Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Wątek: Santiago de Chile

  1. #21

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.839
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Ciekawa też winda transportująca na wzgórze - pamiętam że przed laty widziałem podobną (ale chyba trochę większą) na wybrzeżu czarnomorskim w Gagrze.
    Sprawiała wrażenie od dawna nieużywanej.

    Wzgórze św. Krzysztofa (845 m n.p.m.) jest jednym z najbardziej obleganych przez turystów, miejsc w stolicy. Należy do Parku Metropolitalnego Santiago, który jest największym miejskim parkiem w Chile, o powierzchni 722 ha. Na szczyt można dostać się pieszo, rowerem, albo dwiema kolejkami : linowo-terenową Funicular, lub linową Teleférico, które zaprezentuję w kolejnym poście. Na wzgórzu znajduje się między innymi, jedno z najważniejszych miejsc, kultu Kościoła katolickiego w Chile - Sanktuarium Niepokalanego Poczęcia NMP.

    Widok wzgórza od ul. Monitor Araucano.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wzgórze św. Krzysztofa.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	635,7 KB
ID:	270075

    Statua Matki Boskiej (wys. 14 m, masa 36,6 t). W jej cokole mieści się kapliczka, z której 1 IV 1987 r, przebywający tam papież Jan Paweł II, w czasie swej pielgrzymki, pobłogosławił miasto Santiago.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Matka Boska.jpg
Wyświetleń:	101
Rozmiar:	133,9 KB
ID:	270076

    Jeden z 7 betonowych krzyży, nawiązujących do 7 ostatnich zdań Jezusa, wypowiedzianych przez niego, podczas ukrzyżowania.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	krzyż.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	500,2 KB
ID:	270077

    Kaplica poświęcona macierzyństwu Najświętszej Maryi Panny.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kaplica.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	586,0 KB
ID:	270078

    Część Kampusu Eucharystycznego.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Kampus Eucharystyczny.jpg
Wyświetleń:	96
Rozmiar:	501,6 KB
ID:	270079

    Kilka widoków ze wzgórza.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Santiago (1).jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	335,5 KB
ID:	270080

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Santiago (2).jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	494,2 KB
ID:	270081

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Santiago (3).jpg
Wyświetleń:	105
Rozmiar:	373,5 KB
ID:	270082

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.839
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Dziś wrzutka kolejek, o których wspomniałem, w poprzednim poście. Pierwsza z nich to Funicular, czyli kolej linowo-terenowa, o długości 485 m, obsługująca trzy stacje : dolną - Pío Nono, pośrednią - Zoológico i szczytową - Cumbre. Kolejka obchodziła w tym roku, stulecie swego istnienia. Została oddana do użytku 25 IV 1925 r. Co ciekawe, charakterystyczny budynek dolnej stacji, został zaprojektowany przez chilijskiego architekta - Luciano Kulczewskiego, mającego polskie korzenie.

    Dolna stacja Pío Nono.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pío Nono.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	587,0 KB
ID:	270118

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Funicular (1).jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	277,3 KB
ID:	270119

    Fragment trasy z mijanką.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Funicular (2).jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	653,5 KB
ID:	270120

    Zadaszenie szczytowej stacja Cumbre.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Cumbre (1).jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	294,9 KB
ID:	270121

    Jeden z dwóch wagoników, kursujących naprzemiennie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Funicular (3).jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	239,9 KB
ID:	270122

    Z lewej budynek maszynowni, w którym znajduje się też kawiarnia Tudor.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Cumbre (2).jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	398,1 KB
ID:	270123

    Teleférico - kolej linowa pokonująca odległość 4,8 km, z trzema stacjami : dolną - Oasis, pośrednią - Tupahue, oraz szczytową - Cumbre. Otwarto ją 1 IV 1980 r. Po kilkunastu latach eksploatacji, kolejka zaliczyła dwie poważne awarie, które doprowadziły do jej zamknięcia. Od 7 VI 2009 do 23 XI 2016 była niedostępna dla publiczności. W tym czasie, przeprowadzano gruntowny remont, połączony z konserwacją. Wymieniono między innymi liny, a także wagoniki. Początkowo kolejka składała się z 72 zamkniętych kabin, mieszczących do 4 osób. Po rewitalizacji liczbę kabin, ograniczono do 47, jednak obecnie są one większe, mogąc przewieźć maksymalnie 6 pasażerów. Zwiększono również prędkość z 14 do 18 km/h. Ponowne otwarcie kolejki, nastąpiło 24 XI 2016 roku.

