Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Zupełnie amatorsko - prośba o radę

  1. #1
    | OlyJedi Awatar irekimagda
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Częsta zmiana otoczenia - ostatnio Anglia
    Posty
    11
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Zupełnie amatorsko - prośba o radę

    Witam

    Jestem tu zupełnie nowy, chciałbym poprosić o techniczne rady dotyczące fotografii. Jestem laikiem kompletnym - posiadam dwa Olimpusy - pierwszy Olympus C-2100 UZI i drugi SP560 UZ. Nie są to lustrzanki tylko kompakty z ultra zomem.

    Nie wiem jakie parametry brać pod uwagę przy robieniu zdjęć - zwłaszcza dużych zbliżeń. Często jakieś detale nie wychodzą ostre

    . Proszę ie pisać rad w stylu fatalne lub dobre. Chodzi mi raczej o konkretne wskazówki co i jak zmienić. Proszę wziąć pod uwagę iż dopiero zaczynam więc wiele fachowych terminów może mi być zupełnie obcych.

    Dziękuję serdecznie

    Ps.

    Nie wiem jeszcze jak zamieścić zdjęcie na forum, ale zaraz spróbuję to uczynić

  2. #2
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar wujek.samo.h
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland
    Posty
    1.131
    Siła reputacji
    41
    Moja galeria
    Im dłuższa ogniskowa (im dłuższy zoom) tym trudniej zrobić nie poruszone zdjęcie. Stąd też liczą się krótkie czasy naświetlania. Można to rozwiązać na 3 sposoby: a/ otworzyć na maksa przysłonę by jak najwięcej światła padało, ale wtedy zdarza się (zależy od obiektywu)że spada ostrość zdjęcia. b/ można lekko przymknąć przysłonę i ustawić wyższe iso, ale wtedy pojawia się problem z szumami, c/ można fotografować w b.dobrych warunkach oświetleniowych W każdym zaś przypadku stabilizacja obrazu jest bardzo przydatna.
    W fotografii zawsze jest "coś za coś" - metodą prób i błędów musisz dojść kiedy warto ryzykować, kiedy nie, jaki kompromis między ogniskową, czasem, przysłoną a czułością iso masz wybrać.
    MK

  3. #3
    | OlyJedi Awatar irekimagda