Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: Kilka ostatnich pytań przed zakupem E-510

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    13
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Kilka ostatnich pytań przed zakupem E-510

    Witam,

    Ostatnimi dniami siedze na forum i czytam wszystko co dotyczy e-510. Przed zakupem E-510 w dual kicie chciałbym sie jednak upewnić co do kilku kwestii. Aparat kupuje w USA.

    Wpierw fakty:

    - jestem amatorem, który sprzedaje Minoltę Z6 i przesiada się na lustro.
    - robię zdjęcia na uroczystościach rodzinnych, ale też sporo wycieczkuję...
    - nie używam aparatu to celów zarobkowych

    Pytania:
    - mając Minoltę Z6 wyłączyłem cyfrowy zoom, ale max wielkości optycznego zoom używałem BARDZO często, stąd pytanie: czy możecie oszacować czy ten obiektyw 150mm mi wystarczy?

    - zastanawiałem się nad szkłem Sigmy 70-300mm, ale prawda jest taka, że nie mogę go znaleźć ani w Olypedii ani w sklepach w USA (bizrate.com i pricegrabber.com także pusto). Z tego co czytałem jest tańsze od Zuiko, ale w pełni kompatybilne z E-510. Prawda li to?

    - zastanawiałem się nad lampą zewnętrzną - w pełni kompatybilną z E-510. Polecacie FL-36 oraz kilka odpowiedników firmy Mertz bodajże (przyznam, że się pogubiłem, które lampy tej firmy są w pełni kompatybilne - są sprzeczne informacje na forum). I dwa pytania:
    czy do moich amatorskich zdjęc zewnętrzna lampa się przyda czy można bez niej życ?
    czy możecie polecić tańszy model (np. Mertza), który zaspokoi moje potrzeby, ale zalezy mi na pełnej kompatybilnosci z E-510.

    - filtr - znowu są sprzeczne informacje trochę, niektorzy mówią, że to obowiązek, niektórzy mówią, że powoduje zaciemnienie obiektywu nawet o 2EV, stad nie warto go zakładać, niektórzy mówią, że warto go mieć jako osłonę obiektywu ale nie warto w niego inwestować dużych pieniedzy...

    co to znaczy? mam go kupić? jaki model wybrać?