    Dolna stacja Oasis.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Oasis.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	406,9 KB
ID:	270115

    Pośrednia stacja Tupahue.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Tupahue.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	561,8 KB
ID:	270116

    Pomiedzy stacjami górną i środkową.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Teleférico.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	164,1 KB
ID:	270117

  3. #23
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.859
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Budynek stacji Pío Nono kojarzy mi się z zamkiem z Disneylandu A zdjęcia z ostatnich dwóch wstawek potwierdzają że Santiago ma bardzo piękne okolice.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  4. #24
    Zwycięzca popRAWki Awatar paparapa
    Dołączył
    Jan 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    5.110
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Budynek stacji Pío Nono kojarzy mi się z zamkiem z Disneylandu A zdjęcia z ostatnich dwóch wstawek potwierdzają że Santiago ma bardzo piękne okolice.


    Santiago del Nuovo Extremo... Nie da się ukryć, że to piękne okolice. co pokazuje ten wątek.
    Andy to kapitalne góry, i choć te opodal Santiago należą do niższej południowej ich części to i tak warte "skosztowania".

    Problemem jest dla nas europejczyków odległość. I dla niektórych hiszpański.

    Jeśli nawet jesteś w mniejszości, prawda zawsze pozostanie prawdą.



  5. #25

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.839
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Budynek stacji Pío Nono kojarzy mi się z zamkiem z Disneylandu A zdjęcia z ostatnich dwóch wstawek potwierdzają że Santiago ma bardzo piękne okolice.
    Mi skojarzył się, z jakąś dawną budowlą obronną. Co do okolic, to zgadzam się całkowicie.

    Cytat Zamieszczone przez paparapa
    Andy to kapitalne góry, i choć te opodal Santiago należą do niższej południowej ich części to i tak warte "skosztowania".
    Ich urok mogłem podziwiać z samolotu, kiedy nad nimi przelatywałem.

    Cytat Zamieszczone przez paparapa
    Problemem jest dla nas europejczyków odległość. I dla niektórych hiszpański.
    Blisko nie jest. Z Polski trzeba przebyć około 12700 km. To mniej więcej taki sam dystans, jak do Darwin w północnej Australii. Co do hiszpańskiego, to można się bez niego obejść, ale nie jest łatwo, dogadać się tam w innym języku.

    Dziś kolejne mam nadzieję, warte pokazania miejsce - Park Quinta Normal, będący najstarszym parkiem Santiago, założonym w 1842 roku, o powierzchni ~ 40 ha. Na jego terenie, znajduje się szereg interesujących obiektów, w tym Muzeum Kolejnictwa, z którego zdjęcia, zaprezentuję w kolejnym poście.

    Sztuczna laguna.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Quinta Normal.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	338,2 KB
ID:	270144

    Narodowe Muzeum Historii Naturalnej.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Narodowe Muzeum Historii Naturalnej.jpg
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	439,7 KB
ID:	270145

    Personifikacja Republiki Chile.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Republika Chile.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	166,2 KB
ID:	270146

    Alexander von Humboldt.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A.von Humboldt.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	317,1 KB
ID:	270147

    Nazwy tej rzeźby, nie udało mi się ustalić.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rzeźba.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	313,9 KB
ID:	270148

    Rzeźba będąca alegorią ludzkości.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alegoria ludzkości.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	312,6 KB
ID:	270149

    Dawna szklarnia z 1890 roku, która początkowo była oranżerią, a później pełniła rolę, konserwatorium roślin leczniczych. W 1995 r budynek został porzucony, ale wpisano go na listę pomników historycznych w 2009 roku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szklarnia.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	494,4 KB
ID:	270150

    Pawilon Paryski (Chilijski) nie znajduje się na terenie parku, ale w jego bezpośredniej bliskości. Został zbudowany na paryską Wystawę Światową w 1889 roku, a później sprowadzono go do Chile. W 1986 roku stał się Narodowym Pomnikiem Historycznym. W latach 1968 - 1992 mieściło się tam, Narodowe Muzeum Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej, a obecnie jest siedzibą interaktywnego Muzeum Artequin, stworzonego w celu propagowania wiedzy o sztuce świata zachodniego, wśród dzieci i młodzieży.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pawilon Chilijski.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	246,4 KB
ID:	270152

