Myslalam o 35-100 w kontekscie imprez i portretow. Ale jezeli wolisz blyskac, to tu sie nie znam, ale tez dobry wybor![]()
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
ja powiem tak ... wszystko w swoim czasienajpierw fotografia szkolna, sie dorobi, to sie kupi sprzęt bardziej do imprez ... chociaż pod względem rozmiaru 35-100 może być troszke przysporawe na imprezy :P do portretu sie 50/2 przyda, bądź ewentualnie 50/1.4 Sigmy, o ile wyjdzie pod Olympusa
i zobaczymy jak wypadnie w testach ...
Koledzy dobrze radzą ale ja bym wolał z e3 mieć 12-60 szerszy i ma SWD co przy imprezie typu ślub na pewno się przyda, lampa tak jak już wcześniej ci proponowano fl50 i na pewno przydadzą się co najmniej dwie studyjne lampy ale może nie z najwyższej półki tylko średniej. A może pomyśl od razu o jakimś tle, skoro będziesz robił grupowe zdjęcia to może i na portrecik za dodatkową opłatą ktoś się skusi.
Pomyśl jeszcze o tym na czym będziesz to obrabiał może dobry LCD eizo i komp?
Powodzenia w wyciągnięciu kaski![]()
Komp będzie ... na niego środki juz są, 5 tys na skrzynke + monitor, oczywiście monitor na PVA bądź S-IPS, sie dobierze odpowiednio ... no to oświetlenie jakiej firmy jak coś? doradzajcie, doradzajcie, o ile na samej fotografii sie jako-tako znam, to niestety jeżeli chodzi o sam sprzęt oświetleniowy, to sie w tym niestety nie orientuje ...
Jestes pewien?ja raczej sklaniam sie do przypuszczen, ze masz "przejarany" monitor lub zle skalibrowany. 400 idealnie doswietlonych odbitek wręczonych dzieciom mówi samo za siebie ( zawsze zamawiam - bez korekcji, no resize).
Co do szerokiego kąta to sie zgodzę ...jest juz nowa niedroga oferta, sam czekam.
no i poszedłem <lol> do "hensla", pisałem maila już do tego usera, i bynajmniej, póki co czekam na odpowiedź ... sie zobaczyjak sie rozlokuje kase, to jak starczy an 12-60, to sie weźmie 12-60, jak nie, to 14-54, i tyle ...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
a sie tak ogólnie głupio jeszcze spytam, jak ze współpracą Olympusa z lampami? tak studyjnymi, jak i zwyczajnymi? zapewne 3D matrix Nikona to nie jest ...
Ostatnio edytowane przez borowik23 ; 3.06.08 o 17:35 Powód: Automatyczne scalenie postów
W fotografii szkolnej wykorzystujes jasne sale gimnastyczne w dzien, aule lub nienaslonecznione schody, wejscia- jesli sa w miare ladne. Tarasy, ogrody szkolne.
Nie ma potrzeby kupowania 35-100/2 bo i tak zawsze bedziesz dopalal zestawami lamp. Na poczatek sredni zestaw chinczykow starczy. Jest tego sporo na rynku. Drogie oswietlenie ma sens kiedy przydatna jest w pelni powtarzalnosc blyskow- czas to pieniadz- wynajete studio i modelki(le) i kiedy robi sie w studio naprawde wiele fotek.
W tego typu fotografii ( szkolnej) nie wykonuje sie natrojowych fotek przy swietle zastanym. Wielu uzywa 40d Canona i sobie chwali, po cashbacku wart 2700, lampa 5800exII w fotojockerze jest w promocji za 1200, minus 150 cashbacku. Zestaw wart uwagi ze wzglegu na gladkie zdjecia i pocztowkowe kolorki. Ludzie to akceptuja chetnie.
Jest to tak statyczna fotografia, ze wszystko bedzie fajne. Byle dzialalo, sprawnie.
Tylko nie pisz na zaprzyjaznionych forach bo zaraz Ci udowodnia, ze tylko FF, 35/1,2L i 85/1,2L i bez tego ani rusz i dzieciaki dostana traumy, jak stalkami z literka L nie walniesz fotki.
Najwazniejsze jest dobre zaaranzowanie swiatla. To podstawa. Takze sprytnie dobrane, ladne i schludne miejsce, bez plam na scianie i baniakow na smiecie. Jakies elementy symbolizujace te a nie inna szkole.
Wazna jest obrobka, tu zdjecie uzyska wiecej niz przy zakupie najdrozszego aparatu, czy szkla.
Osobiscie kupilbym 5D + 24-105/4IS + 580exII i chinskie lampy. Zmiescisz sie.
czesc.Ch.