P:
wiele osób ucieszyłoby się gdyby najkon wypuścił budżetowego "5D killera" z porządnym AF i tym masakrycznym LCD 640x480...
P:
wiele osób ucieszyłoby się gdyby najkon wypuścił budżetowego "5D killera" z porządnym AF i tym masakrycznym LCD 640x480...
oj ja bym się bardzo ucieszył -drugą puszkę na śluby potrzebujęjak się N nie postara to zostanie kupić 5D z 35 1.4L jako wsparcie
![]()
o co chodzi z tą śrubą w Nikonach?
O silnik w puszkach i sprzęgło (śrubę) napędzająca autofokus w obiektywach bez wlasnego silnika (AF). Tych są cale tony i to świetnych optycznie i mechanicznie.
Nikony z dolnej półki, D40, D40x i D60 jej nie mają i skazują ich użytkownika na korzystanie wyłącznie z nowych szkiel z oznaczeniem AF-S.
Właśnie m.in z tego wzgledu nie mam Nikona
Zoom:
Może zanim zaczniesz nauczać, wczytasz się w moje wypociny i znajdziesz ciąg znaków "pod cropa"? 21-36 nie równa się 14-28 (7-14) itp. To są na pewno świetne słoiki, ale nie pod mnożnik, bo wtedy - poza tele - stają się balastem.
Ostatnio edytowane przez KaarooL ; 17.06.08 o 12:09
Bardzo proszę Szanownych Panów, nie zaczynajcie tu kolejnej wojenki systemowej. To wątek o S5 Pro i wszystkim co się z nia wiąże.
I niech tak zostanie![]()
Myślę, że D90 nadal będzie miał silnik w body. Nikon ma obecnie za mało szkieł AF-S, żeby w takim modelu robić tego typu kastracje. Myślę, ze dopiero następna generacja, czyli model po D90 będzie już pozbawiony silnika, ale wtedy nie powinno mieć to już tak dużego znaczenia (choć smutek zostanie, bo sporo ciekawych szkiełem za niewielkie pieniądze zostanie bez AFa).
Z mojej strony śrubokręt może zniknąć całkowicie jak Nikon wypuści nowe szkła z AF-S: 35/1.4, 50/1.4, 85/1.4 i 135/2
no może nie do końca, bo powinny jeszcze bez problemu działać stare AF-I oraz całkiem już spora ilość nowych szkieł Tamrona i Sigmy w wersjach z własnym silnikiem (zwykłym).Nikony z dolnej półki, D40, D40x i D60 jej nie mają i skazują ich użytkownika na korzystanie wyłącznie z nowych szkiel z oznaczeniem AF-S.