  6. #26
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.859
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Bardzo oryginalne nowoczesne rzeźby z parku Quinta Normal.
    Zwróciła moją uwagę znaczna ilość drzew bez liści. Byłeś tam jak pisałeś we wrześniu lub październiku - czyli na tamtej półkuli wiosną. Sądząc po znacznej ilości palm klimat jest tam dość ciepły. Zastanawiam się czy bezlistne drzewa nie wypuściły jeszcze liści po zimie czy też może jak w wielu krajach tropikalnych zrzuciły liście w okresie pozbawionym opadów.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Przed Dolinką Będkowską
    Posty
    3.385
    Siła reputacji
    220
    Moja galeria
    Duże i rozległe miasto patrząc na panoramy.
    A na ślady Domejki trafiłeś?
    "Skoro nie można wiedzieć wszystkiego co się da wiedzieć o wszystkim, to piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym" - B.Pascal 1854
    Fuji X-T3 + XZ-2

  8. #28

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.839
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Zwróciła moją uwagę znaczna ilość drzew bez liści. Byłeś tam jak pisałeś we wrześniu lub październiku - czyli na tamtej półkuli wiosną. Sądząc po znacznej ilości palm klimat jest tam dość ciepły. Zastanawiam się czy bezlistne drzewa nie wypuściły jeszcze liści po zimie czy też może jak w wielu krajach tropikalnych zrzuciły liście w okresie pozbawionym opadów.
    Byłem w połowie września, a więc pod koniec tamtejszej zimy. Wiele drzew w mieście, było pozbawionych liści, podobnie jak u nas. Jak pisałem wcześniej, Santiago ma łagodny klimat śródziemnomorski, zupełnie inny od krajów, leżących na północ od Chile, szczególnie tych w strefie równikowej.

    Cytat Zamieszczone przez DeWuTe Zobacz posta
    Duże i rozległe miasto patrząc na panoramy.
    To metropolia pełną gębą - siódme najgęściej zaludnione miasto, całej półkuli południowej.

    Cytat Zamieszczone przez DeWuTe Zobacz posta
    A na ślady Domejki trafiłeś?
    Niestety nie, ale można się na nie natknąć, chociażby na Uniwersytecie Czilijskim, którego był rektorem, czy też na Cmentarzu Generalnym Santiago, gdzie ma okazały grobowiec.

    Anonsowane wcześniej Muzeum Kolejnictwa, znajdujące się na terenie Parku Quinta Normal, zostało otwarte w 1984 roku. Ma jedną z największych kolekcji parowozów, w całej Ameryce Południowej, pochodzących zarówno od producentów zagranicznych, jak i krajowych.

    Niemiecka lokomotywa wąskotorowa firmy J.A. Maffei z 1929 r (typ a), często błędnie opisywana, jako Jung & Staimer OHG.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	typ a.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	231,4 KB
ID:	270176

    Chilijski parowóz produkcji FAMAE (Fábricas y Maestranzas del Ejercito de Chile) z roku 1929.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	FAMAE.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	472,9 KB
ID:	270177

    Niemiecka lokomotywa firmy Borsig (typ 47) z lat 1905-1907.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Borsig typ 47.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	546,4 KB
ID:	270178

    Kolejny niemiecki parowóz, tego samego producenta (typ 51) z 1907 roku, stojący obok brytyjskiego żurawia wodnego.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Borsig typ 51 (1).jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	398,2 KB
ID:	270179

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Borsig typ 51 (2).jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	242,9 KB
ID:	270180

    Amerykańska lokomotywa firmy Rogers Locomotive and Machine Works z 1894 roku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Rogers 211.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	422,4 KB
ID:	270181

    Pociąg składający się z chilijskiego parowozu zakładów Sociedad de Maestranzas y Galvanización (typ 57), oraz wagonów osobowych i sygnalizacyjnego.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SMyG typ 57.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	533,5 KB
ID:	270185

    Wagon osobowy niemieckiego producenta Linke-Hofmann-Lauchhammer z 1922 roku, co ciekawe wyprodukowany we Wrocławiu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	LHL 205.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	435,9 KB
ID:	270186

  9. #29
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.859
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Bardzo ciekawą kolekcję ma te muzeum.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.