należy mylić z kontrastem ogólnym obrazu rysowanego przez obiektyw.

    4) Niektórzy kojarzą plastykę z dobrą odpornością obiektywu na odblaski. Taki obiektyw daje obraz "czysty", o wysokim kontraście ogólnym, mało jest w nim światła poodbijanego w sposób nadzwyczjny - niezgodny z optyką znaną ze szkoły średniej, od powierzchni soczewek i padajacego na "chybił trafił" na płaszczyzne obrazową. Kontrast ogólny i MTF (kontrast lokalny) w największym stopniu zależą od jakości warstw przeciwodblaskowych. Wysoka jakość warstw - wysoki kontrast ogólny oraz MTF.

    Pzdr, TJ
    Ostatnio edytowane przez Tadeusz Jankowski ; 20.06.08 o 22:12

  6. #66
    | OlyJedi Awatar dog_master
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    2.265
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Testerzy obiektywów kojarzą bokeh z odległościa w pionie (wzdłuż pionowej osi wartości MTF) na wykresie MTF dla danego obiektywu, linii pochodzących z dwóch różnych trawersów pomiaru MTF (MTF - przeniesienie kontrastu lokalnego przez obiektyw). Jedna z linii (zwykle linia ciągła na wykresie) pokrywa sie z pomiarami na jednej przekątnej klatki, druga z pomiarami na drugiej przekątnej (zwykle jest to linia przerywana na wykresie). Im bardziej odległe są te linie MTFu, tym więcej aberracji posiada obiektyw (np. astygmatyzmu i krzywizny pola), tym gorszy dla oka bokeh. I odwrotnie, im bliżej linie, tym ładniejszy bokeh - ładnie rozmyty, kontrast i szczegóły są ładnie "rozcieńczone".
    Ładność bokehu w danym obiektywie zależy od konstrukcji obiektywu, ilości aberracji w nim oraz jakości warstw przeciwodblaskowych, a także od dwóch czynników, od otwarcia przysłony i od konstrukcji przysłony - im więcej listków w przysłonie, tym ładniejszy bokeh.
    Super, to ktos mi bedzie mowil, czy cos jest ladne czy brzydkie Jak ja lubie takie obiektywne testy ;p
    Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
    My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.

  7. #67
    | OlyJedi Awatar Michu (Pentax)
    Dołączył
    Sep 2006
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    344
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Skoro wszyscy twierdzą, że to już było, to ja też tak napiszę.
    Zacznijmy od GO. Pewnie, że każdy ma do niej inne wymagania. Rafał, jako osoba lubująca sięw streecie, będzie optował za dużą głębią, podobnie jak osoby focące krajobrazy czy macro. Inni - zdecydowanie lubujący się w fotografowaniu ludzi lub innych obiektów mających zostać odseparowanych od tła - będą dążyć do tego, by wartość ta była możliwie niewielka.
    Ale jak wspomniałem, było o tym niejednokrotnie.
    Podobnie jak i o tym, że nie do końca należy patrzeć na kalkulator GO. W nieostrości bowiem nie chodzi tylko o to, kiedy zaczyna się już rozmazywać obiekt. Ale też to, jak wygląda tło kilka metrów dalej. To dlatego średni format rzuca swą plastyką na kolana - przynajmniej mnie. Wystarczy przelecieć się po standardach: 120mm dla 6x9, 80mm dla 6x4,5, 50mm dla 35 i dla 4/3 25mm. Każdy z tych obiektywów ma zbliżony kąt w swym docelowym zestawie. Ale każdy z nas wie, w jaki sposób zostają oddane rozmycia dla owych ogniskowych. Sorry, ale osobiście wolałbym mieć możliwe największą fizycznie powierzchnię światłoczułą.
    Ale to akurat ja. Jak wspomniałem, każdy ma inne preferencje. Ale o tym już było...
    Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=

  8. #68
    | OlyJedi Awatar kojot3.0
    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    wies k/Skieniewic
    Posty
    308
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    A ja dla odmiany radzę podłączyc sie pod "BrainFeedback". Myśle że wtedy skończą si e te dupowate spory ( bez urazy dla wszystkich) Wiem że to jest forum i można sobie pisac i pisac , ale na cholere prawie cały czas spory o nic. Każdy ma swoje zdanie. Każdy inaczej postrzega świat.Skąd ja mam wiedzie jak druga osoba postrzega np czerwony kolor.Może inaczej niż ja i już musi wywiązac sie kłótnia, a co najmniej ostra dyskusja. Nie wiem dlaczego ale takie same dyskusje ( tylko na inny temat) są na np forach o Car Audio. Tam też ludzi e kłócą sie o rzeczy bzdurne, typu który sprzęt lepszy.Tyle że tam nie wiedziec czemu spierają sie o plastykę dzwięku Przecież po to powstało tyle różnej graciarni żeby każdy mógł znaleśc coś dla siebie.I podobnie jest w fotografii.... Nieprawdaż ?

  9. #69
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar geo
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    widzę Morze
    Posty
    737
    Siła reputacji
    48
    Moja galeria
    To wszystko przez te kobitki, jak się zrobi portret kobitce na ff to mówią ale ładnie wyszłam a jak sie zrobi Olkiem (np. na kicie) to każdego pryszcza widać....ale te same kobitki :
    ale ten kwiatek taki ostry (mówia wyraźny) a nawet nie wiem kiedy zrobiłam zdjęciei taki mały fajny ten aparat a ten twój duży to wcale lepszych zdjęć nie robi...
    A7II słoiki
    jerzykulesza.zenfolio.com

  10. #70
    | OlyJedi Awatar Fatman
    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    921
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    hej hej, ale narazie w tym wątku nie ma nawet ostrej dyskusji

    to najspokojniejsza dyskusja w jakiej ostatnio brałem udział

    a w ogóle to już OTa robimy, a miało być o D700

    no to OT dalej -jak myślicie kiedy wreszcie Canon odpowie swoim 5D Mk II ?
    lada moment FF zaatakuje też Sony ze swoim A900 (przewidywana cena około 10k zł)

Podobne wątki

  1. D700 vs. 5D MkII
    By pat.p in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 104
    Ostatni post / autor: 3.01.10, 22:49
  2. co sie dzieje z cena d700? sony a900 duzo tansze
    By Marcin510 in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27.02.09, 08:59
  3. d700 na dpreview
    By grizz in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 9.10.08, 08:03
  4. Test Nikona D700 na optyczne.pl
    By rocco in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 6.10.08, 15:14

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.